رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
  • کد خبر : ۷۱۸۸۲
  • چاپ خبر : نشست کتاب‌خوان ویژه جوانان در بافق برگزار شد
به مناسبت دهه فجر؛

نشست کتاب‌خوان ویژه جوانان در بافق برگزار شد

  به مناسبت دهه مبارک فجر، نشست کتاب‌خوان ویژه جوانان در کتابخانه محمدمفیدی بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق، الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: هدف اصلی از برگزاری این جلسات را به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده با محوریت معرفی و ترویج مطالعه دانست. در این […]

 

به مناسبت دهه مبارک فجر، نشست کتاب‌خوان ویژه جوانان در کتابخانه محمدمفیدی بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق، الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: هدف اصلی از برگزاری این جلسات را به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده با محوریت معرفی و ترویج مطالعه دانست.

در این نشست هشت تن از جوانان علاقمند به مطالعه، به معرفی کتاب‌ پرداختند.

سیدرسول بهشتی زاده از فرهنگیان شهرستان و عضو فعال کتابخانه، به معرفی کتاب «اولین تماس تلفنی از بهشت» نوشته میچ آلبوم پرداخت.

مینا پاکاری کارشناس حقوق، به کتاب «عقاید یک دلقک» نوشته هاینریش بل اشاره کرد و گفت: این کتاب روایت دلقکی به نام “هانس شینر” است. او که از دلقکی مشهور و معروف به دلقکی ساده نزول پیدا کرده و عملا در شغلش دچار شکست شده به روایت داستانش می پردازد.

امیررضا تقی زاده کارشناس فناوری اطلاعات، به معرفی کتاب «دنیای سوفی» نوشته یوستاین گاردر پرداخت و افزود: داستان کتاب دنیای سوفی در مورد دختری به نام سوفی است که در آستانه پانزده سالگی نامه‌های جالب و نوارهای ویدئویی از شخصی به نام آلبرت دریافت می‌کند که در آنها سؤالات جالبی مانند “جهان چگونه پدید آمده‌است؟” که آغاز گر راه آموزش تاریخ فلسفه‌است، مطرح می‌کند.

محبوبه پاکاری از دیگر اعضای فعال کتابخانه و کارشناس ژئوفیزیک، کتاب «ژان ژنه» نوشته کویگلی آستین ئی را معرفی کرد. وی گفت: ژان ژنه شاعر، رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی هست که فعالیت سیاسی نیز داشت. ژنه در سال‌های آغازین زندگی، ولگرد و خرده‌ مجرم بود اما بعدها به نویسندگی روی آورد.

علیرضا عالمی عضو فعال کتابخانه، به معرفی کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی پرداخت. وی گفت: کتاب هنر شفاف اندیشیدن کتابی در زمینه تصمیم‌گیری، شناخت و اشتباه‌ها از جنبه‌های روان‌شناسی است.

فرزانه خادم زاده دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران، کتاب «چگونه درباره چیزهای عجیب بیندیشیم؟» نوشته تئودور شیک را معرفی کرد و افزود: این کتاب چگونگی به کارگیری گام به گام اصول اندیشیدن انتقادی را برای ادعا های خارق العاده متعددی عرضه می دارد و نشان می دهد که چرا خود این اصول معتبرند.

دیبا کریم زاده دانش آموز سال سوم متوسطه، به معرفی کتاب «خرمگس» نوشته اتل لیلیان وینیچ پرداخت و گفت: این کتاب یک رمان سیاسی وعاشقانه است و شخصیت اصلی این رمان، آرتور پسر جوانی است که گذشته مبهمی دارد.

مهدیه پورامینی از اعضای فعال کتابخانه و کارشناس روانشناسی، کتاب «نفر هفتم» نوشته هاروکی موراکامی را معرفی کرد. وی گفت: موراكامی در دوره‌ بعد از جنگ جهانی دوم در ژاپن به دنیا آمد و در زمانی که كشورش با انفجار جمعيت دست و پنجه نرم می‌كرد رشد كرد. موراکامی از كودكی به داستان‌های نویسندگان مطرح جهان علاقه‌مند بود.

الهام آقایی در پایان جلسه با اشاره به اینکه نشست های کتاب‌خوان در سطوح مختلف علمی تاثیرهای سازنده ای خواهد داشت، ادامه داد: ترویج کتابخوانی باید در همه بخش های جامعه صورت گیرد تا فراگیری این فرهنگ عامه به سرعت جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

منبع: روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق

 

 

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده