رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
  • کد خبر : ۶۶۸۷
  • چاپ خبر : رئیس شورای عالی استانها : دولت تدبير و اميد توجه خاصی به امور شوراها دارد.

رئیس شورای عالی استانها : دولت تدبير و اميد توجه خاصی به امور شوراها دارد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، عصر ديروز نشست مشترك شوراي اسلامي شهرهاي بافق و بهاباد با حضور رئیس شورای عالی استانها ، رئيس شوراي اسلامي استان يزد ، فرماندار بافق ، امام جمعه بهاباد و اعضاي شوراي اسلامي شهرستانهاي بافق و بهاباد به ميزباني فرمانداري بافق برگزار شد. رئیس شورای عالی استانها با […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، عصر ديروز نشست مشترك شوراي اسلامي شهرهاي بافق و بهاباد با حضور رئیس شورای عالی استانها ، رئيس شوراي اسلامي استان يزد ، فرماندار بافق ، امام جمعه بهاباد و اعضاي شوراي اسلامي شهرستانهاي بافق و بهاباد به ميزباني فرمانداري بافق برگزار شد.

رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه به دنبال ارتقا رابطه شوراها با دولت هستیم، افزود: خوشبختانه دولت تدبير و اميد تا کنون توجه خاصی به امور شوراها داشته است.

غلامرضا بصیری پور تصریح کرد: شورا تنها نهادی است که می‌تواند طرح به مجلس شورای اسلامی بدهد، لذا ما باید ارتباطات نزدیک با مجلس داشته باشیم و در بخش تحقق برنامه ششم توسعه می‌توانیم به طور موثر به دولت کمک کنیم زیرا شورا‌های اسلامی و شورای استان‌ها ظرفیت بسیاری در جامعه دارد.

رئیس شورای عالی استانها رسیدن به درآمد پایدار را یکی از دغدغه‌های شهرداری ها دانست و گفت: مشکلات شهرداری‌ها بسیار زیاد است و درآمد پایدار هنوز تحقق نیافته و شهرداری‌ها به تراکم فروشی روی آورده‌اند؛ شهرداری‌ها در حال حاضر با مشکلاتی مانند حاشیه شهر، تامین منابع و در شهر‌های کوچکتر حتی برای تامین حقوق پرسنل مواجهه هستند.

وی شوراها را بازوان توانمند مدیران اجرایی کشور دانست و اظهار داشت: شوراها می توانند در سطوح مختلف جامعه مانند رفع محرومیت، بهداشت، گردشگری، اقتصاد مقاومتی، محیط زیست و… فعالیت و به دستگاههای دیگرکمک کنند.

بصيري پور  آسیب‌شناسی در عملکرد شوراها را دارای اهمیت دانست و گفت: شناسایی نقاط برای خدمت دولت و سازمان‌ها در مناطق محروم باید توسط شورا‌ها صورت گیرد.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: ارتقای سطح مشارکت شهروندان، تقویت نهاد‌های مردمی و راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی در دستور کار شورا قرار دارد و به طوری جدی دنبال می‌شود.

فرماندار بافق در اين نشست ضمن خير مقدم به سابقه ديرينه شهرستانهاي بافق و بهاباد اشاره كرد و گفت: شهرستان هاي بافق و بهاباد در يك بستر حضور دارند و هيچ گونه اختلافي بين اين شهرستان نيست .

"سيد مهدي طلايي مقدم " ضمن تاكيد بر احقاق حقه مردم شهرستان هاي بافق و بهاباد گفت: بایستی از ظرفیت ها و پتانسیل موجود شهرستانهاي بافق و بهاباد با تعامل و همگرایی كه بین اعضای شورای اسلامی و مسئولین وجود دارد استفاده كرد و زمینه و بستر لازم برای خدمت به مردم و توسعه و تحول اين دو شهرستان را در تمام زمينه ها فراهم نماییم.

در ادامه امام جمعه بهاباد ضمن تقدير از ميزباني شهرستان بافق به خاطر برگزاري اين نشست ، با اشاره به اهميت شورا در آيات و روايات قرآني گفت : مسئله شورا يك نوع همفكري و استفاده از ديدگاه ديگران است كه مايه رشد ، ترقي و شكوفايي عقلي فردي و اجتماعي مي شود.

"حجت الاسلام دهقان" ضمن تاكيد بر رابطه حسنه اين دو شهرستان گفت: به جرات مي توان گفت شهرستان هاي بافق و بهاباد از يك ارتباط ويژه اي برخوردار هستند و كمتر در سطح استان ديده شده و در واقع يك نوع رابطه پدر و فرزندي است.

در ادامه اين نشست حاضرين در جلسه به بیان ديدگاه ها ، نظرات و پيشنهادات خود پرداخته و مسائل و مشکلات عنوان شده از سوی روسای شوراهای اسلامی شهرستاهاي بافق و بهاباد را مورد بررسي قرار دادند.

1 2 3 4

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده