رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
  • کد خبر : ۶۹۴۰
  • چاپ خبر : اعتصاب معلمان بافقی در کنار هزاران معلم کشور

اعتصاب معلمان بافقی در کنار هزاران معلم کشور

به گزارش آفتاب بافق، به نقل از بافق پویا،   صبح روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۰ تعدادی از معلمان شهرستان بافق در مقابل ساختمان آموزش و پرورش بافق تجمع کردند. یکی از معلمین در مصاحبه با خبرنگار حاضر در جمع گفت: علت حضور ما در این محل مطالباتی است که از وزارت آموزش و پرورش داریم. […]

به گزارش آفتاب بافق،

به نقل از بافق پویا،

 

صبح روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۰ تعدادی از معلمان شهرستان بافق در مقابل ساختمان آموزش و پرورش بافق تجمع کردند.

یکی از معلمین در مصاحبه با خبرنگار حاضر در جمع گفت: علت حضور ما در این محل مطالباتی است که از وزارت آموزش و پرورش داریم. وضعیت آموزشی بعضی از مدارس بافق تأسف برانگیز است. جایگاه معلم در حال خدشه دار شدن است. بحث معیشت، مسائل رفاهی و حقوقی معلمان است.


IMG-20150301-WA0009

 

معلم دیگری با اشاره به جایگاه معلمان در کشور های اروپایی گفت: در کشورهای پیشرفته به یک معلم به اندازه ی یک دکتر ارزش و بهاداده میشود؛ در حالی که در کشور ما به معلم به اندازه ی یک معلم نیز بها داده نمیشود!
معلم برای حاضرشدن در کلاس درس نیاز به انگیزه و آرامش فکری دارد تا بتواند آنچه را لازم است در اختیار دانش آموزان قرار دهد. اما وقتی حتی از کمترین امکانات رفاهی نیز برخوردار نیست با چه انگیزه ای میتواند وظیفه خود را انجام دهد!

یکی از خانم های در جمع با اظهار ناراحتی از وضع موجود گفت: جایگاهی که الان برای معلمین تعریف میشود نسبت به زحمت و تلاشی که دارند ناچیز است. در طرح جدیدی که اجرا کردند جایگاه معلم را تا حد زیادی پایین آوردند. طرح های غیر کارشناسی انجام دادند و باعث شد که نظام آموزشی عوض شود. اضطرابی که به معلم در این نظام آموزشی وارد میشود در مقایسه با حقوقی که به او تعلق میگیرد قابل مقایسه نیست. معلمی که مجبور است به جز شغل معلمی شغل دوم یا سومی در نظر بگیرد، نشان دهنده عدم رضایت وی از حقوق است.


IMG-20150301-WA0008

 

معلم دیگری با اشاره به مزایا و توجه ادارات دیگر به کارکنان و خانواده هایشان گفت: حتی فرزندان ما نسبت به این وضعیت گله دارن، شاید در حال حاضر عملکرد آموزش و پرورش نسبت به معلمین نمود زیادی نداشته باشد اما تأثیر آن را ۱۰ سال دیگر میتوان دید. زمانی که نسلی تربیت میشود که بجای اعتماد به نفس در پیدا کردن هویت خود مشکل پیدا می کنند.

علی اصغر رنجبر رییس آموزش و پرورش با حاضر شدن در جمع معلمین ضمن تشکر و قدردانی از زحمات معلمین گفت: در بعضی از گروه های اجتماعی از روی غرض ورزی بعضی از صنف ها را تشویق به انجام کارهایی میکنند. باید سعی کرد تحت الشعاع بعضی از مسائل قرار نگرفت. اصل قضیه یعنی هدف ما از این حرکت رسیدن به خواسته های واقعی همکار ما در آموزش و پرورش است.

رییس آموزش و پرورش ادامه داد : ما نمیگوییم از حق خود بگذرید، باید مسائل و مشکلات فرهنگیان حل شود. ما هم مثل شما فرهنگی هستیم و از شما جدا نبوده و نیستیم و به عنوان یکی از همکاران شما پیگیر این مسائل خواهیم بود و از حقوق به حق معلمین دفاع خواهیم کرد.


IMG-20150301-WA0010

 

محمد رضا صباغیان به عنوان نماینده معلمین در این جمع به رئیس آموزش و پرورش گفت : کارمند آموزش و پرورش، معلم و دبیر مانند مردم عادی مشکلاتی دارند و حق دارند صدای خود را مسالمت آمیز به گوش مسئولین برسانند. هر قشری از جامعه برای خود صنفی دارد به جز معلمین! هرگاه برای ما مشکلی پیش میاید مجبور هستیم برای گفتن مشکل خود جدا جدا به آموزش و پرورش بیاییم و گاهی نیز که سهل انگاری میشود،جمع شده و تبدیل به اعتصابی مثل الان میشود. نمایندگانی از طرف معلمین انتخاب و این قضیه یعنی تشکیل صنف معلمین را بر عهده بگیرند تا این مسئله حل شود. یکی دیگر از مسائلی که معلمین در حال حاضر با آن روبرو هستند شأن و جایگاه معلم می باشد که متأسفانه در جامعه به آن کمتر توجه شده است. توجه به وضعیت معلمین میتواند بهترین کمک را به این قشر از جامعه داشته باشد.

وی در ادمه با خطاب به رییس آموزش و پرورش گفت: صدای معلمین و فرهنگیان بافق را به گوش مقامات اجرایی برسانید. اگر شهرهای دیگر مشکل ندارند معلمین شهر بافق مشکلات زیادی دارند. شما به عنوان بزرگتر و متولی این سازمان مشکلات ما را به گوش مسئولین برسانید. اگر پیگیری جدی در این زمینه صورت نگیرد؛ چند ماه دیگر دوباره همین وضعیت تکرار خواهد شد.

وی از همکاران خود خواست با فرستادن صلوات و داشتن آرامش مانند همیشه به کلاس های درس بازگردند.

 

IMG-20150301-WA0011

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده