رفتن به بالا
  • جمعه - ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
  • کد خبر : ۷۹۱۲۸
  • چاپ خبر : جوانان بافقی؛ بیش از پلیس؛ حواستان به عزرائیل در رانندگی باشد

جوانان بافقی؛ بیش از پلیس؛ حواستان به عزرائیل در رانندگی باشد

” به قلم: احمد برزگری بافقی “ جوانان بافقی؛ بیش از پلیس؛ حواستان به عزرائیل در رانندگی باشد. سوگنامه ای برای فوت جوانان بافقی در حادثه های رانندگی آفتاب بافق ؛جمعه سوم خرداد 98 قبل از آنکه برخی از جوانان بافقی از خواب بیدار شوند پیج فرشید بابائیان در اینستاگرام بر اثر واژگونی خودرو سواری […]

” به قلم: احمد برزگری بافقی “

جوانان بافقی؛ بیش از پلیس؛ حواستان به عزرائیل در رانندگی باشد.
سوگنامه ای برای فوت جوانان بافقی در حادثه های رانندگی

آفتاب بافق ؛جمعه سوم خرداد 98 قبل از آنکه برخی از جوانان بافقی از خواب بیدار شوند پیج فرشید بابائیان در اینستاگرام بر اثر واژگونی خودرو سواری در جاده ی روستایی جوزی بسته شده بود.
از ابتدای سال 98 تا اکنون که قریب به 65 روز از سال جدید می گذرد با فوت فرشید بابائیان در سانحه رانندگی امروز آمار جوانان کشته شده بافقی در اینگونه حوادث ناخواسته به پنج نفر نزدیکتر شده است.
هیچکس نمیداند در آخرین لحظاتی که عزرائیل فرمان قبض روح جوانان را بخصوص در سوانح رانندگی به انجام میرساند آیا میداند که فرد فوت شده در چه حس وحالی و احساس و فکری هست یا نه که به ناگاه مرغ باغ ملکوتش از قفس تن رهانیده می شود؟
همین امروز صبح که بازتاب و واکنش فوت ناگهانی فرشید را در صفحات مجازی جستجو می کردم همه دوستان و رفقایش جملگی بر یک عبارت مشترک تاکید داشتند: که ” تو چقدر زود رفتی! “

شاید نه فرشید و نه ابوالفضل و نه مهدی و رامین و هیچکس دیگری از این جوانان برومند بافقی که در سوانح مختلف رانندگی با ماشین و موتور جان خود را از دست داده اند و یا هنوز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان در کما هستند و به هوش نیامده اند لحظه ای با خود فکر نمیکردند که ممکن است آنها هم در این خیابان و جاده تصادف کنند و با موتور و ماشین به دیار باقی بشتابند.
همیشه وقتی از جوانان میپرسم که چرا در رانندگی لااقل مواظب خودتان و وسیله نقلیه اتان نیستند بالاتفاق می گویند: او که مرد یا وسیله اش خراب بوده است یا نتوانسته سرعتش را کنترل کند و یا اگر من در آن لحظه بودم و میخواست چنین اتفاقی برایم بیافتد میدانستم که چکار بکنم تا تصادف نکنم و یا با یک ویراژ و در رو به موقع از برخورد با وسیله روبرو فرار می کنم.
اینکه در حوادث رانندگی عامل های دیگری هم مانند خرابی جاده و خیابان؛ نداشتن دید کافی و سرعت طرف مقابل و عیب و ایراد وسیله نقلیه و استاندارد نبودن آن در بعضی موارد را می پذیرم و معتقدم وسیله نقلیه استاندارد و جاده و گذرگاه مناسب و رعایت قوانین و ضوابط رانندگی نقش مهمی در کاهش آسیب های ناشی از حوادث تصادف دارد اما روی صحبت من با شما جوانان عزیز و برومندی است که علاوه بر اینها می بایست عامل انسانی و خطای راننده و سرعت واکنش در شرایط اضطرار را نیز در نظر داشته باشید و بدانید که مرگ فقط در کمین دوستان و رفیقان و پسران همسایه اتان نیست.
بیائید برای حفظ جان خودتان هم شده کمی با اطمینان و آرامش برانید و قدرت و نیروی جوانی تان را در جای خود و به وقت مناسب تخلیه نمائید و یا از انرژی و شور و نشاط جوانی با انجام کارهای مناسب که مورد علاقه خودتان نیز هست برای میانسالی و دوران کهولت و پیری ذخیره و استفاده بهینه نمائید.
و اما سخنی با مسئولین و پدران و مادرانی که جوانان را به خوبی و شایستگی تا این زمان و این سن و سال بزرگ میکنند و مانند هر جوان دیگری دنیایی از آرزو و خواسته های دنیایی و آخرتی برایش در نظر دارند.
اول آنکه همه شما جوان بوده اید و دنیای جوانی با همه ی سختی ها و آسانی هایش گذرانده اید شما نیز به جوانان بهاء بدهید و با او دوست باشید نه فقط اینکه فقط در نقش پدر و مادر باشید همین قدر که دوستِ فرزندتان باشید کفایت میکند تا او با شما خوش باشد و جوانی اش را با شما و برای شما بگذراند.
و اما چه خوب میشد که اگر برای انذار و یادآوری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی جوانانی که در خیابان ها و جاده های بین شهری و روستایی جان خود را در اثر غفلت و حادثه رانندگی از دست داده اند تصاویرشان در محل حادثه و کنار پیاده رو و جاده ها نصب می کردید تا هم هشدار و بیدارباشی برای دوستان و جوانان آشنایش باشد و هم تاکیدی بر این نکته که فرد فوت شده در تصادف این نقطه مانند همه افراد و جوانان دیگر آرزوها و اهداف کوچک و بزرگی داشت که در این نقطه بر اثر حادثه رانندگی ذخیره عمرش به اتمام رسید و تمام شد.

خانواده ی محترم بابائیان و دوستان و رفقای فرشید منهم از گذشت ناگهانی ایشان متاثر و اندوهگینم و ان شاء الله خداوند او را در جوار رحمت بی انتهای خویش متنعم می سازد و به شما نیز همانند والدین و بستگان جوانان دیگر صبری جمیل برای تحمل مصیبت از دست دادن دوستانتان خواهد داد.
و با این تذکر و یادآوری برای سلامتی و تندرستی ارزشمند خودتان نهایت دقت و مواظبت را داشته و در همه حال شکرگزار پروردگار متعال باشید.

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه برای “جوانان بافقی؛ بیش از پلیس؛ حواستان به عزرائیل در رانندگی باشد”

  • لطفا این پیشنهادها رو نده ضمنا خبردار شو اصل خبر و اتفاق چس‌بوده

  • حسین غالب says:

    خدایش رحمت کندوصبری به خانواده اش .بادوستی درمراسم تشعیع گفتگومیکردم دراین گفتگودوست فرهنگی بازنشسته یادآوری کردند که چندین بارزنگ زدم ازفامیل حال واحوالی بپرسم باآشناها اولی گفت درمراسم ختم هستم وقتی دیگر دیگری گفت درمراسم تشعیع جنازه جوانی هستم و دوستی دیگر اظهارداشت درحال رفتن شرکت درمراسم ……..هستم چراشهرما شده شهر غم واندوه آیا وقت آن نرسیده با این سرمایه واین امکانات وفضای خوبی که این شهرستان وجود دارد فکری برای اوقات فراغت ابن جوانان این مرزوبوم بردارند وبهترین مکانهای ورزشی را برای جوانان مهیاکنند خداروح عزیران ازدست رفته راشادگرداند

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده