رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
  • کد خبر : ۷۶۷۹۷
  • چاپ خبر : سلامتی و تندرستی بشر منوط به داشتن زمین پاک است
مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق:

سلامتی و تندرستی بشر منوط به داشتن زمین پاک است

نمایشگاه ساخت اسباب کاربردی با دوریختنی ها به مناسبت روز هوای پاک از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با همکاری انجمن فرهنگی هنری نغمه کویر بافق در کانون فرهنگی تربیتی فجر برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ همه ساله در جهان در روز دوم اردیبهشت ماه (22 آوریل) مراسمی در گوشه و […]

نمایشگاه ساخت اسباب کاربردی با دوریختنی ها به مناسبت روز هوای پاک از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با همکاری انجمن فرهنگی هنری نغمه کویر بافق در کانون فرهنگی تربیتی فجر برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ همه ساله در جهان در روز دوم اردیبهشت ماه (22 آوریل) مراسمی در گوشه و کنار جهان با نام زمین پاک برگزار می‌شود فلسفه برگزاری این روز نگهداری زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده ها است در همین راستا شرکت سنگ آهن مرکزی با همکاری انجمن نغمه کویر صبح امروز در کانون فجر با برپایی نمایشگاه ساخت اسباب کاربردی با دور ریختنی ها این روز را گرامی داشت..

حبیب حسن زاده مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در این مراسم با گرامیداشت روز ملی زمین پاک گفت: امروز روز افراد بشریت است تا کسانی که روی کره زمین زندگی می کنند، سالم و تندرست بمانند و این نوید را به ما می دهد که هوشیاری خود را حفظ کرده تا با زمین پاک و غذای سالم، در نهایت این چرخه حیات بصورت مستمر و سالم با زندگی شاد و تندرست ادامه پیدا کند.

وی رسالت دانش آموزان را بیشتر از بزرگسالان دانست و افزود: شما دانش آموزان امیدهای آینده این زمین هستید، کسانی که تاریخ را دیده اند و مسائل و مشکلات را لمس کرده اند، با سختی های بسیاری مواجه شدند. آموزه های دینی ما همه چیز را به دست شما می سپارد.

حسن زاده با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) که (( بشر قدر و منزلت دو نعمت را  نمی داند و آن سلامتی و امنیت است.)) که بصورت زنجیره ای به یکدیگر متصل می باشد، اظهار داشت: امروز اگر روز زمین پاک را گرامی میداریم برای آن است که می خواهیم سلامت و تندرست باشیم، میخواهیم با مردم در یک حرکت جهادی و ارزشی کاری کنیم تا دیگر نیاز به زدن ماسک نباشد و هوای سالم استنشاق کنیم و غذای سالم مصرف کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال غنایمی را در طبیعت برای انسان قرار داده است و باید از آنچه در زمین،دریاها و زیستگاه ها وجود دارد به درستی استفاده کنیم اما متاسفانه آنان را آلوده کرده ایم،گفت: امروز باید یاد بگیریم آلودگی محیط زیست در نهایت موجب آلودگی خود ما می شود، یعنی تندرستی و سلامت ما زیر سوال می رود.  اگر نعمت های خدا را پاس بداریم آنگاه خداوند آن را افزون می کند.

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق زمین را همانند مادر انسان ها دانست که باید آن را تکریم کرد و عزیز داشت، اگر میخواهیم زندگی سالم و تندرستی داشته باشیم.

وی با بیان مشکلات بسیاری که در شهرها و کشورهای بزرگ وجود دارد و تلاش برای رفع آن به وسیله تکنولوژی،تصریح کرد:  آنها اکنون به این نتیجه رسیده اند که تکنولوژی به این شیوه رایج نیز مفید نبوده، زیرا به جای آنکه رفاه و چرخ های سلامتی و تندرستی جامعه را به گردش در بیاورد، همه چیز را از بین برده است.

حسن زاده افزود: لایه اوزون در حال از بین رفتن است و کارخانجات با استفاده از سوخت های فسیلی هوا و زمین را آلوده کرده اند و بشریت باید به آن خاتمه دهد.

وی با بیان اینکه اگر بشر فکر خود را به کار گیرد می تواند به جایی برسد که بدون استفاده از سوخت های فسیلی و رایجی که هست ، چرخ تمام کارخانجات بچرخد،یادآور شد: خداوند سوخت های سالمی در بستر زمین قرار داده و این قدرت را به انسان داده تا از آن استفاده کند، ما باید به این سمت برویم و شما دانش آموزان که امروز پشت میز تحصیل نشسته اید باید در این راستا حرکت کنید و دستاوردهایی را برای جامعه بیاورید که زمین پاک ارمغان آینده باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت در پایان امیدوار شد همه ما به سهم خود  بتوانیم زمین را که مادر ما است عزیز بداریم.

اجرای سرود توسط دانش آموزان آموزشگاه قرآنی شهید اکرمی و قصه گویی با موضوع احترام به زمین و طبیعت از دیگر برنامه های این مراسم بود .

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده