رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
  • کد خبر : ۶۷۷۵۳
  • چاپ خبر : جلسه نقد و بررسی کتاب فرهنگ عامه گزستان +تصاویر

جلسه نقد و بررسی کتاب فرهنگ عامه گزستان +تصاویر

جلسه نقد و بررسی کتاب فرهنگ عامه گزستان شب گذشته با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی محمد مفیدی بافقی برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ جلسه نقد و بررسی کتاب فرهنگ عامه گزستان شب گذشته با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق ، مدیر کتاب خانه های عمومی ،بی بی […]

جلسه نقد و بررسی کتاب فرهنگ عامه گزستان شب گذشته با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی محمد مفیدی بافقی برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ جلسه نقد و بررسی کتاب فرهنگ عامه گزستان شب گذشته با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق ، مدیر کتاب خانه های عمومی ،بی بی سادات میرعلمی نویسنده کتاب واعضای انجمن اهل قلم در محل کتابخانه عمومی محمد مفیدی بافقی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق  با اشاره به تاثیر این جلسات بر فرهنگ جامعه عنوان کرد: برگزاری این گونه نشست های تخصصی تاثیر بسزایی در پویایی و نشاط فرهنگی جامعه دارد و از سویی این برنامه ها در کتابخانه های عمومی باعث حضور عموم مردم در این مراکز فرهنگی و سبب علاقه مندی آنان به حوزه کتاب  و کتابخوانی می شود.

وی ضمن تشکر از اهالی قلم و همکاری نهاد کتابخانه های عمومی در برگزاری این جلسه افزود: برگزاری این برنامه ها در دراز مدت باعث تغییر مثبت فرهنگی خواهد شد و می توان با دعوت از طیف وسیعی از نویسندگان، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه به شکل قابل توجه گسترش داد.

نویسنده فرهنگ عامه گزستان با توجه به اهمیت فرهنگ عامه افزود: از آن جا که فرهنگ عامه متعلق به مردم است، ادبیات عامیانه هم با واقعیت های زندگی عادی مردم پیوند دارد و بازتابی از زندگی اجتماعی و فرهنگی  آنان است.

وی یادآور شد:  فرهنگ عامه را می توان نوعی رابط فرهنگی بین نسل های مختلف به حساب آورد وهدف از تالیف این کتاب حفظ آیین و آداب و رسوم منطقه گزستان می باشد..

لازم به ذکر است در این جلسه اهالی قلم وعلاقه مندان به فرهنگ، به نقد کتاب پرداختند و نقاط قوت وضعف کتاب را بیان کردند.

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه برای “جلسه نقد و بررسی کتاب فرهنگ عامه گزستان +تصاویر”

  • الان دقیقا کدام یک از این خانمها و آقایون جز خانم میرعلمی اهل قلم هستند و کتاب دارند ؟ کدام یک دانش صحبت در مورد فرهنگ عامه داشته اند؟ خیلی جالبه . حداقل آقای جلیل زعیمیان شمس الدینی طالعی را دعوت می کردید

  • دکتر شریعتی says:

    سلام جلسه خوبی بود
    آقای شزیعتی هم از نویسندگان و اهالی اهل قلم هستند ؟!؟

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده