رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
  • کد خبر : ۸۰۱۲۱
  • چاپ خبر : اولین ماه بازار صنایع دستی شهرستان بافق برگزار شد + تصاویر

اولین ماه بازار صنایع دستی شهرستان بافق برگزار شد + تصاویر

 اولین ماه بازار صنایع دستی شهرستان بافق امروز همزمان با روز جهانی صنایع دستی در صحن ورودی امامزاده عبدالله (ع) برگزار می شود. به گزارش آفتاب بافق؛ لیلی رنجبر رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آفتاب پیرامون برگزاری این ماه بازار گفت: به مناسبت 20 خرداد روز […]

 اولین ماه بازار صنایع دستی شهرستان بافق امروز همزمان با روز جهانی صنایع دستی در صحن ورودی امامزاده عبدالله (ع) برگزار می شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ لیلی رنجبر رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آفتاب پیرامون برگزاری این ماه بازار گفت: به مناسبت 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی،اداره میراث فرهنگی با توجه به آنکه مقرر نموده در سال 98 هر ماه یک روز بازار صنایع دستی برگزار نماید، امروز اولین روز این بازار را در محل امامزاده عبدالله(ع) به عنوان یکی از جاذبه های معنوی و پر بازدید شهرستان بافق دائر نموده است.

وی با بیان اینکه این روز بازار شامل 14 غرفه از صنایع دستی می باشد،افزود: این صنایع دستی شامل پته دوزی،حصیر بافی،مس،مینای مس،سفال سرامیک،چلنگری،انواع هنرهای رایج در شهرستان و محصولاتی که مجدد احیا شده است مانند کاربافی می باشد.

رنجبر با اشاره به این موضوع که شهرستان بافق در نظر دارد در نمایشگاه منطقه ای زیلو میبد نیز با 2 غرفه شرکت کند،خاطر نشان کرد: اغلب هنرمندان ما به عنوان مربیان صنایع دستی با اداره میراث فرهنگی همکاری می کنند و در نمایشگاه های مختلف نیز شرکت می کنند.

وی برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های مختلف صنایع دستی پته دوزی،مینای مس،سفالگری و حصیر بافی از جمله برنامه های تابستانه میراث فرهنگی برای علاقمندان به یادگیری هنر صنایع دستی عنوان کرد و اظهار داشت: اما عمده تمرکز ما بر روی هنر حصیر بافی می باشد، چرا که هنر اصیل شهرستان بافق است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق در پایان سخنان خود یادآور شد: از اول تیرماه 98 کلاس های آموزشی اداره میراث فرهنگی آغاز خواهد شد و علاقمندان می توانند جهت ثبت نام با شماره 32432199 تماس حاصل فرمایند.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده