رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۱
  • کد خبر : ۷۸
  • چاپ خبر : مهمترین راه پیشگیری و مقابله با آسیبهای اجتماعی ایجاد امنیت اجتماعی است

مهمترین راه پیشگیری و مقابله با آسیبهای اجتماعی ایجاد امنیت اجتماعی است

به گزارش آفتاب بافق ، به نقل از روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ معاون فرماندار بافق درجلسه بررسی و تحلیل آسیبهای اجتماعی و فرهنگی بافق که صبح امروز در محل فرمانداري برگزار شدگفت: انسان ها در پرتو آرامش و امنيت اخلاقي، رواني و اجتماعي مي توانند مسير سعادت و كمال را بدون هيچ دغدغه و […]

به گزارش آفتاب بافق ، به نقل از روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ معاون فرماندار بافق درجلسه بررسی و تحلیل آسیبهای اجتماعی و فرهنگی بافق که صبح امروز در محل فرمانداري برگزار شدگفت: انسان ها در پرتو آرامش و امنيت اخلاقي، رواني و اجتماعي مي توانند مسير سعادت و كمال را بدون هيچ دغدغه و مانعي بپيمايند و به قله هاي سعادت دست يابند لذا ضرورت دارد آمار و اطلاعاتی از همه آسیبهای اجتماعی ملی و بومی مختلف شناسایی و مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و برای پیشگیری، مقابله و درمان آن برنامه ریزی و اولویت بندی انجام پذیرد.

“محمد علی طالعی” با اشاره به ناهنجاري هاي اخلاقی اجتماعي اخیر در شهرستان گفت: این ناهنجاریهاسبب تباهي و نابودي اخلاق اجتماعي مي شود و افراد جامعه را از مسير سعادت و خوشبختي مادي و معنوي خارج مي كند و روابط سالم و پايدار اجتماعي را مختل مي سازد.

وی با اشاره به این مطلب که اين ناهنجاري هاي اخلاقي، غيرفردي هستند و اخلاق فردي، خانوادگي و مانند آن را دربرنمي گيرند، بلكه آثار اين گونه انحراف ها، متوجه جامعه و افراد آن است افزود:

هرگاه ميان امر شخصي و امر اجتماعي تضاد و تزاحمي پديد آيد، همواره امر اجتماعي بر امر شخصي مقدم مي شود، زيرا جايگاه جامعه فراتر و برتر از جايگاه شخص است. از اين رو براي حفظ بنيادهاي اجتماعي مي توان از شخص گذشت و جامعه را حتي با از دست شخص بلکه اشخاص حفظ کرد؛ زيرا حفظ جامعه به معناي حفظ انسانيت و بشريت است و فساد و تباهي و فروپاشي آن نيز به معناي فروپاشي انسانيت تلقي مي شود. بر اين اساس همواره حقوق جامعه بر حقوق فردي مقدم مي شود و حتي مي توان براي حفظ حقوق جامعه، حقوق فردي را تباه کرد.

مسئول تبلیغات اسلامی بافق نیز دراين نشست گفت :از آنجایی که خانواده یکی از مهمترین عوامل مؤثر در رشد همه جانبه کودک و نوجوان است، می تواند در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام های مؤثری بردارد و ما نيز براي اينكه آنها را تشويق كنيم تا آموزشهايي را در اين زمينه ببينند بايد اول اعتماد سازي كنيم تا به سوي اين آموزشها جلب شوند .

اگرچه نقش خانواده در پیشگیری از  آسیب های اجتماعی  بسیار مهم تلقی می گردد لیکن این مسئله به معنای عدم توجه به کارکرد مناسب سایر نهادهای اجتماعی و برنامه ریزی های صحیح اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ارتباط با مسائلی از قبیل توزیع مناسب ثروت در جامعه، ایجاد فرصت های اشتغال، توسعه آموزش های غیررسمی و استفاده از ظرفیت های رسانه ای نیست.

مشاور فرماندار در امور بانوان ، با تاکید بر این نکته که پیگیری و فرهنگسازی هرمورد بخصوص آسیبهای اجتماعی و فرهنگی فقط با گفتن و تشکیل جلسات بدون هیچگونه نتیجه و خروجی بی فایده است گفت : ناهنجاری‌های اجتماعی بیداد می‌کند اما متاسفانه برخی با بی‌تفاوتی از کنار اینگونه مسائل می‌گذرند و تنها در انتظار خلق حماسه برای ریشه کنی مشکلات اجتماعی هستند.شناسایی مشکلات و نیازها یکپارچه بودن همه دستگاهها بخصوص فرهنگی در همه عرصه ها ضروری است..

در این نشست طلاق ، اعتياد ، بیکاری , مدگرايي افراطي ، افسردگي شديد ، بزهكاري ، فقر و…. از آسیبهای اجتماعی شمرده شدند که باعث كاهش امنيت مي شود يا خود زاييده عدم امنيت بوده اند و مهمترین راهکار پیشگیری از این موارد ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های ترویج سبک زندگی و برنامه‌ریزی در سطح کلان میباشد .

IMG_0288 IMG_0290 IMG_0293

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده