رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
  • کد خبر : ۷۰۰۸۷
  • چاپ خبر : شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق از دیرباز عهده دار مسئولیتی بزرگ در استان بوده است
استاندار یزد:

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق از دیرباز عهده دار مسئولیتی بزرگ در استان بوده است

  محمد علی طالبی در دیدار مدیرعامل،مدیران و معاونین شرکت سنگ  آهن مرکزی بافق با وی گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی بافق از دیرباز عهده دار مسئولیتی بزرگ در استان بوده است و این در فعالیت های مختلف آن طی سالیان گذشته انجام گرفته به خوبی دیده می شود و این برندی است که همه […]

 

محمد علی طالبی در دیدار مدیرعامل،مدیران و معاونین شرکت سنگ  آهن مرکزی بافق با وی گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی بافق از دیرباز عهده دار مسئولیتی بزرگ در استان بوده است و این در فعالیت های مختلف آن طی سالیان گذشته انجام گرفته به خوبی دیده می شود و این برندی است که همه مسئولیم آن را حفظ کنیم و برای تقویت هر چه بیشتر آن تلاش کنیم.

 

 

به گزارش آفتاب بافق؛ علی اکبر رحیمی بافقی مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق صبح امروز به همراه مدیران و معاونین این شرکت با محمدعلی طالبی استاندار یزد دیدار و گفتگو کردند.

 

در ابتدای این دیدار مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق ضمن تبریک انتصاب محمد علی طالبی به سمت استاندار یزد، وی را فردی ارزشی دانست و گفت: شهرستان بافق و مجموعه صنعتی معدنی سنگ آهن این اطمینان را خواهد داد که دغدغه ای برای استان نداشته باشد. شرکت سنگ آهن به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی در سطح استان به جهت تعداداشتغال، حدود 6 هزار نفر نیروی شاغل به غیر از مجموعه گندله سازی در آن مشغول به کار می باشند و این مجموعه تلاش می کند باری بر دوش   دولت نباشد و خود مشکلات را رتق و فتق نماییم.

 

وی با بیان اینکه در بحث های کارگری و اشتغالزایی نسبت به واحد های کوچکتر در استان مشکلات کمتری داریم،اظهار کرد: خوشبختانه با درایت محمد جواد عسکری و همت مدیران مجموعه سنگ آهن در بحث اشتغال کارگری نسبت به واحد های کوچکتر و جزئی در استان کمترین مشکل را داریم.

 

رحیمی بافقی شرکت سنگ آهن را مجموعه ای منسجم در جهت تولید،اشتغال و تلاش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت دانست و افزود: بحمدلله در بحث اشتغال و کارگری مشکلی نداریم و علیرغم آنکه تراکم نیرو در شرکت سنگ آهن زیاد است و این به دلیل عدم ایجاد مشکل برای شاغلین در شهرستان می باشد، تلاش کردیم علاوه بر حفظ سطح نیرو،اشتغالزایی نیز داشته باشیم تا کمکی به دولت کرده باشیم.

 

وی تصریح کرد: طرح هایی داریم تا به وسیله آن سطح رضایت پرسنل را افزایش دهیم که در نهایت منجر به ارتقای رضایت از دولت و تحقق برنامه های اشتغال آن می شود.

 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق در ادامه پیرامون طرح های این مجموعه و روند انجام آنان توضیحاتی ارائه کرد و یادآور شد: در کنار بحث اشتغال پروژه های بزرگی نیز بدون دریافت کمکی از دولت یا تسهیلات بانکی با استفاده از منابع داخلی شرکت انجام می شود و با  فروش محصولات خود برنامه های عمرانی را عملی می کنیم و به تدریج در جهت تحقق چرخه فولاد شهرستان بافق گام بر می داریم.

 

پیشرفت فیزیکی 70 درصد پروژه گندله سازی و 60 درصد طرح فاضلاب شهری،روند ساخت طرح تصفیه خانه،پروژه 2 میلیون تنی کنستانتره و ایجاد واحد آهن اسفنجی از جمله مواردی بود که رحیمی بافقی به آن اشاره داشت.

 

وی دغدغه کنونی شرکت سنگ آهن را تامین خوراک دانست و با بیان اقدامات انجام گرفته از طریق معادن منطقه،بیان کرد: شرکتی نیز به نام کویر نوظهور بافق جهت بهره برداری از معادن میشود آن و آنومالی شمالی در شهرستان به ثبت رسیده که  اکثریت سهام شرکت متعلق به سنگ آهن است و تلاش کردیم در مناقصه هایی که به نفع شرکت است، حضور داشته باشیم.

 

رحیمی بافقی با اشاره به پایان ذخایر چغارت طی چند سال آینده و 20 میلیون تن ذخایر زیر زمینی که برای بهره برداری از آن باید مورد بررسی قرار گیرد که توجیه اقتصادی دارد یا نه ،تاکید کرد:  تامین خوراک شرکت سنگ آهن بافق به عنوان برندی برای استان، دغدغه همه مسئولان شرکت است و راههای مختلفی را در این زمینه پیگیری می کنیم

 

وی با بیان برنامه تکمیل چرخه تولید فولاد در بافق و نیاز شهرستان به تامین خوراک یادآور شد: در کنار ما همان خوراک و مشابه محصول چغارت اکنون بصورت خام فروشی از کشور خارج می شود و این هیچ ارزش افزوده ای برای شهرستان،استان و حتی کشور ندارد، در حالی که می تواند این محصول تبدیل به کنستانتره،گندله یا آگلومره شود و ارزش افزوده پیدا کند.

وی از استاندار یزد خواهان مساعدت در این خصوص شد تا برای تامین خوراک مجموعه سنگ آهن مشکلی وجود نداشته باشد.

 

رحیمی بافقی پرداخت 2 درصد فروش و طرح هایی که در شهرستان انجام می گیرد که به نوعی سنگ آهن در آنان دخیل است،از دیگر دغدغه های خود عنوان کرد و گفت:  از دیگر اقداماتی که توسط شرکت سنگ آهن انجام گرفته 14 کیلومتر کنارگذر بافق می باشد در صورتی که در شهرستان های دیگر این امر توسط وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته است، جاده اختصاصی چاههای حسن آباد که مزایای بسیاری را برای تمام مردم منطقه و تردد آنان از جمله برای نوق،رفسنجان،سیریز،زرند و کرمان ایجاد می کند و شرکت نیز به جهت آنومالی هایی که برداشت می شود از آن بهره مند خواهد شد.

 

همچنین بخشی از دوبانده کردن جاده بهاباد تا سه راهی سه چاهون با مساعدت شرکت سنگ آهن انجام می گیرد و میدان ورودی شهر بافق نیز زیر ساخت آن توسط شرکت انجام و در پایان سال به پایان می رسد.

 

وی افزود: کمک به مساجد،مسجد جامع،پارک ها و فضای سبز، همایش ها، مساعدت در بحث های ورزش شهرستان، ادارات دولتی،آموزش و پرورش و درمان از دیگر اقداماتی است که با مسارکت و مساعدت شرکت سنگ آهن بافق انجام می گیرد.  درصد بالایی ازاشتغال پایدار شهرستان متکی به سنگ آهن می باشد و پروژه های پیمانکاری و اشتغالی که آنان ایجاد می کنند خود مزیتی برای شهرستان است.

 

در ادامه محمد علی طالبی استاندار یزد ضمن خوش آمد گویی به مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و هیئت همراه، تفاوت سنگ آهن با دیگر شرکت ها به جهت شأن و جایگاه آن عنوان کرد و گفت: این شرکت از دیرباز عهده دار مسئولیتی بزرگ در استان است و این در فعالیت های مختلف آن طی سالیان گذشته انجام گرفته به خوبی دیده می شود و این برندی است که همه مسئولیم آن را حفظ کنیم و برای تقویت هر چه بیشتر آن تلاش می کنیم.

 

وی از زحمات مدیرعامل و مجموعه شرکت سنگ آهن تشکر کرد و در خصوص تکمیل چرخه فولاد در شهرستان بافق گفت: تکمیل چرخه فولاد یکی از آرزوهای دیرینه مردم بافق بوده و متاسفانه نسبت به آن کم لطفی بسیاری شده است و باید تلاش شود تا با ایجاد شرایط این امر سریعتر تحقق پیدا کند.

 

طالبی در بحث تامین خوراک خواهان گزارشی برای اطلاع از میزان خوراکی که از استان به ویژه شهرستان بافق و بهاباد به خارج صادرات می شود و میزان سهم واحد های داخلی شد تا برنامه ریزی خوبی در این راستا صورت گیرد.

 

وی سنگ آهن بافق را شرکتی نمونه دانست که به مسئولیت اجتماعی خود واقف است و تصریح کرد: از گذشته ساختار و نوع فعالیت این شرکت و تعامل مدیران این مجموعه با مردم و مدیران شهرستان و استان شرایطی را فراهم کرده است که ایفای این مسئولیت اجتماعی، از برنامه های آن  باشد و این امر باید تدام پیدا کند،چرا که هر چه این مسئولیت هدفمند دنبال شود آثار و نتایج آن برای شرکت بهتر و ماندگار تر است و این نیازمند تشکیل اتاق فکر یا شورا می باشد تا هر هزینه که در بحث های فرهنگی،اجتماعی،دینی، ورزشی و … انجام می گیرد حتی به میزان زیاد هدفمند تر و اثرگذار باشد تا سنگ آهن الگویی برای سایرین برای ایفای مسئولیت اجتماعی در تمام استان باشد.

 

استاندار یزد با اشاره به شرایط خوب کنونی برای تعامل بین مسئولین،آن را فرصتی برای شهرستان بافق دانست و تاکید کرد: باید از این فرصت ها استفاده کرد و بدون شک با مدیرعامل بومی،توانمند و آشنا به مسائل در حوزه های مختلف و صباغیان نماینده مردم بافق و محمد جواد عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان ظرفیتی در کشور برای شهرستان می باشد و باید با تقویت همدلی و تعامل بیشتر اجازه نداد مسائل حاشیه بر شرایط شرکت و بافق تاثیر بگذارد.

 

طالبی در پایان امیدوار شد با همت مسئولین شرکت و شهرستان، پروژه هایی که آغاز و طی زمان انجام گرفته است و برخی نسبت به پیش ینی های اولیه عقب است،سرعت بیشتری بگیرد و مردم نیز از اقدامات آگاهی یابند تا متوجه این کارهای بزرگ باشند و بافق را امیدوارتر از همیشه دید.

 

وی اعلام آمادگی برای هر گونه کمکی از سوی استانداری برای شهرستان بافق در جهت رفع مشکلات و حل مسائل آن نمود.

 

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده