رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
  • کد خبر : ۷۸۲۸۲
  • چاپ خبر : رمضان، ماه دورهمی های قرآنی و معنوی در مهدیه بافق +تصاویر

رمضان، ماه دورهمی های قرآنی و معنوی در مهدیه بافق +تصاویر

یکی از آیین معنوی که از گذشته های دور برای بافقی ها برجای مانده و تقویت شده است، برگزاری دورهمی ها و مجالس قرآنی است که شب های ماه مبارک رمضان درحسینیه ها، مساجد، تکایا و خانه ها برگزار می شود. به گزارش آفتاب بافق؛ یکی از سنت های نیک در ماه مبارک رمضان قرآن […]

یکی از آیین معنوی که از گذشته های دور برای بافقی ها برجای مانده و تقویت شده است، برگزاری دورهمی ها و مجالس قرآنی است که شب های ماه مبارک رمضان درحسینیه ها، مساجد، تکایا و خانه ها برگزار می شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ یکی از سنت های نیک در ماه مبارک رمضان قرآن خوانی است که مردم گروه گروه بعد ازافطار در حسینیه ها، مساجد، تکایا و برخی منازل در محله های قدیمی شهر جمع می شوند و به تلاوت قرآن می پردازند.

در این مجالس به دلیل آنکه مردم در مقابل هم می نشینند و قرآن می خوانند به نام “مقابله خوانی قرآن ” معروف است.

از ویژگی بارز مقابله خوانی قرآن کریم حضور افراد کوچک و بزرگ است،حاضرین این مجالس کنارهم به صورت حلقه وار می نشینند که بیانگر مودت و دوستی می باشد.

این آیین هر شب در ماه مبارک رمضان با تلاوت یک جزو از قرآن کریم برگزار می شود و با مشارکت حاضرین این محفل توسط چند تن از افراد که به قرائت کلام الهی تسلط بیشتری دارد، اداره می شود.

آئین سنتی مقابله خوانی قرآن در بافق طرفداران خاصی دارد که از آغاز ماه رمضان تا پایان آن با شور و استقبال عموم مردم برگزار می شود.

یکی از محل هایی که هر ساله این مراسم در آن برگزار می شود، مهدیه بافق است.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده