رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر : ۷۶۷۳۵
  • چاپ خبر : برگزاری مراسم صبحگاه سلامت در آموزشگاه های 17 شهریور و غیرانتفاعی طوبی +تصاویر

برگزاری مراسم صبحگاه سلامت در آموزشگاه های 17 شهریور و غیرانتفاعی طوبی +تصاویر

به مناسبت هفته سلامت،مراسم صبحگاه سلامت در آموزشگاه های 17 شهریور و غیرانتفاعی طوبی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم صبحگاه سلامت در آموزشگاه های 17 شهریور و غیرانتفاعی طوبی صبح امروز با حضور طالعی معاون فرماندار،دانشی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق، رئیس اداره آموزش و […]

به مناسبت هفته سلامت،مراسم صبحگاه سلامت در آموزشگاه های 17 شهریور و غیرانتفاعی طوبی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم صبحگاه سلامت در آموزشگاه های 17 شهریور و غیرانتفاعی طوبی صبح امروز با حضور طالعی معاون فرماندار،دانشی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق، رئیس اداره آموزش و پرورش، و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان و مدیران آموزشگاه و دانش آموزان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قاسم زاده رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بافق با اشاره به نیاز آموزش برای حفظ سلامت خود و جامعه گفت: سلامتی باعث بهره مندی از نعمت های پروردگار می شود و باید در این زمینه تلاش و کمک کرد و به سخن متخصصین این امر توجه داشت تا سلامتی خود،خانواده و جامعه تضمین شود.

وی ضمن تشکر از تلاشگران عرصه سلامت و مسئولان بهداشت و درمان در حوزه های متعدد،دانش آموزان را سفیران سلامت دانست و افزود: دانش آموزان با انتقال پیام سلامت در مدرسه،خانواده و جامعه می توانند در این زمینه نقش موثری را ایفاء کنند.

قاسم زاده هشدار درباره رعایت نکات بهداشت و سلامت را نوعی امر به معروف دانست و گفت: اگر بهداشت در محیط مدرسه و کلاس رعایت شود موجب از بین رفتن آلودگی ها و حفظ سلامت خواهد شد.

وی استفاده از غذای سالم را جزء برنامه هایی دانست که باید برای دانش آموزان قرار داد تا از این طریق بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داد و سلامت خانواده ها و جامعه را تضمین کرد.

 سپس طالعی معاون فرماندار با بیان اینکه عوض شدن سبک زندگی سبب پر خوری و کم تحرکی شده است،گفت:  باید با رعایت نکات بهداشتی کمک به تضمین سلامت کرد.

وی با اشاره به پیام شعار هفته سلامت ” مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت ” اظهار کرد: مکان هایی که اقدام به تولید غذاهای فست فودی می کنند، گاه حتی خارج از ضوابط و استفاده از مواد شیمیایی برای افزایش سود خود عمل می کنند.

طالعی از دانش آموزان خواست از مصرف مواد غذایی که برای سلامت آنان مضر است چون چیپس،پفک و فست فود پرهیز کنند.

وی با یادآوری اینکه بیش از 20 نوع بیماری به علت استفاده از غذاهای ناسالم است،بیان کرد: تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد غذایی ناسالم و عدم استفاده از غذاهای سنتی دلیل این بیماری ها می باشد.

در ادامه دانشی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه سلامتی داشته باشیم باید به این مراقبت ها اهمیت دهیم ،افزود: بحث واکسیناسیون،مراقبت های دوران بارداری بانوان،مراقبت های کودکان،بیماری های قند و فشار خون ،تغذیه سالم و دوری از دخانیات از نکاتی است که باید رعایت کرد.

وی بهداشت را مقدم بر درمان دانست و بیان کرد: اگر برای بهداشت وقت بگذاریم و هزینه کنیم، می توانیم در بحث درمان صرفه جویی کرد و دیگر نیاز به مراقبت های ویژه در بیمارستان ها نخواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق علت بروز بیماری ها را به دلیل عدم رعایت مراقبت های بهداشتی دانست و افزود: بیماری هایی چون قند خون و فشار خون نگهدارنده هستند و درمان قطعی ندارد و همیشه همراه انسان خواهد بود. باید با مصرف غذاهای سالم و انجام ورزش و مراقبت و دوری از دخانیات سلامت خود را حفظ کنیم.

وی یادآور شد: بسیاری از بیماری ها علائمی ندارد و زمانی متوجه خواهیم شد که دیگر راهی برای درمان قطعی وجود ندارد.

دانشی با اشاره به اینکه مدارس یکی از بزرگترین گروه هایی است که می توان با آموزش دادن در راستای سلامت موفق عمل کرد،اظهار داشت: این امر بدون همکاری آموزش و پرورش و مدیران آموزشگاه ها امکان پذیر نیست و تلاش می کنیم در هفته سلامت قدمی برای سلامت همگان برداریم.

اجرای سرود ، دکلمه ، حلقه زنی ، حرکات رزمی و … توسط دانش آموزان مدارس 17 شهریور و غیرانتفاعی طوبی و تقدیر از فعالان عرصه سلامت در مدارس شهرستان در سال 97 از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان از نمایشگاه های نقاشی با موضوع سلامت و غذاهای سنتی و سالم بازدید بعمل آمد.

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده