رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
  • کد خبر : ۷۴۴۵۱
  • چاپ خبر : یادواره شهدای فصل زمستان شهرستان بافق برگزار شد +تصاویر

یادواره شهدای فصل زمستان شهرستان بافق برگزار شد +تصاویر

یادواره شهدای فصل زمستان شهرستان بافق امشب با حضور جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ گرامیداشت 84 شهید والامقام  فصل زمستان شهرستان بافق امشب با حضور معاون فرماندار،سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق،بخشدار،شورای اسلامی شهر،شهردار،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،رئیس بنیاد شهید  و […]

یادواره شهدای فصل زمستان شهرستان بافق امشب با حضور جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ گرامیداشت 84 شهید والامقام  فصل زمستان شهرستان بافق امشب با حضور معاون فرماندار،سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق،بخشدار،شورای اسلامی شهر،شهردار،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،رئیس بنیاد شهید  و امور ایثارگران،خانواده معظم شهدا و جمعی دیگر از مسئولان و مردم شهید پرور شهرستان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی از کلام الله مجید قرائت شد و سپس جواد فتوحی مداح اهل بیت(ع) مدیحه سرایی کرد.

سپس رضا دهقانزاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی کوتاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و دفاع مقدس و 254 شهید شهرستان بافق،ضمن عرض خیر مقدم به خانواده معظم شهدا،مسئولین،رزمندگان و همرزمان آنان، مردم شهید پرور بافق و دیگر میهمانان که از استان و کشور در این مراسم شرکت کرده اند، از حضور امام جمعه بهاباد سخنران این برنامه نیز تشکر کرد.

در ادامه حجت الاسلام بشکانی امام جمعه بهاباد سخنران این مراسم پیرامون خواسته های انسان مطالبی را بیان کرد و گفت: چرا درخواست های انسان از خداوند معطوف به نیازهای سطحی زندگی و شکم پرستی است. چرا کسی از خداوند رشد فکری خود را نمی خواهد تا به عظمت شهدای انقلاب پی ببرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما 7 هزار ساله است اما یهودیان آن را 2 هزار و 500 سال عنوان می کنند،افزود: در این 2 هزار سال انسان های بسیاری توسط یهودیان کشته شد اما جریانات انقلاب و رهبری امام خمینی(ره) در چهل سال چنان تحولی در انسان ها به وجود آورد که جایگاه آنان را بالا برد.

وی در خصوص رشادت های شهیدان در دوران 8 سال دفاع مقدس گفت: اینکه یک نوجوان و جوان احساس تکلیف کند و برای دفاع از ناموس و خاک کشور به میدان جنگ برود و حتی جان شیرین خود را فدا کند،این نشان از عظمت اسلام و نظام دارد. این اتفاق اکنون درباره شهیدان مدافع حرم دیده می شود و باید اندیشید که چه چیز یک جوان 20 ساله را نسبت به تعلقات این دنیا بی ارزش ساخته تا به چنین درجه رفیعی یعنی شهادت برسد.

حجت الاسلام بشکانی با اشاره به ارتباط ایران و عراق طی 10 سال اخیر و تحولات ایجاد شده،اظهار کرد: کشور ما اکنون در منطقه به چنان قدرتی دست یافته است که حرف اول را می زند و بسیاری از کشور ها از آن تاثیر می گیرند.

امام جمعه بهاباد در آستانه سال جدید که تقارن با ایام اعتکاف دارد،بیان کرد: 8 هزار نفر در بهترین زمان و ایام از تفریح خود می گذرند تا در مراسم پر فیض اعتکاف شرکت کنند و این عظمت اسلام است.

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده