رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
  • کد خبر : ۷۰۴۵
  • چاپ خبر : عملیات تجهیز معدن مهدی آبادمهریز بزرگترین معدن خاورمیانه آغاز شد +تصاویر

عملیات تجهیز معدن مهدی آبادمهریز بزرگترین معدن خاورمیانه آغاز شد +تصاویر

به گزارش آفتاب بافق، به نقل از صبح مهریز؛   در این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین دخیل عباس زارع زاده روز پنجشنبه در مراسم آغاز تجهیز سایت معدن سرب ، روی و باریت مهدی آباد بهادران مهریز افزود: یکی از راه های تحقق اقتصادی مقاومتی مقابله جدی با خام فروشی معادن است . وی اظهار […]

به گزارش آفتاب بافق،

به نقل از صبح مهریز؛

 

در این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین دخیل عباس زارع زاده روز پنجشنبه در مراسم آغاز تجهیز سایت معدن سرب ، روی و باریت مهدی آباد بهادران مهریز افزود: یکی از راه های تحقق اقتصادی مقاومتی مقابله جدی با خام فروشی معادن است .
وی اظهار داشت: باید در کنار معادن مختلف نسبت به ایجاد واحد های مختلف فرآوری بر حسب نیاز اقدام که موجب ارزآوری و ایجاد تولید و اشغال مولد و مفید می گردد .


نماینده مردم مهریز ، بافق ، بهاباد ، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معادن سرب ، روب و باریت مهدی آباد مهریز از بزرگترین معادن کشور از لحاظ ذخایر است .


زارع زاده افزود: خواسته مردم و مسوولان منطقه انجام فعالیت های دقیق در این معدن و ایجاد کارخانه فرآوری و تولید و اشتغال و رونق منطقه است.
همچنین در ادامه معاون برنامه ریزی استاندار یزد به پیگیری مسوولان اجرایی استان و همچنین همکاری در مهریز برای فعالیت جدی د معادن سرب ، روی و باریت مهدی آباد خبر داد .


محمد رضا بابایی افزود: تلاش دولتمردان فعالیت این معادن و کمک به تولید و اشتغال و همچنین ایجاد واحد های فرآوری با توجه به اهداف ترسیم شده است .


در این مراسم امام جمعه مهریز در سخنانی از خام فروشی معادن به عنوان یک معضل نام برد و خواستار مقابله با این پدیده شد و بر فرآوری معادن تاکید کرد .


حجت الاسلام والمسلمین علی  برهان افزود: خام فروشی با روح اهداف انقلاب اسلامی و بخصوص اقتصاد مقاومتی در مغایرت است و باید جلو آن بنحو شایسته توسط مسوولان گرفته شود .


در این مراسم که جمعی از مسوولان حضور داشتند عملیات تجهیز معدن سرب ، روی و باریت معدی آباد بهادران مهریز برای فرآوری آن آغاز شد .
مجتمع معدنی مهدی آباد در مهریز دارای بزرگترین ذخایر سرب و روی وباریت جهان هم اکنون بالاترین بالاترین میزان استخراج باریت کشور را به خود اختصاص داده است و اقدام به جذب سرمایه گذار جهت احداث کارخانه فرآوری یک میلیون تنی باریت نموده است.


در زمینه سرب و روی نیز با جذب سرمایه گذار در آینده نزدیک شاهد باطله برداری و استخراج و احداث کارخانجات 100 هزار تنی شمش روی و 100 هزار تنی کنستانتره روی خواهیم بود.


بر اساس اکتشافات انجام شده معدن مهدی آباد دارای ذخایر شامل 342 میلیون تن سرب و روی با عیار متوسط 5/5 درصد روی و 2 درصد سرب و 113 میلیون تن باریت با وزن مخصوص متوسط 8/3 متر مکعب بر تن است .

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده