رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
  • کد خبر : ۷۶۰۳۹
  • چاپ خبر : ایجاد خلاقیت در دانش آموزان توسط معلم هنرمند

ایجاد خلاقیت در دانش آموزان توسط معلم هنرمند

خلاقیت می‌تواند توسط معلمان در دانش‌آموزان شکوفا گشته و یا از بین برود، بنابراین باید محیط و فضای مساعدی برای رشد و پرورش قوّه خلاقیت دانش‌آموزان فراهم آورد.‌ به گزارش آفتاب بافق؛ یک معلم می تواند دانش‌آموزان را به داشتن ایده‌های بکر و نو تشویق نماید؛ ایده‌هایی که کم و بیش برای خود آن‌ها بکر است […]

خلاقیت می‌تواند توسط معلمان در دانش‌آموزان شکوفا گشته و یا از بین برود، بنابراین باید محیط و فضای مساعدی برای رشد و پرورش قوّه خلاقیت دانش‌آموزان فراهم آورد.‌

به گزارش آفتاب بافق؛ یک معلم می تواند دانش‌آموزان را به داشتن ایده‌های بکر و نو تشویق نماید؛ ایده‌هایی که کم و بیش برای خود آن‌ها بکر است و ضمن پذیرش ایده‌های بکر، زمینه ابراز آن‌ها را فراهم کند. برای مثال می‌توان از دانش‌آموزان خواست که به جای ارائه گزارش ساده از یک کتاب، آن را شخصاً ارزیابی کرده و هر نظری که درباره آن دارند بیان کنند و یا این که فصلی از فصل‌های سال را توصیف کنند به طور کلی، نقاشی‌های آزاد، مقاله‌نویسی و نگارش داستان‌های کوتاه، زمینه ارائه ایده فرد و تفکر خلاق در دانش‌آموزان را بهتر فراهم می‌کند.

 سید رسول بهشتی زاده معلم و مربی هنرمند آموزشگاه حر با فراهم نمودن ابزار بسیار ساده زمینه را برای رشد و پرورش قوٌه خلاقیت دانش آموزان خود ایجاد کرده است.

این دانش آموزان با کمک معلم خود در کاری گروهی،نمونه فعالیت های کلاسی خود را که برگرفته از ذهن خلاق و ایده های جذاب آنان است،در محیط مدرسه خود ایجاد کرده اند. که از جمله آن رنگ آمیزی دیوارهای مدرسه با استفاده از طرح ها و ایده های دانش آموزان، ساخت یک مار با استفاده از دور ریزها و 80 عدد بطری نوشابه و ساخت توربین بادی است.

خلاقیت و نوآوری در پیشرفت دانش آموزان‌ بسیار موثر است اما تاثیر معلم در ایجاد خلاقیت به مراتب بیشتر است.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده