رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
  • کد خبر : ۶۹۵۷۹
  • چاپ خبر : دیدار رئیس شورای هماهنگی بانک ها و مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

دیدار رئیس شورای هماهنگی بانک ها و مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

رئیس شورای هماهنگی بانک ها و مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد صبح امروز با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق دیدار و پیرامون همکاری بین شرکت و بانک و پرداخت تسهیلات به شرکت برای گسترش صنعت معدن گفتگو کردند. به گزارش آفتاب بافق؛ محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی بانک ها […]

رئیس شورای هماهنگی بانک ها و مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد صبح امروز با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق دیدار و پیرامون همکاری بین شرکت و بانک و پرداخت تسهیلات به شرکت برای گسترش صنعت معدن گفتگو کردند.

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی بانک ها و مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد صبح امروز به همراه محمد نجویدی معاون اداره امور بانک ملی استان،حسین ملک زاده رئیس حوزه بافق و جعفری جانشین وی و مهدی برزگرانی رئیس شعبه بانک ملی آهنشهر و صابری مسول حراست بانک ملی استان با حضور در دفتر مدیرت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق با علی اکبر رحیمی بافقی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق ضمن خوش آمدگویی به مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد و همراهان وی، با بیان اینکه 6 هزار نفر در این شرکت بصورت مستقیم مشغول به کار هستند،بیان کرد: ماهیانه 42 میلیارد و 580 میلیون تومان به عنوان حقوق با کسورات تامین اجتماعی،حدود 50 میلیارد تومان به پرسنل این مجموعه و شرکت های پیمانکاری پرداخت می شود.

رحیمی بافقی عمده پروژه های شرکت سنگ آهن را گندله سازی با پیشرفت ۷۰ درصد و طرح فاضلاب شهری با رشد 64 درصد فیزیکی عنوان کرد و افزود: در پروژه فاضلاب شهری آب استحصالی در حوزه صنعت به کار برده می شود و از صفر تا صد این کار که اکنون شبکه های شهری آن در حال انجام است و نیز پروژه های خط انتقال،تصفیه خانه و مخزن همه توسط شرکت سنگ آهن انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پروژه آهن اسفنجی به نام بافق کسری با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار تن داشتیم که به بخش خصوصی واگذار شده تا با سرمایه گذاری روی آن، گندله تولید شده در بافق مصرف شود.

 مدیر عامل شرکت در خصوص طرح کنستانتره 2 میلیون تنی نیز بیان کرد: طی برگزاری مناقصه ای،مقرر شد مشارکتی با بخش خصوصی در این زمینه صورت گیرد، البته پیشنهاداتی در خصوص گندله و دیگر طرح ها داده شده که در حال بررسی می باشیم.

وی با اشاره به بهره برداری از معادن اطراف و تجهیز آن برای استخراج رساندن و نیز پروژه جاده حسن آباد به ساغند که 60 کیلومتر از این مسیر توسط شرکت سنگ آهن ایجاد شده ،افزود: با ایجاد این مسیر امکان تردد برای مسافرین به ویژه شهرستان های بافق، رفسنجان و کرمان که قصد سفر به شهر مشهد مقدس دارند،فراهم نموده ایم.

رحیمی بافقی با بیان نیاز تامین نقدینگی برای پروژه گندله سازی با توجه به آنکه تاکنون از سرمایه داخلی خود شرکت برای این طرح بدون برخورداری از منابع بانکی و دولتی استفاده شده است،گفت: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته در ادامه روند با تامین هزینه این طرح، طی 6 ماه آینده این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

در ادامه مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد با بیان اینکه امیدواریم به عنوان یک مجموعه بزرگ مالی و بانکی در کشور بتوانیم در امر خدمت رسانی موثر باشیم،گفت: علاقمند به توسعه کشور به ویژه این شهرستان هستیم. بافق از استعداد بالایی برخوردار است اما آنگونه که باید  مورد توجه قرار نگرفته و تلاش بر آن داریم تا در این زمینه نقش موثرتری را ایفا کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت 20 میلیون تن تولید فولاد در کشور اظهار کرد: در زون 150 کیلومتری مرکز یزد و اطراف آن بالای 3.4 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن وجود دارد و در مجموع تولید ما 22 میلیون تن است و این در حالی است که کشور ترکیه با نداشتن هیچ منبع سنگ آهن 35 میلیون تن تولید می کند و استان یزد پس از کرمان جایگاه دوم تولید سنگ آهن را دارد.

محمد رضایی گسترش صنعت فولاد در استان را به نفع آن دانست و تصریح کرد: می توان این ذخایر بسیار را به تولید تبدیل کرد و تحلیل هایی در بخش اعتباری داریم و به این نقطه رسیدیم که باید این صنعت را همراهی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کار بزرگی انجام دهیم باید برنامه مالی خوبی از این شرکت معرفی کنیم،افزود: باید میزان تمرکز حساب ها،فعالیت شرکت، میزان ضمانت نامه دریافتی و ال سی دریافتی از داخل و خارج را در یک بسته اعتباری مثبت به اداره مرکزی گزارش دهیم تا از آنان امتیاز بگیریم.

مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد یادآور شد: اگر ما بتوانیم این فرصت ها را از سوی شرکت و بانک ایجاد کنیم، پیگیر این موضوع تا کسب نتیجه مطلوب خواهیم بود.

وی با اعلام آمادگی برای هر گونه کمک به شرکت سنگ آهن مرکزی بافق،گفت: نگاه ما حفظ منافع ملی است و بدون شک کشوری با اقتصادی قوی هرگز شکست نخواهد خورد و باعث خرسندی است تا با آوردن اعتبارات به استان در زمینه گسترش صنعت کشور گام موثر برداریم.

در انتها با توجه به بازنشستگی ملکزاده رئیس بانک ملی حوزه بافق،مدیرعامل شرکت خواهان انتخاب جانشین وی از بین پرسنل بافقی بانک ملی شد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده