رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
  • کد خبر : ۷۲۲۱
  • چاپ خبر : دکتر عارف در جمع اصلاح طلبان یزدی: راه خرداد ۹۲ را در اسفند ۹۴ ادامه می‌دهیم

دکتر عارف در جمع اصلاح طلبان یزدی: راه خرداد ۹۲ را در اسفند ۹۴ ادامه می‌دهیم

به گزارش آفتاب بافق، به نقل از یزدان نیوز؛   عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه در جمع فعالین اصلاح طلب استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت ا… شهید صدوقی، مرحوم آیت ا… خاتمی و مرحوم حاج شیخ محمد علی صدوقی به شرایط خطیر کشور اشاره کرد و گفت: […]

به گزارش آفتاب بافق،

به نقل از یزدان نیوز؛

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه در جمع فعالین اصلاح طلب استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت ا… شهید صدوقی، مرحوم آیت ا… خاتمی و مرحوم حاج شیخ محمد علی صدوقی به شرایط خطیر کشور اشاره کرد و گفت: حمایت از دولت یک امر عقلانی است، اگر هم انتقادی به عملکرد دولت وارد است باید آن را به صورت دوستانه و منصفانه مطرح کرد.
وی افزود: اگر شرایط امروز کشور را با قبل از خرداد ۹۲ مقایسه کنیم متوجه می‌شویم انتخابات و عملکرد دولت تا چه اندازه فضای کشور را تغییر داده است.

دکتر عارف در ادامه سخنان خود با تشریح ابعاد اهمیت انتخابات مجلس دهم تاکید کرد: انتخابات ۹۲ فاز اول بازگشت کشور به عقلانیت و تدبیر بود و این راه را در اسفند ۹۴ ادامه خواهیم داد.
وی در این رابطه افزود: رقیب در انتخابات ۹۲ حتی احتمال پیروزی جبهه اصلاحات را هم نمی‌داد و به ظن خود می‌خواست آخرین میخ را به تابوت اصلاحات بزند ولی با اتحاد و همگرایی آنچه که حتی در خوشبینانه‌ترین حالات هم متصور نبود، برای ما رقم خورد و باید این شرایط را قدردان باشیم.

دکتر عارف با تاکید بر ادامه روش انتخابات ۹۲ در سال آینده گفت: باید گذشت و اجماع را در ۳۰۰ حوزه انتخابیه مجلس گستراند، چراکه حضورمتکثر کاندید‌های اصلاح طلب در یک حوزه طبیعتا به شکست می‌انجامد.
وی با ابراز تاسف از اینکه رقیب با چوب ضدولایت فقیه یا فتنه در صدد خارج کردن اصلاح طلبان از عرصه سیاسی کشور بوده است، گفت: باید مباحث درون جریانی را مدیریت کنیم، به اتحاد برسیم تا منافع آن به کشور و مردم برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گفتگوهای ایران و ۵+۱، دعای خیر مردم را در طول یک سال و نیم گذشته پشتوانه تیم مذاکره کننده دانست و گفت: نامه اخیر سناتورهای نشان از قدرت جمهوری اسلامی دارد.
محمد رضا عارف بیان داشت: امروز ایران در خاورمیانه ثبات دارد و مسائل کشور عراق و پیشروی داعش را کنترل کرده است.
وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در جایگاه خودش قرار بگیرد و واقعا در راس امور باشد و افراد متخصص در آن حضور داشته باشد.

عارف بر ضرورت حضور موثر زنان و جوانان در مجلس آینده تاکید کرد و گفت: گفتمان اصلاحات گفتمان خرد جمعی است و به فرد اصالت داده نمی‌شود گفتمان اصلاحات، گفتمان انقلاب است و بر این باوریم که انقلاب می‌ماند، از این رو گفتمان اصلاحات هم خواهد ماند.
وی با تاکید بر ارائه الگوی اجماع کامل بجای اجماع حداکثری گفت: اجماع حداکثری موجب انشقاق می‌شود ولی اجماع کامل از ارائه لیست‌های مختلف جلوگیری می‌کند. وی افزود: حتی یک جریان ضعیف داخل خانواده اصلاحات نیز نباید در جریان انتخابات ۹۴ احساس جدایی کند.

معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به نقش نسل اولی‌های انقلاب در الگودهی به نسل سومی‌ها گفت: باید بیش از گذشته نسل سوم را با ارزش‌های انقلاب آشنا کرد چراکه در این خصوص نگرانی وجود دارد.
محمدرضا عارف در عین حال بر واگذاری امور به جوانان و تغییر نسل مدیران تاکید کرد و گفت: در دهه گذشته به جوانان میدان داده نشد. وی تاکید کرد: نمی‌خواهیم جوانان پوس‌تر چسبان سیاسیون باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه به یزدی بودن خود افتخار می‌کند، گفت: یزد باید ویژگی‌های خود را از قبیل گذشت، ایثار و قناعت حفظ کند و این ویژگی‌ها هم به کل کشور تسری یابد.

این مراسم باحضور حدود یکصد نفر از فعالان اصلاح طلب و اعتدال استان یزد برگزار شد.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده