رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
  • کد خبر : ۸۲۳۰
  • چاپ خبر : ازفرمانده و جانشین پایگاه نبی اکرم(ص) شرکت سنگ آهن بافق تجلیل شد

ازفرمانده و جانشین پایگاه نبی اکرم(ص) شرکت سنگ آهن بافق تجلیل شد

به گزارش آفتاب بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن بافق :در تاریخ  هشتم اردیبهشت ماه نود وچهار، کنگره شهدای کارگر استان یزد در حسینیه ثارالله برگزارشد. این کنگره با همکاری و مساعدت سپاه الغدیر استان، بسیج کارگری یزد، شرکت سنگ آهن مرکزی،بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، […]

به گزارش آفتاب بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن بافق :در تاریخ  هشتم اردیبهشت ماه نود وچهار، کنگره شهدای کارگر استان یزد در حسینیه ثارالله برگزارشد.
این کنگره با همکاری و مساعدت سپاه الغدیر استان، بسیج کارگری یزد، شرکت سنگ آهن مرکزی،بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداری، شرکت چادرملو، فولاد آلیاژی برگزار شد.
در این مراسم باشکوه که با حضور مشاور امور ایثارگران رئیس جمهور، استانداریزد، سردار کریم پوراز یادگاران هشت سال دفاع مقدس وسردار فتوحی و جمعی از خانواده های معظم شهدای کارگر استان برگزارشد.
در ابتدا مسئول سازمان بسیج کارگری استان یزد ودبیر برگزاری کنگره، ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت: این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان حماسه‌ها و ایثارگری‌های شهدای دوران دفاع مقدس و آشنایی کارگران با این شهدای بزرگوار برگزار می‌شود.
محمدرضانیک نام با بیان اینکه در استان یزد اسامی یک‌هزار و 100 شهید در فهرست آمار شهدای کارگر و اصناف بود، خاطر نشان کرد: با جداسازی اسامی شهدای اصناف از شهدای کارگر در مجموع 387 شهید کارگر در استان یزد شناسایی شدند که از خانواده‌های آنها برای شرکت در کنگره دعوت شده است.

مسئول بسیج کارگری استان یزد همچنین با اشاره به لزوم شناساندن شهدا به نسل جدید تاکید کرد: برای معرفی شهدای کارگر به نسل جدید، نرم‌افزار چند رسانه‌ای با موضوع رزومه شهدای کارگر تهیه و تولید شده که به زودی توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: این نرم‌افزار شامل مختصری از زندگینامه، خاطرات دوستان و خانواده شهدا، نحوه شهادت و وصیت‌نامه شهدا است.
در ادامه مشاور امور ایثارگران رئیس جمهور ، شهادت را نقطه اوج ایثار و مجاهدت در راه خدا برشمرد و گفت : امروز جامعه ما برای شکوفایی و برون رفت از خیلی معضلات ، نیازمند ایثار و مجاهدت است و اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی و عزت ملی را در عرصه های سیاسی اقتصادی کشور محقق کنیم نیازمند ایثار و از خود گذشتگی هستیم
دکتر رحیمی نسب پیروی از راه و آرمان شهدا را ضامن موفقیت ملت ایران برشمرد و افزود : توانمندی و اقتدار ایران اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه عرصه دفاعی همه ناشی از تفکر بسیجی و مجاهدت فرزندان این ملت است
مشاور امور ایثارگران رئیس جمهور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان بزرگترین درس ماندگار شهدا و مهمترین وظیفه ملت دانست و افزود : باید از این آرمان بزرگ درس بگیریم و در عرصه های مختلف جامعه بکار بندیم
رحیمی نسب لزوم تحقق آرمان شهدا برای پیروزی در عرصه های مختلف کشور را یاداور شد و گفت : نباید به جای تحقق این آرمانهای بزرگ به منفعتهای سیاسی خود بپردازیم چرا که اگر نتوانیم این آرمانهای بزرگ را محقق کنیم در حقیقت قصور کرده ایم

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در این مراسم گفت : شهدا بعنوان هادیان راه سعادت انسانها هستند و باید بکوشیم شهدا را در همه شئون زندگی الگو قرار دهیم تا خدای ناکرده از فهرست شهدا حذف نشویم .
سردار کریم پور با اشاره به توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در زمینه های دفاعی و امنیتی گفت : آنچه باعث عزت و عظمت ملت ایران شده است فرهنگ شهید و شهادت و تفکر بسیجی است .
وی با اشاره به نقش مهم کارگران در دوران دفاع مقدس گفت : امروز کارگران در جبهه اقتصادی و خوداتکایی کشور نقش مهم و اساسی دارند و باید به نقش مهم خود در جهت توسعه و تعالی کشور واقف باشند .
در ادامه  حاج رضا نبوی یکی از مداحان کشوری در وصف شهید وشهادت به مداحی پرداخت و یاد وخاطره شهداء رادر اذهان زنده کرد.
رونمایی از تمبر کنگره شهدای کارگر یکی دیگر از برنامه های این مراسم بود.

در پایان از مدیر عامل و فرمانده پایگاه نبی اکرم(ص) شرکت سنگ آهن و مدیر روابط عمومی وجانشین پایگاه نبی اکرم( ص) با اهدای لوح سپاس تجلیل وقدردانی شد. محمد رضا رضایی پور جانشین پایگاه نبی اکرم (ص) از دستان مشاور ایثارگران ریاست محترم جمهور لوح خود ومدیریت عامل شر کت را دریافت نمود.

کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزدکنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (1)کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (2) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (3) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (4) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (5) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (6) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (7) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (8) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (9) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (10) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (11) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (12) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (14) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (15) کنگره شهدای بسیج کارگری استان یزد (16)

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده