رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر : ۷۶۶۹۳
  • چاپ خبر : مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در بافق برگزار شد +تصاویر

مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در بافق برگزار شد +تصاویر

روز جهانی زمین پاک با شعار  «حفاظت از گونه های زیستی نه به زباله و پلاستیک» با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و انجمن فرهنگی، هنری و آموزشی ماریتا مراسمی در محل کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار نمود. به گزارش آفتاب بافق؛ زمین به عنوان گهواره و مهد تمدن بشری و زیستگاهی برای […]

روز جهانی زمین پاک با شعار  «حفاظت از گونه های زیستی نه به زباله و پلاستیک» با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و انجمن فرهنگی، هنری و آموزشی ماریتا مراسمی در محل کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار نمود.

به گزارش آفتاب بافق؛ زمین به عنوان گهواره و مهد تمدن بشری و زیستگاهی برای گونه های متنوع جانوری همواره با پیشرفت تکنولوژی های نوین در معرض خطر و آسیب هایی است که در آینده سلامت جوامع مختلف را در هر نقطه از دنیا به چالش خواهد کشید.

زیستن در محیط های آلوده به انواع آلاینده ها، زباله ها، پسماندهای صنعتی و خانگی در کنار آلودگی های صوتی همه و همه به عنوان تهدیدی برای اکوسیستم ها و نیز محیط زیست شهری؛ مخاطره آمیزترین نوع زندگی در عصر حاضر است.

جوامع مدرن دنیا اکنون به این باور رسیده اند که زمین و محیط زیستی پاک برای رشد و توسعه به مثابه آبی زلال برای یک ماهی در تنگی شیشه ای است و این تمثیل بخشی از اهمیت و جایگاه حفاظت از محیط زندگی و زیست بشری را به تصویر می کشد.

با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی امروز، نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب های حاصل از تخریب ها و آلاینده های رو به گسترش در شهرها، کمتر از خدمات دستگاه های اجرایی و شهری نبوده و می تواند در نهادینه ساختن باور، پاک بودن و پاک زیستن را برای نسل های آینده نقشی انکار ناپذیر ایفا کند.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با دوم اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می شود و به همه مردم یادآوری می کند که نباید سیاره خود «زمین» را فراموش کنند و این روز به عنوان نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست و محیطی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی می رسد؛ فرصتی مغتنم برای توجه به این فرهنگ سلامت محور و آینده نگر است.

امسال نیز روز جهانی زمین پاک با شعار  «حفاظت از گونه های زیستی نه به زباله و پلاستیک» در سرتاسر دنیا و کشور عزیزمان ایران با برپایی مراسم ها و همایش های مختلف گرامی داشته شد. در همین راستا شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با همکاری انجمن فرهنگی، هنری و آموزشی ماریتا مراسمی در محل کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار نمود. در این مراسم که با حضور گرم دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه، جمعی از کودکان محیط یار شهرستان و خانواده ها برگزار شد، برنامه های شاد و آموزشی توسط هنرمندان خردسال و نوجوان ارائه شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

 در پایان مراسم نیز از برگزیدگان مسابقه نقاشی آسمان آبی؛ زمین سبز با اهداء جوایز تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده