رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
  • کد خبر : ۷۰۱۲۲
  • چاپ خبر : حفظ اشتغال 6 هزار نیروی شاغل در سنگ آهن بافق با وضعیت کنونی اقتصادی کشور کار بسیار بزرگی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد:

حفظ اشتغال 6 هزار نیروی شاغل در سنگ آهن بافق با وضعیت کنونی اقتصادی کشور کار بسیار بزرگی است

علی زینی وند حفظ اشتغال 6 هزار نیروی شاغل در شرکت سنگ آهن در این شرایط  اقتصادی کشور را کار بسیار بزرگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با ورود علی اکبر رحیمی بافقی به بدنه این شرکت، دیدی که به ساختار این گونه مجموعه ها وجود دارد به تناسب کار بزرگی که انجام می دهد، […]

علی زینی وند حفظ اشتغال 6 هزار نیروی شاغل در شرکت سنگ آهن در این شرایط  اقتصادی کشور را کار بسیار بزرگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با ورود علی اکبر رحیمی بافقی به بدنه این شرکت، دیدی که به ساختار این گونه مجموعه ها وجود دارد به تناسب کار بزرگی که انجام می دهد، وجود نداشته باشد.

به گزارش آفتاب بافق؛ مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق صبح امروز به همراه مدیران و معاونین این شرکت با علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار علی اکبر رحیمی بافقی پیرامون وضعیت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق،پروژه ها و طرح های جوار معدنی و نیز دغدغه های این مجموعه در بحث تامین خوراک و اقدامات انجام گرفته در این راستا مطالبی را بیان کرد.وی در خصوص تخصیص اعتبارات داستانی و ملی از معاون استاندار با توجه به عضویت وی در شورای برنامه ریزی استان درخواست نمود با توجه به محرومیتهای بافق سهم این شهرستان داده شود و این دیدگاه که بافق معدن دارد در تقسیم اعتبارات دخالت داده نشود

در ادامه زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد ضمن تشکر از حضور مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و هیئت همراه،وجود علی اکبر رحیمی بافقی را به عنوان فرصتی برای این مجموعه بزرگ صنعتی معدنی دانست و گفت: با توجه به کارنامه و عملکرد موثر و نگاه کارشناسی رحیمی بافقی در استان،بدون شک اکنون حضور ایشان در شرکت سنگ آهن بافق با توجه به شرایط  اقتصادی کشور، فرصتی بزرگ برای مجموعه است.

وی با اشاره به وضعیت کشور و مشکلات به وجود آمده در مجموعه های بزرگ صنعتی،علت را عدم مدیریت صحیح و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده دانست که سبب انتقال آنان به وضعیت جدید شده است،افزود: متاسفانه در نحوه واگذاری ها به بخش خصوصی مشکلاتی ایجاد شده است و خوشحالیم در شرکت سنگ آهن بافق علیرغم حجم بالای پرسنل شاغل آن، شاهد عملکرد موفق آن به جهت تلاش مدیرعامل و مجموعه آن هستیم که این جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم با همین پویایی روند کار ادامه پیدا کند و برای استان و کشور مفید باشد.

زینی وند حفظ اشتغال 6 هزار نیروی شاغل در شرکت سنگ آهن در این شرایط اقتصادی کشور را کار بسیار بزرگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با ورود علی اکبر رحیمی بافقی به بدنه این شرکت، دیدی که به ساختار این گونه مجموعه ها وجود دارد به تناسب کار بزرگی که انجام می دهد، وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت صحیح در ایجاد اعتماد سازی و دید مثبت به این مجموعه ها می تواند بسیار موثر باشد،تصریح کرد: بدون شک مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق با سابقه و توانایی که دارد می تواند در این راستا برای کل کشور تاثیر گذار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با تاکید بر استفاده از دانش روز دنیا در بحث معدن کاوی و فرآوری محصولات آن در حوزه سنگ آهن و کلیه صنایع معدنی،گفت: باید با دانش آوری از تجارب دیگر کشورهای جهان در حوزه جوار معدنی بهره مند شد که بخشی فرآوری، تامین خوراک و تبدیل آن است و بخشی دیگر کسب دانش و فرآوری در خود اکتشافات،استخراج ها و حمل مواد می باشد. متاسفانه دلیل آنکه ما بخش عمده ای از مزیت ها را در رقابت های بین اللملی از دست می دهیم، به علت عدم به روزرسانی با تکنولوژی های روز دنیا در استخراج و کشف معادن است و امیدواریم رحیمی بافقی بتواند در این حوزه ها نقش موثری ایفا کند.

وی با اشاره به محدویت های استان در بحث محیط زیست و منابع آبی اظهار کرد: با دانش روز و فناوری می توان در این زمینه فرآوری کرد، چرا که در بحث صنایع معدنی باید تامین آب کنیم تا بتوان در این زمینه فعالیت کرد و با تحقق این امر محدودیتی دیگر در بحث آب و محیط زیست وجود نخواهد داشت، زیرا که تجربه آن در جای دیگر صورت گرفته و ما از آن استفاده خواهیم کرد.

زینی وند در خصوص مسئولیت های اجتماعی بر ایجاد توازن تاکید کرد و گفت: الویت شرکت سنگ آهن بافق خود شهرستان می باشد اما باید موارد ضروری استان نیز دیده شود و سپس در بافق تعریف شود تا با برنامه ریزی جامع هر گونه اقدامی هدفمند و موثر باشد.

وی اظهار کرد: باید کمیته ای در این راستا تشکیل شود تا هزینه ها در آن محل تجمیع شود و سپس برنامه ریزی و تصمیم گیری صورت گیرد تا در جای درست با الویت هزینه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در پایان سخنان خود برای مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق و مجموعه آن آرزوی موفقیت کرد و اعلام آمادگی کرد تا هر گونه اقدامی در جهت تسهیل کار این مجموعه صورت خواهد گرفت.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده