رفتن به بالا
  • شنبه - ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
  • کد خبر : ۷۶۴۶۲
  • چاپ خبر : دومین نشست شوراهای اسلامی کار شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با سرپرست شرکت+تصاویر

دومین نشست شوراهای اسلامی کار شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با سرپرست شرکت+تصاویر

رضا فلاح مبارکه سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق،صبح امروز در نشست ماهیانه با شورای اسلامی کار و شرکتهای زیر مجموعه که در هتل نیکان برگزار شد،پیرامون مشکلات، موضوعات و سوالات مطرح شده،پاسخ داد.. به گزارش آفتاب بافق؛ در ابتدای این نشست اعضای شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ضمن تشکر از سرپرست […]

رضا فلاح مبارکه سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق،صبح امروز در نشست ماهیانه با شورای اسلامی کار و شرکتهای زیر مجموعه که در هتل نیکان برگزار شد،پیرامون مشکلات، موضوعات و سوالات مطرح شده،پاسخ داد..

به گزارش آفتاب بافق؛ در ابتدای این نشست اعضای شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ضمن تشکر از سرپرست شرکت به جهت برگزاری جلسه ماهیانه با اعضای شورای اسلامی کار،مشکلات، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در بحث های مختلف بیان کردند که در ادامه رضا فلاح مبارکه به موضوعات و سوالات مطرح شده،پاسخ داد.

رضا فلاح مبارکه در بحث پاداش،حقوق و کارکرد کارکنان شرکت بیان کرد: علت تاخیر در پرداخت به موقع حقوق، این بود که سیستم اداری شرکت کارکرد پرسنل را با تاخیر برداشت کرد و لذا مقرر شد کارکرد توسط معاونت منابع انسانی پنجم هر ماه برداشت شود و طی پنج روز تحویل معاونت مالی بازرگانی داده شود.

وی در بحث تعاونی مسکن توضیح داد: در بحث 200 هکتار زمینی که در محدوده باقرآباد واقع شده است،این موضوع در حال بررسی می باشد و از تعاونی مسکن خواهان ارائه مستندات می باشم . اما آنچه موافقت کرده ایم بحث 7 هکتار زمینی است که بین روستای مبارکه و آهنشهر قرار گرفته و مجوز هیئت مدیره را دارد تا به تعاونی مسکن واگذار شود اما مشکلی که وجود دارد، چند پلاک وقفی در این زمین ها است و تا تکلیف آن روشن نشود نمی توانیم کاری انجام دهیم.

سرپرست شرکت سنگ اهن مرکزی بافق در این خصوص افزود: نامه ای به اداره اوقاف نوشته و نماینده ای معرفی کردیم تا پلاک ها مشخص و توافق کنیم که بلاعوض زمین داده شود یا قیمت کارشناسی روز انجام گیرد و هزینه آن پرداخت شود. به محض آنکه تکلیف مشخص شود کارشناس  رسمی دادگستری قیمت گذاری می کند و زمین به تعاونی مسکن واگذار می شود تا به پرسنلی که فاقد زمین و مسکن هستند، داده شود.

 وی در بحث آب نیزار سه چاهون با بیان اینکه نمی توان تراک استفاده کرد و طبق قرار داد جهاد نصر باید سه تانکر برای آبپاشی می آورد،گفت: اما اگر میخواهد تراک بیاورد باید دید چه میزان آب دارد تا لوله گذاری شود و در این زمینه شرکت باید نامه ای بنویسد تا بررسی کارشناسی شود.

فلاح مبارکه در خصوص منازل مسکونی آهنشهر هم تصریح کرد:  با دغدغه شما در خصوص واگذاری منازل مسکونی به نیروهای پیمانکار و 10 درصدی که به آنان تعلق بگیرد،موافقم و پیگیری های لازم را در این زمینه خواهیم کرد.

 وی در بحث  کمیته ها با بیان اینکه باید تعداد اعضای آن بین 5 تا 7 نفر باشد و بیشتر از آن بازدهی ندارد،افزود: الزامی برای حضور معاونین وجود ندارد اما به عنوان کارشناس می توانند بیایند و نظر دهند. نوع قرار داد و جنسیت برای فعالیت اعضای کمیته مهم نیست اما کمیته ها میخواهند راهی را به ما نشان دهند و تجربه بسیار مهم است و باید حداقل بین تا 10 تا 15 سال سابقه داشته باشند و این را بازنگری خواهیم کرد.

سرپرست شرکت سنگ آهن در بحث برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و بازدید پرسنل از آن اظهار کرد: با این امر موافقم و روابط عمومی شرکت در این خصوص ورود خواهد کرد. اما دیدگاه من این است افرادی از داخل شرکت که اهل کتاب و کتابخوانی هستند به این نمایشگاه بروند و از آن بازدید کنند و باید برنامه ریزی به جهت برگزاری نمایشگاهی داخل شرکت نیز باشد.

وی در بحث مشکل آنتن دهی در سه چاهون برای ایجاد سرویس ایرانسل بیان کرد که این موضوع باید توسط معاونت برنامه ریزی پیگیری شود.

فلاح مبارکه در خصوص حق جذب برای همه نیروها،قانون را ملاک قرار داد و افزود: ما این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم تا در صورت امکان برای پیمانکاران نیز عملی شود.

وی در بحث مدیر پروری که رویکرد شرکت است،اظهار کرد: ما به این مسئله تحقق بخشیدیم و به زودی خواهید دید در انتخاب های بعدی معاونت های دیگری نیز انجام می گیرد. امسال 85 نفر نیروی رسمی بازنشسته خواهند شد که عده ای از سرپرستان هستند و نیاز به جایگزین دارند. ما اسامی افرادی که مدرک بالای لیسانس دارند از تمامی قسمت ها دریافت نمودیم و ملاک هایی در این خصوص چون پاکدستی، تحصیلات،جوان بودن نیرو و پختگی کار را مدنظر قرار داده ایم.

 سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در خصوص اصلاح ساختار سیستمی برای نظارت بیشتر و کاهش هزینه ها بیان کرد: این موضوع را با کمک اطلاعات فناوری انجام خواهیم داد تا سیستم مکانیزه و شفاف باشد.

وی در بحث کارانه نیز گفت: در بحث کارانه یک امتیاز فردی و دیگری امتیاز سرپرست مدنظر است، که بر اساس مجموع امتیاز فرد با میزان امتیاز دهی که برای سرپرست مشخص شده ،این امر صورت می گیرد و باید بین فردی که کار می کند و نیرویی که کار نمی کند فاصله را قرار داد تا دیگران تشویق به کار شوند.

فلاح مبارکه در خصوص تشویق کارکنان برای ادامه تحصیل تاکید کرد : نباید فراموش کرد شرکت ما یک شرکت صنعتی و معدنی است و نیازمند افراد متخصص در مجموعه خود دارد و تا مقطعی را شرکت قبول می کند اما بر اساس ملاک های مدنظر، و اگر فردی خواهان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بود با هزینه خود می تواند در این زمینه اقدام کند.

وی در زمینه فعال شدن سیستم دندانپزشکی نیز بیان کرد که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده