رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
  • کد خبر : ۸۱۷۰۴
  • چاپ خبر : با بهره برداری از پروژه گندله سه چاهون، اجازه خروج یک کیلو سنگ آهن برای صنایع بیرون از شهر را نخواهیم داد
نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی:

با بهره برداری از پروژه گندله سه چاهون، اجازه خروج یک کیلو سنگ آهن برای صنایع بیرون از شهر را نخواهیم داد

محمد رضا صباغیان در نشست چگونگی تامین خوراک اولیه برای صنایع معدنی بافق گفت: با تکمیل چرخه فولاد و بهره برداری از گندله سه چاهون به منظور تامین خوارک اولیه برای صنایع جوار معدنی بافق؛ اجازه ارسال یک کیلو سنگ آهن از مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و چاه گز را نخواهیم داد. به […]

محمد رضا صباغیان در نشست چگونگی تامین خوراک اولیه برای صنایع معدنی بافق گفت: با تکمیل چرخه فولاد و بهره برداری از گندله سه چاهون به منظور تامین خوارک اولیه برای صنایع جوار معدنی بافق؛ اجازه ارسال یک کیلو سنگ آهن از مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و چاه گز را نخواهیم داد.

به گزارش آفتاب بافق؛ در پی انتشار اخباری مبنی بر صدور مجوز خرید سنگ آهن به میزان  1/750 میلیون تن از سوی هیات دولت برای شرکت ذوب آهن اصفهان از معادن چاه گز و سنگان با ترک تشریفات و عدم برگزاری مزایده، عصر پنجشنبه نشست بررسی و چگونگی تامین خوراک اولیه برای صنایع معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با حضور محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی،برخی از اعضای شورای اسلامی،شوراهای  کارگری معادن و صنایع بافق با همراهی اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی در سالن کنفرانس شهرداری بافق برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد رضا صباغیان؛ نماینده مردم مهریز؛بافق؛ ابرکوه و خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی با تمجید و تقدیر از پیگیری اهداف و نتایج عملکرد مسئولین و حساسیت شوراهای کارگری و نمایندگان مردم و اصحاب رسانه نسبت به محیط پیرامون و مشکلات و معضلات جامعه گفت: خوشبختانه در راستای اهداف بلندمدت شوراها و تشکل های صنفی، اهالی پیگیر و جوانان فهیم و با درایت شهر بافق به درجه ای از رشد و بینش اجتماعی رسیده اند که می توانند مطالبات به حق و شایسته ی خویش خود را در چارچوب قانون و با محوریت مسئولین و نمایندگان خویش پیگیری نمایند.

وی بزرگترین درخواست عموم مردم را طراحی و برنامه ریزی گام های بلند و مطمئن برای رسیدن به توسعه و پیشرفت شهرستان بافق ذکر کرد و اظهار داشت: شوراهای کارگری و تشکل های صنفی می بایست از بزرگنمایی و اختلاف نظرهای داخلی به منظور دستیابی به تفاهم و اشتراک نظر در راستای عملکرد بهتر پرهیز نمایند و با صبر و بردباری نتایج حاصل از هم اندیشی و همفکری اعضای خویش را در جلسات مشورتی تعمیق ببخشند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نزدیک به پنجاه سال است که شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خوراک مورد نیاز شرکت ذوب اصفهان را با بالاترین عیار و با کیفیت ترین خوراک اولیه و سنگ آهن دانه بندی شده تامین نموده است،افزود: برخی از صنایع فولاد کشور بر همین اساس و دستیابی آسان به مواد اولیه و با کیفیت خوارک در استانهای همجوار ایجاد و به بهره برداری رسیده اند.

صباغیان در ادامه با اشاره به مقاومت بیش از اندازه و سنگ اندازی های زیاد مافیای فولاد و آهن برای مسکوت گذاشتن و از دور خارج کردن صنایع جوار معدنی در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: در طول سه سال نمایندگی در مجلس شورای اسلامی حداقل در هر هفته در دو سه نوبت موضوع ایجاد و بهره برداری از فولاد ابویی را پیگیری و اقدام نموده ام و اینک نه تنها خواست عمومی مردم و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به تحقق پیوسته است بلکه همزمان با کنسانتره و گندله و چرخه فولاد،کارخانه احیاء و ذوب و نورد تکمیل می شود تا سنگ آهن به محصول نهایی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل شود.

عضو کمیسیون شوراهای داخلی مجلس تاکید کرد: صنایع فولاد اصفهان تاکنون 2/5 میلیون تن سنگ آهن چاه گز و فلات مرکزی بافق را بصورت سالیانه خریداری و استخراج می کردند و اکنون نیز از هیات دولت درخواست صدور مجوز نموده اند تا چندسال دیگر به میزان 1/750 میلیون تن از معادن سنگ آهن چاه گز و سنگان خریداری نمایند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با ارائه  67 برگ پیگیری و اخذ دستورهای مختلف از وزرا و معاونین آنها و اطلاع به مقامات استانی و امنیتی خبر داد و تاکید کرد: با بهره برداری از گندله سه چاهون و تکمیل چرخه فولاد در بافق اجازه نمی دهیم یک کیلو سنگ آهن برای صنایع بیرون از بافق و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خارج شود.

صباغیان این پیام را اتمام حجت برای صنایع داخلی فولاد ذکر کرد و با اشاره به ضرب المثل شیر گوسفند حق بره آن است، اظهار داشت: 6 هزار نیروی کار در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و صنایع جوار معدنی آن مشغول به کار هستند و زمانی که برای سرنوشت و فعالیت صنایع و معادن در شهر خود متحد و هم نظر باشند قدرت تصمیم گیری و اتحاد آنها از برخی از مسئولین بیشتر می باشد.

نماینده مردم بافق در ادامه با یادآوری مشکلات ناشی از قطع شدن آب انتقالی استان یزد از مسیر استان اصفهان در 27 نوبت و در نهایت اخطار به وزیر کشور در صحن علنی مجلس عنوان کرد: در موضوع تامین خوراک و مواد اولیه مورد نیاز در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و فولاد و گندله در اولین فرصت ایجاد شده در صحن علنی مجلس به وزیر صنایع؛ معادن و تجارت تذکر و اخطار قانونی خواهم داد و چنانچه نیاز باشد مردم و کارگران برای پیگیری و احقاق حق خود در صحنه خواهند بود.

صباغیان از اصحاب رسانه و خبرنگاران بافق درخواست نمود در موضوع پرداخت عوارض فروش معادن ورود نمایند و ضمن روشنگری و ارائه آمار و ارقام مربوط به پرداخت عوارض و چگونگی هزینه کرد آنها بصورت مداوم مطالبات مردم را در خصوص ایجاد و ساختن کارخانه های مرتبط در معادن فسفات اسفوردی و سرب و روی کوشک پیگیری نمایند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی از صورتجلسه 93/06/09 بعنوان سند رسمی و صورتجلسه مستند و معتبر یاد کرد که با هوشیاری و آینده نگری مسئولین آن زمان تنظیم شد و اینک نیز درصد بسیار بالایی از بندهای آن اجرایی و عملیاتی شده است.

محمد رضا صباغیان در زمینه مباحث کارگری معدن سرب و روی کوشک گفت: کارگران در زمان رویدادن مشکلات کاری و در حیطه شغلی خود اتحاد و انسجام خویش را حفظ نمایند و با علم و آگاهی برای رفع تنگناها و نارضایتی های پدید آمده با مسئولین شهر همکاری و هماهنگی داشته باشند.

در پایان این نشست نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی به روحیه اعتراضی و انتقادی خویش  اشاره ای کرد و در رابطه با مواضع منتقدین و مخالفین خود گفت: به هیچ فردی نگفته ام و نمی گویم که در خصوص عملکرد خودم چه بنویسد یا ننویسد اگر حقیقت را می نویسد و تذکر میدهد که از لطف او بسیار سپاسگزارم و اگر اشتباه می نویسد و یا به ناحق حرفی را میزند برای خودم و برای او دعا میکنم که خداوند هم او را و هم مرا به راه راست هدایت فرماید.

در ابتدای این نشست که با حضور اعضای شوراهای کارگری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق برگزار شد، افراد حاضر نگرانی خویش را در خصوص تعطیل شدن کارخانه خردایش سنگ آهن مرکزی بافق و در صورت ادامه یافتن به تبع آن آگلومراسیون و کنسانتره اعلام نمودند و در موضوعات دیگر مانند برگزاری جلسات کارگروه مطالبات مردمی و لغو مجوز بهره برداری از معدن بیشه در و اتمام قرارداد معدن کوشک و نحوه شراکت و اکتشاف و استخراج معدن دی نوزده مطالبی بیان شد که اعضای شورای اسلامی شهر بافق توضیحات و پاسخ لازم را ارائه نمودند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده