رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
  • کد خبر : ۶۹۴۸۳
  • چاپ خبر : ملاک وحدت شورای اسلامی کارگری باید توسعه و عمران بافق و شرکت باشد
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق:

ملاک وحدت شورای اسلامی کارگری باید توسعه و عمران بافق و شرکت باشد

علی اکبر رحیمی بافقی با تاکید بر حفظ انسجام میان اعضای شوراهای اسلامی کارگری،گفت: ملاک وحدت شورای اسلامی کارگری حول فرد نباشد، بلکه باید توسعه و عمران بافق و شرکت باشد. به گزارش آفتاب بافق؛ اعضای شوراهای اسلامی کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق صبح امروز طی نشستی با علی اکبر رحیمی بافقی مدیرعامل شرکت […]

علی اکبر رحیمی بافقی با تاکید بر حفظ انسجام میان اعضای شوراهای اسلامی کارگری،گفت: ملاک وحدت شورای اسلامی کارگری حول فرد نباشد، بلکه باید توسعه و عمران بافق و شرکت باشد.

به گزارش آفتاب بافق؛ اعضای شوراهای اسلامی کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق صبح امروز طی نشستی با علی اکبر رحیمی بافقی مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت سنگ آهن ضمن خیرمقدم به شوراهای اسلامی کارگری از حضور آنان تشکر کرد.

سپس رؤسای شوراهای اسلامی کارگری در سخنانی از مدیرعامل شرکت سنگ آهن به جهت حمایت و توجه به مشکلات کارگران تشکر کردند و اعلام آمادگی برای هر گونه اقدامی در جهت پیشبرد اهداف شرکت نمودند تا هر روز شاهد تعالی و بالندگی این مجموعه باشند.

در این جلسه با بیان اینکه هر گونه تلاش شورای اسلامی کارگری به جهت دفاع از حقوق کارگران است،تصریح شد: سخنانی طی چند روز اخیر با هدف ایجاد تفرقه بین شورا و کارگران مطرح شده است و نباید گذاشت این اتحاد،انسجام و همدلی از بین برود.

شوراهای اسلامی کارگری از رحیمی بافقی درخواست کردند تا این اتحاد و همدلی به وجود آمده میان شوراها و مدیریت حفظ شود و همه در کنار یکدیگر برای پیشرفت شهرستان و شرکت سنگ آهن قدم های موثری بردارند.

آنان طی درخواستی از مدیرعامل شرکت برای حضور یکی از اعضای شوراها ی شرکتهای پیمانکار در کمیته های شرکت،بیان کردند: متاسفانه در کمیته ها از شوراهای پیمانکار هنوز استفاده نشده و این حق آنان است تا در کنار نیروهای رسمی و تبدیل وضعیت بتوانند مسائل خود را مطرح کنند.

همچنین از علی اکبر رحیمی بافقی خواسته شد در خصوص حق جذب و رفع دغدغه شوراهای اسلامی کارگری هر گونه پیگیری و بررسی انجام گرفته،عنوان شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق پس از مطالب مطرح شده از سوی رؤسای شورای اسلامی کارگری به بیان نکاتی در رابطه با شوراها پرداخت و تاکید کرد: رؤسای شوراهای اسلامی کارگری باید جلسات هفتگی با یکدیگر داشته باشند، چرا که برخی بحث ها در شرح وظایف شوراها مشترک است و باید تشریک مساعی شود.

وی بابیان اینکه خروجی شورا رأی اکثریت است و باید از آن تبعیت کرد،در جلسات به بحث و گفتگو بپردازید و تصمیم گیری نمایید اما ملاک باید رأی اکثریت و نظر اکثریت تصمیم شورا باشد و باید از آن دفاع کرد.

رحیمی بافقی با تاکید بر حل هر گونه اختلاف در داخل شورا،گفت: جایگاه شورا نباید تضعیف شود و اگر این اتفاق بیفتد،شورا دوام نمی آورد و از هم خواهم پاشید.

وی از شوراها خواهان تعیین یک سخنگو برای اعلام هر گونه مطلب،تصمیم و یا برنامه از سوی آنان شد و با بیان اینکه هر شورایی می تواند یک سخنگو داشته باشد اما مجموع شوراها باید یک سخنگو داشته باشند،یادآور شد: لازمه این است که فرد یا رئیس شورا وقتی می خواهد صحبت کند، خود شورا قبل از آن جلسه ای برگزار و نظرات را دریافت کرده باشد و بعد در خصوص نتیجه و مصوبه جلسه صحبت نماید.

مدیر عامل شرکت با تاکید به اینکه شوراها باید از درگیر شدن در مسائل جزئی پرهیز کنند و پیگیر بحث های کلان و مهم باشند،تصریح کرد: اختلاف بین شوراها یا اعضاء به نابودی آن ختم می شود و ممکن است سالها طول بکشد تا چنین تشکلی قانونی دوباره با چنین فضایی ایجاد شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شایعه پراکنی های انجام گرفته در بین کارگران که برخی ندانسته دامن می زنند و عده ای دیگر دانسته مطرح می کنند،اظهار کرد: برخی سخنانی از زبان مدیریت در فضاهای مجازی مطرح می کنند که حتی خود وی از آن بی خبر است و یا دخالتی در آن نداشته و وظیفه شورای اسلامی کارگری است که جلوگیری از این امر کند، هر چند ما هر گونه انتقاد و نقد سازنده را می پذیرم و تخریب را تحمل می کنیم.

رحیمی بافقی مسائل داخلی شرکت را مربوط به پرسنل دانست که نباید بیرون از آن مطرح شود و خاطر نشان کرد: برخی بیرون از مجموعه به مسائل داخل شرکت می پردازند، البته منافع و بحث های کلان شرکت برای همه مردم مهم است و باید اظهار نظر کنند اما بحث های داخل شرکت نباید بیرون برود.

وی دغدغه اصلی خود را  پرسنل شرکت عنوان کرد و گفت: همواره در راستای حفظ منافع و توسعه شهرستان و شرکت و طرح های جوار معدنی آن تلاش می کنم. من برای ایجاد انسجام بیشتر ، وحدت و خدمت به بافق آمدم و هر کجا بدانم حضور اینجانب به ضرر منافع شرکت یا شهرستان است،نخواهم ماند چرا که هدف توسعه،عمران و آبادی و استفاده از ظرفیت های داخلی است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن یکی از برنامه های خود را فعال کردن کارگروه های شرکت و استفاده از خرد جمعی برای اداره شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: با مطالعه بسیار این موضوع را مورد بازبینی وبررسی قرار دادم و در نهایت با مشخص کردن شرح وظایف کارگروه ها، تلاش کردیم در اکثر کارگروهها یک نماینده از شورای اسلامی کارگران حضور داشته باشد تا در بحث های تخصصی و تصمیم گیری ها مشارکت کنند، اما این فرد باید مطلع و مسلط به مسائل باشد.

وی در خصوص بحث حق جذب با اشاره به جلسه برگزار شده با حوزه منابع انسانی و طرح بحث های کارشناسی به جهت هر گونه تصمیم گیری برای همه پرسنل و برای نیروهای شرکتی از زمان عقد قرارداد جدید،افزود: این امر قانونی خواهد شد تا اگر مصوبه ای از هیئت مدیره دریافت می شود برای همه باشد و مقرر شد بار مالی آن مورد ارزیابی قرار گیرد و پیشنهادات ارائه شود تا این موضوع را حل کنیم.

رحیمی بافقی در بحث دریافت کارانه تاکید کرد: نباید بین نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت تفاوتی باشد و در این زمینه تلاش می کنیم تا فاصله حقوقی از بین برود و این شعار عوام فریبی نیست و اعتقاد قلبی من است.

وی در ادامه پیرامون بهره مندی از معدن میشدوان و آنومالی شمالی و حفظ آن در شهرستان به جهت تامین کننده خوراک و استفاده از سنگ عیار بالا از معدن چاه گز مطالبی را بیان کرد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن در پایان با تاکید بر حفظ انسجام میان شوراهای اسلامی کارگری،گفت: ملاک وحدت شورای اسلامی کارگری حول فرد نباشد، بلکه باید توسعه و عمران بافق و شرکت باشد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده