رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۸
  • کد خبر : ۷۸۳۴۹
  • چاپ خبر : تمام معادن شهرستان اعم از خصوصی و دولتی باید 2 درصد عمران و آبادانی را پرداخت کنند / برخی از سودجویان قصد ایجاد تفرقه بین مسئولان شهر دارند
رئیس شورای شهر بافق:

تمام معادن شهرستان اعم از خصوصی و دولتی باید 2 درصد عمران و آبادانی را پرداخت کنند / برخی از سودجویان قصد ایجاد تفرقه بین مسئولان شهر دارند

رئیس شورای اسلامی شهر بافق با بیان اینکه 2 درصد اعلام شده با توجه به تنفیذ مقام معظم رهبری و ابلاغ آن از طریق عالی ترین مقام قوه قضاییه، هیچ قانونی نمی تواند آن را افزایش یا کاهش دهد،گفت: برخی معادن و ارگان ها قبول به پرداخت 2 درصد نمی شدند که با پیگیری نماینده […]

رئیس شورای اسلامی شهر بافق با بیان اینکه 2 درصد اعلام شده با توجه به تنفیذ مقام معظم رهبری و ابلاغ آن از طریق عالی ترین مقام قوه قضاییه، هیچ قانونی نمی تواند آن را افزایش یا کاهش دهد،گفت: برخی معادن و ارگان ها قبول به پرداخت 2 درصد نمی شدند که با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جلسه ای در دیوان محاسبات تشکیل شد و شوری عالی دیوان اعلام کرد که تمام معادن شهرستان اعم از خصوصی و دولتی باید 2 درصد عمران و آبادانی را پرداخت کنند.

به گزارش آفتاب بافق؛ نشست خبری شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بافق با اصحاب رسانه عصر امروز در محل شهرداری بافق برگزار شد که در آن مسئولان حاضر به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل شهرستان پاسخ دادند.

حسن محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بافق در ابتدای این جلسه پیرامون منابع تامین بودجه شهرداری بیان کرد: شهرداری بافق سه منبع درآمد دارد،یک ارزش افزوده که براساس قانون درصدی از آن به شهرداری ها پرداخت می شود و متاسفانه در این زمینه با توجه به برنامه توسعه ششم که نحوه تقسیم ارزش افزوده را بر اساس سرانه جمعیت محاسبه می کند، بافق در این زمینه بسیار متضرر شد زیرا جمعیت بالایی نداشت. اما پیش از این که بر اساس سرانه جمعیت نبود و میزان درآمدی که شهر داشت و اداره امور مالیاتی دریافت می کرد به حساب شهرداری واریز می شد و این یکی از علت های کاهش بودجه شهرداری است.

 وی افزود: راه درآمد دوم بودجه شهرداری 2 درصد عمران و آبادانی است که تنفیذ مقام معظم رهبری است و با توجه به اینکه ابتدای امر در سال 68 مصوب و اعلام شد، به میزان 4 درصد بوده است اما از سال 81 تا 85 وقفه ای ایجاد و اعلام شد که این شامل قانون تجمیع عوارض می شود و به شهر پرداخت نشده است . مجدد از سال 85 با پیگیری های که توسط شورای اسلامی شهر و شهردار وقت انجام گرفت این ارزش افزوده از 4 به 2 درصد تبدیل شد و علت آن در حال بررسی است تا در صورت امکان به 4 درصد افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر بافق با بیان اینکه 2 درصد اعلام شده با توجه به تنفیذ مقام معظم رهبری و ابلاغ آن از طریق عالی ترین مقام قوه قضاییه، هیچ قانونی نمی تواند آن را افزایش یا کاهش دهد،گفت: برخی معادن و ارگان ها قبول به پرداخت 2 درصد نمی شدند که با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جلسه ای در دیوان محاسبات تشکیل شد و شوری عالی دیوان اعلام کرد که تمام معادن شهرستان اعم از خصوصی و دولتی باید 2 درصد عمران و آبادانی را پرداخت کنند.

وی سومین راه درآمد شهرداری را منابع داخلی عنوان کرد که اکنون به دلیل رکود ساخت و ساز زیاد این نیز کاهش پیدا کرده است و در این باره بیان داشت: اگر می بینیم طرح های شهرداری در زمان خود به بهره برداری نمیرسد و این امر با وقفه ای مواجه می شود به دلیل تغییر منابع و درآمد ها است .

محمدی با تاکید بر اینکه برخی سودجویان قصد ایجاد تفرقه در بین مسئولان را دارند تا شهربه اهداف خود نرسد،اظهار کرد: امیدواریم با همت و تلاش اصحاب رسانه و مسئولان کمک به مجموعه شهرداری شود تا مشکلات مردم را تا آنجا که در توان است و قانون اجازه می دهد، رفع نماییم و جلوی برخی از سودجویان که قصد ایجاد تفرقه بین مسئولان شهر دارند و هدف آنان انجام کارهایی برای عقب ماندگی شهر است را بگیریم و وظیفه خبرنگاران و اصحاب رسانه این است که به این مسائل و سخنان کذب دامن نزنند.

محمدی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر واریز 50 میلیارد پولی که در سال گذشته می بایست به حساب شهرداری واریز می شد که بدون شک اقدامات بسیاری با آن مبلغ انجام می گرفت اما اکنون به دلیل تورم و وضعیت اقتصادی امکان پذیر نیست و نیز عدم پرداخت عوارض که به گونه ای حق شهر و مردم را ضایع کرده است،گفت: در خصوص پرداخت عوارض ما مهلتی به سنگ آهن ندادیم و پیگیر این موضوع برای پرداخت بدهی هستیم اما اگر بخواهیم در شرایط کنونی از طریق قانون وارد شویم وقفه ای در کار سنگ آهن و دست اقدام بودن پروژه گندله سازی ایجاد می کند و باید با آنان همکاری کرد، با توجه به اینکه 2 درصد به تمام محصولات و فروش آن تعلق می گیرد. اگر گندله راه اندازی شود مجموعه شهرداری نیز ذینفع خواهد بود و میزان درصد عمران و آبادانی که باید پرداخت شود افزایش خواهد یافت.

خبرنگاری با طرح این سوال که آیا از سوی راه آهن مساعدتی جهت آبادانی شهر و یا حتی خیابان شیخ محمد تقی بافقی صورت می گیرد یا خیر از شهردار پاسخ گرفت: طی چند سال گذشته عوارضی از سوی راه آهن پرداخت نشده است و تنها همکاری در قالب تفاهم مشترک انجام گرفت و آن زمینی از راه آهن که در مسیر طرح بلوار آیت الله میرغنی زاده قرار داشت و مقرر شد معادل آن اقداماتی در حوزه خود راه آهن و حاشیه آن انجام گیرد که در این زمینه تعامل شد.

نوروززاده در پاسخ به این سوال که علت عدم وجود بازارچه و آبادانی مغازه در خیابان شیخ محمد تقی چیست، بیان کرد:  برخی مسائل خارج از اختیارات شهرداری است و قاعدتاً اقدامات و تمهیداتی که برای استفاده مالکین و تغییر کاربری املاک آنان در ایجاد فضاهایی چون تجاری است در همه شهر یکسان می باشد و اگر قیمت زمین در خیابان مذکور پایین است، هزینه های صدور پروانه به همان میزان پایین تر است. اما اکنون با زمین های معوضی که در اختیار مالکین قرار گرفت به ویژه در حاشیه میدان راه آهن که در حال ساخت است، اقداماتی در این راستا برای معوضه املاک در حاشیه همان میدان داریم تا سبب رونق آن منطقه شود که با تعامل با راه آهن انجام گرفته می گیرد.

وی افزود: مضاف بر آن مباحثی را در ستاد بازآفرینی شهری داریم که آن منطقه جزء هدف است و در بحث هایی مانند پروانه ساختمان تسهیلاتی داده می شود که از طریق واحد راه و شهرسازی برای هر واحد مبلغ 40 میلیون تومان پرداخت می شود تا کمکی برای رشد متوازن و خوبی در همه محلات داشته باشیم.

ادامه دارد…

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده