رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر : ۸۱۷۸۶
  • چاپ خبر : طرحهای پلیس راهور بافق جهت کاهش تلفات از سوی موتورسیکلت سواران

طرحهای پلیس راهور بافق جهت کاهش تلفات از سوی موتورسیکلت سواران

فرمانده انتظامی شهرستان بافق از اجرای طرح های جمع آوری موتورسیکلت های فاقد پلاک و موتورسیکلت هایی که سبب تخلفات حادثه ساز می شود خبر داد. به گزارش آفتاب بافق، سرهنگ محمد کمالی در این خصوص گفت: ماموران پلیس راهور شهرستان بافق در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و کاهش تلفات رانندگی از سوی موتورسیکلت سواران، […]

فرمانده انتظامی شهرستان بافق از اجرای طرح های جمع آوری موتورسیکلت های فاقد پلاک و موتورسیکلت هایی که سبب تخلفات حادثه ساز می شود خبر داد.

به گزارش آفتاب بافق، سرهنگ محمد کمالی در این خصوص گفت: ماموران پلیس راهور شهرستان بافق در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و کاهش تلفات رانندگی از سوی موتورسیکلت سواران، دو طرح را به صورت روزانه اجرا می کنند.

کمالی افزود: این طرح ها شامل طرح جمع آوری موتورسیکلت های فاقد پلاک و موتورسیکلت هایی که سبب تخلفات حادثه ساز می شوند است که از سوی پلیس راهور در نوک هرم و مابقی ارگانهای نظامی به صورت روزانه در سطح شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان بافق، موتورسیکلت سواران بیشترین آسیب پذیری را دارند که یکی از دلایل آن عدم استفاده از کلاه ایمنی و عدم گواهینامه است که ۸۰ درصد از حوادث موتورسیکلت سواران بعلت عدم استفاده از کلاه ایمنی و عدم گواهینامه می باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد:  شهرستان بافق یکی از شهرستان هایی است که بیشترین موتورسیکلت سوار را دارد و علت آن شرایط جوی و گرمای هوا می باشد که طی نظرسنجی که از تعدادی از موتورسواران انجام شده است گرمی هوا علت عدم استفاده از کلاه ایمنی است که این عدم استفاده از کلاه ایمنی اتفاقات و حوادث جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

کمالی، بیشترین تخلفات موتورسواران را به غیر از عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکات مارپیچ و دور دور کردن دانست وافزود: خانواده ها باید در این زمینه فرهنگ سازی نمایند تا با کاهش حوادث رانندگی از سوی موتورسواران روبرو شویم.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در پایان از جمع آوری ۱۲۰ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک در چهار ماهه سالجاری خبر داد و افزود: این وسایل به مدت دو هفته در پارکینگ توقیف می شود و ترخیص آن با احراز مالکیت و متصرف موتورسیکلت و رعایت ضوابط و شرایط انجام می شود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده