رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
  • کد خبر : ۷۶۰۲۸
  • چاپ خبر : دیدار رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

دیدار رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد صبح امروز به همراه رئیس هئیت رزمندگان و کمیته شهدای گمنام و نماینده حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان و تنی چند نفر از مسئولان مربوطه با رضا فلاح مبارکه سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در دفتر […]

رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد صبح امروز به همراه رئیس هئیت رزمندگان و کمیته شهدای گمنام و نماینده حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان و تنی چند نفر از مسئولان مربوطه با رضا فلاح مبارکه سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در دفتر مدیریت وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش آفتاب بافق؛ سردار رضا هدایتی رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ابتدای این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه گزارشی از عملکرد اداره مربوطه ارائه کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق در دوران هشت سال دفاع مقدس، خواهان تعامل و ارتباط بیشتر این مجموعه با اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شد.

هدایتی عمده اقدامات اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را در بحث های فرهنگی عنوان کرد و افزود: نیاز است در بافق گنجینه ای براث ثبت و نگهداری آثار شهدا ایجاد شود که خوشبختانه پیگیری هایی دراین زمینه انجام گرفته است.

سپس اکبر قانعی رئیس هئیت رزمندگان و کمیته شهدای گمنام و نماینده حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  ضمن ستایش کمک های موثر و قابل توجه سنگ آهن مرکزی ایران – بافق به سیل زدگان کشور بیان کرد:  شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در هر برهه زمانی چه دوران دفاع مقدس و هنگامه حوادث غیر مترقبه چون : سیل ،زلزله و غیره  شهرستان بافق  و استان یزد را که نیازمند کمک بوده، مورد حمایت و پشتیبانی قرار داده و اکنون با وجود مدیری  جوان که روی کار آمده است، انتظار است نقش بیشتری را ایفا نماید.

وی در خصوص ایجاد گنجینه ای برای حفظ آثار شهدا و ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: پیگیری هایی انجام گرفته و ثبت زمین برای ایجاد باغ موزه شهداء در حال انجام است که با تهیه نقشه، باغ موزه شهدا برای حفظ و نگهداری آثار شهدای بافق و بویژه درباره دفاع مقدس با مساعدت کلیه ادارات و شرکت ها انجام خواهد گرفت.

در ادامه رضا فلاح مبارکه ضمن خوش آمدگویی به حضار اظهار امیدواری کرد در سال 98 که به نام رونق تولید است، همه تلاش کنند تا علاوه بر کمک به چرخه اقتصادی کشور به منویات مقام معظم رهبری نیز جامه عمل بپوشانیم .

وی با با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نه تنها شهرستان بافق بلکه تمام کشور نقش موثری را ایفا کردند تا از ان بحران 8 ساله بگذریم،افزود:  اکنون که هر کدام از ما در سمت هایی و در بخش های مختلف مشغول به فعالیت هستیم به معنای دوری از هدف نیست و  آنچه مبرهن است همه ما در مسیری واحد برای رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب گام بر میداریم.

سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با اشاره به تعاملات خوب و ارتباط پررنگ شرکت سنگ آهن مرکزی با بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در روز ملی شهدا با همکاری بنیاد شهید طی برنامه ای با دعوت از خانواده های معظم شهدا از آنان  تقدیر شد و باید گفت در بحث شهدا و خانواده های شاهد و ایثارگر هیچ گونه بحث جدایی ناپذیری وجود ندارد.

وی پیرامون حفظ آثار شهدا اظهار کرد: عقیده ما این است که کار بسیار بزرگی در این 8 سال دفاع مقدس انجام گرفته است که متاسفانه نسل سوم نسبت به آن آگاهی ندارند و تبلیغات در این زمینه کمرنگ بوده است و باید با جمع آوری آثار شهدا و ایثارگران آن را حفظ کرد تا جوانان و نوجوانان امروز بدانند آنچه امروز بدست آمده به سادگی نبوده بلکه با نثار جان هزاران نفر از جوانان این کشور بوده است.

فلاح مبارکه افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی بافق امکانات و پتانسیل هایی دارد  که می توان از آن استفاده کرد و در کنار آن تا آنجا که مقدور و در توان شرکت باشد نیز مساعدت هایی در زمینه دانش نامه و اقدامات فرهنگی در خصوص حفظ و نشر آثار شهدا و ارزش های دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده