رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
  • کد خبر : ۸۰۱۶۰
  • چاپ خبر : سوق داد فرزندان به سمت قرآن،جامعه را ایمن خواهد کرد / ترویج فرهنگ قرآنی سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود
رئیس اداره آموزش و پرورش بافق:

سوق داد فرزندان به سمت قرآن،جامعه را ایمن خواهد کرد / ترویج فرهنگ قرآنی سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

قاسم زاده در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم با بیان اینکه اگر خانواده ها و مربیان فرزندان را به سمت قرآن سوق دهند، جامعه ما ایمن خواهد شد،افزود: ترویج فرهنگ قرآنی سبب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود. به گزارش آفتاب بافق؛ محفل انس با قرآن و […]

قاسم زاده در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم با بیان اینکه اگر خانواده ها و مربیان فرزندان را به سمت قرآن سوق دهند، جامعه ما ایمن خواهد شد،افزود: ترویج فرهنگ قرآنی سبب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ محفل انس با قرآن و تجلیل از برگزیدگان طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم امروز با حضور حافظان و قاریان دانش آموز و جمعی از مسئولان شهرستان با همکاری آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد.

علی اصغر رنجبر مدیر دارالقران امام خمینی(ره) آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم در سراسر کشور ویژه دانش آموزان برگزار می شود،گفت: این طرح امروز در شهرستان بافق با حضور 467 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام گرفته است و از برترین های دختر و پسر در این دوره با اهدای جوایز تجلیل خواهد شد .

وی افزود: این برنامه از سوی دارالقران امام خمینی(ره) و با همکاری آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) و معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافق انجام گرفته است و ادامه خواهد داشت.

در ادامه قاسم زاده رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بافق با بیان اینکه هر انسانی در دوران جوانی به قرائت قرآن بپردازد،قرآن با گوشت و خون او آمیخته می شود گفت: یکی از برنامه های بسیار خوب در سال 98 طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم می باشد که در سراسر کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه  6 هزار و 300 نفر از دانش آموزان در این طرح شرکت کرده اند،اظهار داشت: 500 نفر از کسانی که به مرحله پایانی راه پیدا کرده اند در این مراسم از آنان تجلیل می شود.

قاسم زاده آنچه مهم است را ورود به فضای قرآنی دانست نه صرف به حفظ قرآن و تاکید کرد:  اگر خانواده ها و مربیان به این امر توجه کنند و فرزندان را به سمت قرآن سوق دهند، جامعه ما ایمن خواهد شد و این حتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید به جایگاهی رسید که 10 میلیون نفر یا بیشتر حافظ قرآن در کشور داشته باشیم .

وی تصریح کرد: وقتی قرآن در متن زندگی مردم قرار گیرد در اخلاق و رفتار آنان موثر واقع می شود و ترویج فرهنگ قرآنی سبب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بافق ایام تابستان را فرصت بسیار خوبی برای حفظ قرآن و جزء 30 دانست و گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد آن باشیم که حافظان کل قرآن مجید را از میان دانش آموزان بافق به کشور معرفی کنیم.

قاسم زاده در پایان سخنان خود از حضور همه مسئولان و میهمانان این محفل نورانی و نیز برگزار کنندگان این مراسم، مربیان و مدیران آموزشگاه که برای اجرای این طرح تلاش نمودند به ویژه معاونت آموزشی آموزش و پرورش و همکاران وی در این حوزه،دارالقرآن امام خمینی(ره) و نیز هیئت امنای آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) به جهت تهیه هدایای برگزیدگان این طرح تشکر و قدردانی کرد.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده