رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
  • کد خبر : ۶۷۰۹۶
  • چاپ خبر : گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید محمد علی یعقوبی
هر پنجشنبه یک شهید؛

گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید محمد علی یعقوبی

مقام معظم رهبری فرمودند:شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. به گزارش آفتاب بافق، گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ […]

مقام معظم رهبری فرمودند:شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد.

به گزارش آفتاب بافق، گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و بقاء و حضور و درخشندگی است؛ و این مائیم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود و جامعه و کشور خود، بلندی و ماندگاری به دست آوریم.

به یاد شهیدان بودن خود ادای وظیفه‌‌ای در این راه است.

سلام خدا بر ارواح طیبه‌ شهیدان و خانواده‌های صبور آنان و سلام بر روح مطهر شهید محمد علی یعقوبی جوانمرد 17 ساله و حماسه آفرین روزهای نبرد با دشمن که با شرکت در عملیات های متعدد به دفاع از ناموس،میهن و نظام پرداخت. وی در صحنه نبرد با متجاوزان کشور در عملیات والفجر4 و منطقه مریوان به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید محمد علی یعقوبی فرزند اکبر، سال 1345 در باجگان یکی از روستاهای شهرستان بافق و خانواده ای مذهبی و سختکوش دیده به جهان گشود. وی پس از طی دوران کودکی به تحصیلات ابتدایی در زادگاهش پرداخت و برای مقطع راهنمایی به روستای بساب رفت.

شهید یعقوبی در کنار تحصیل کار نمایندگی پست باجگان را نیز بر عهده داشت. با اتمام دوره راهنمایی برای ادامه تحصیل به یزد عزیمت کرد  که جنگ میان ایران و عراق آغاز شد و به فراگیری فنون نظامی پرداخت و رهسپار جبهه ها شد.

وی پس از شرکت در عملیات والفجر مقدماتی دوباره مشغول به تحصیل شد، اما دیگر درس و کتاب برایش مفهومی نداشت و این بار عازم جبهه های مریوان شد.

شهید محمد علی یعقوبی طی 2 سال چندین بار به سنگر جهاد عازم شد و سرانجام در تاریخ 1362/8/11 در عملیات والفجر 4 و منطقه مریوان به آرزویش شهادت رسید.

کلامی از شهید محمد علی یعقوبی:

ملت قهرمان ایران،روحانیون نور چشم ما هستند و اسلام بدون روحانیت معنا و مفهمومی ندارد. تا آنجا که قدرت دارید از این حافظان شریعت مقدس اسلام حفاظت کنید و همیشه از ولایت فقیه که استمرار خط سرخ انبیاء است، پیروی کنید.

در این پنجشنبه به روح مطهر این شهید و تمام شهیدان 8 سال دوران دفاع مقدس درود می فرستیم.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده