رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
  • کد خبر : ۷۲۶۳۲
  • چاپ خبر : طرح اولیه زائر سرا آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) آماده شده است / آمادگی برای ساخت موزه شهرستان بافق در حرم مطهر
رئیس هیئت امنا امامزاده عبدالله (ع) بافق:

طرح اولیه زائر سرا آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) آماده شده است / آمادگی برای ساخت موزه شهرستان بافق در حرم مطهر

رئیس هیئت امنا امامزاده عبدالله (ع) بافق  در بحث ساخت زائر سرا آستان که کوتاهی شده و باید تدبیری در این خصوص اندیشید،تصریح کرد:  طرح اولیه زائر سرا آماده است و تا هفته آینده مطرح خواهد شد،در خصوص زمین آن نیز با شهرداری مکاتبه می کینم و با همکاری آن استارت ساخت زائر سرا را […]

رئیس هیئت امنا امامزاده عبدالله (ع) بافق  در بحث ساخت زائر سرا آستان که کوتاهی شده و باید تدبیری در این خصوص اندیشید،تصریح کرد:  طرح اولیه زائر سرا آماده است و تا هفته آینده مطرح خواهد شد،در خصوص زمین آن نیز با شهرداری مکاتبه می کینم و با همکاری آن استارت ساخت زائر سرا را خواهیم زد.

به گزارش آفتاب بافق؛ سید سعید حسینی رئیس هیئت امنا امامزاده عبدالله(ع) شهرستان بافق در مراسم غباررویی و عطر افشانی این آستان مقدس با اعلام آغاز فاز دوم صحن جواد الائمه (ع) بیان کرد: این امر با هزینه بالغ بر 1 میلیارد و 150 میلیون ریال طی 9 ماه توسط شرکت پیمانکار ایستا ساز یزد انجام خواهد گرفت که حدود هزار متر به صحن آستان اضافه خواهد شد و کارفرما اداره اوقاف و آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) بافق می باشد.

وی افزود: طی توافقی که چند سال گذشته با حضور استاندار وقت در مراسم کلنگ زنی انجام گرفت، قسمت فضای سبز نیز به مجموعه صحن اضافه می شود.

حسینی با بیان اینکه در فاز سوم که مربوط به صحن سر باز است پیگیر هستیم تا سقف صحن سوم و فعلی بصورت متحرک باشد،یاد آور شد: علت تاخیر این امر بحث های میراث فرهنگی است که با توجه به رایزنی های صورت گرفته امیدواریم به نتیجه برسیم و ادامه طرح جامع به سمت بافت قدیم خواهد بود.

وی در بحث ساخت زائر سرا آستان که کوتاهی شده و باید تدبیری در این خصوص اندیشید،تصریح کرد: طرح اولیه زائر سرا آماده است و تا هفته آینده مطرح خواهد شد،در خصوص زمین آن نیز با شهرداری مکاتبه می کینم و با همکاری آن استارت ساخت زائر سرا را خواهیم زد.

رئیس هیئت امنا آستان مقدس امامزاده عبدالله با اعلام آمادگی برای ساخت موزه حرم مطهر اظهار کرد: طی نشستی با فرماندار بافق پیشنهاد ساخت موزه در آستان مقدس داده شد،مکاتبات صورت گرفت و باید رایزنی با اداره کل میراث فرهنگی یزد انجام گیرد تا این امر را در دستور کار قرار دهیم و موزه ای در شأن شهرستان و آستان مقدس داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری که طبق سنوات گذشته با نزدیک شدن به ایام نوروز انجام می گیرد،توضیح داد: برنامه هایی پیش بینی شده که با آماده سازی غرفه ها انجام می گیرد و امیدواریم بتوانیم خدماتی شایسته به زائرین،گردشگران نوروزی و مردم بافق ارائه دهیم.

حسینی خاطر نشان کرد: دیوار کشی زمین های آستان مقدس که در کنار خیابان قرار دارد نیز آغاز شده است.

رئیس هیئت امنا امامزاده عبدالله(ع) بافق در پایان از حسن اعتماد مردم به آنان با تقویت همکاری،نذورات و بیان نقدها و پیشنهادات خود و همیاری در بسیاری از امورات تشکر کرد.

وی همچنین از کلیه خادمین آستان مقدس،روحانیون و نیز مسئولین شهرستان و استان به ویژه اداره کل اوقاف یزد قدردانی و تشکر کرد.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده