رفتن به بالا
  • جمعه - ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر : ۸۵۷۰
  • چاپ خبر : مدیرعامل سنگ آهن بافق خبر داد: عقد قرارداد 550 میلیاردریالی با تعاونی معدنچیان

مدیرعامل سنگ آهن بافق خبر داد: عقد قرارداد 550 میلیاردریالی با تعاونی معدنچیان

محمدجواد عسکری روز پنحشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت معدنچیان در چند سال اخیر غیرفعال شده بود و می رفت که هزینه های جاری خود را نتواند پوشش دهد. مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق اظهار کرد: با تغییر مدیریت و تزریق اعتبار کافی، امیدواریم این تعاونی که متعلق […]

محمدجواد عسکری روز پنحشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت معدنچیان در چند سال اخیر غیرفعال شده بود و می رفت که هزینه های جاری خود را نتواند پوشش دهد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق اظهار کرد: با تغییر مدیریت و تزریق اعتبار کافی، امیدواریم این تعاونی که متعلق به همه کارکنان شاغل و باز نشسته شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق است بتواند جایگاه خود را باز یابد و فعالیتی چشمگیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن هیچگونه قرارداد مستقیم با پیمانکاران منعقد نخواهد کرد یادآور شد: از این پس تمام شرکت های بخش خصوصی که در حوزه های مختلف معدن فعالیت دارند می توانند از طریق عقد قرارداد با شرکت معدنچیان به کار خود ادامه دهند.

این مسوول معدنی افزود: تمام تشریفات مناقصه همانند گذشته انجام خواهد شد و شرکت های برنده با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، قرارداد خویش را در تعاونی معدن چیان تنظیم و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

عسکری ایجاد تحرک بیشتر، گسترش فعالیت تعاونی معدنچیان در بخش های مختلف از قبیل استخراج و فرآیند تولید، بارگیری و سود آوری این شرکت تعاونی را از مهمترین اهداف تخصیص اعتبار به آن برشمرد.

وی تصریح کرد: فعالیت این تعاونی سبب می شود کارکنان شاغل و باز نشسته شرکت سنگ آهن به آن امیدوار شوند از بازدهی و سود آوری آن بهره مند باشند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن تزریق چنین اعتباری را به شرکت معدنچیان برای نخستین بار ذکر کرد و گفت: همه اعضا و مدیرت شرکت سنگ آهن امیدوارند با تقویت بنیه مالی این تعاونی گام های بلندی درافزایش کیفیت و کمیت کار در معادن چغارت و سه چاهون برداشته شود.

وی از انتخاب حسین ندافیان به عنوان مدیرعامل جدید شرکت معدنچیان خبر داد و گفت: وی از مدیران ارشد شهرستان بافق بوده و در چندین زمینه فعالیت داشته و به خوبی می دانیم جان تازه ای به کالبد این شرکت خواهد بخشید و به زودی شاهد درخشش آن در سطوح مختلف هستیم.

به گزارش ایرنا ، بیش از 12 سال پیش شرکت معدنچیان با پیگیری مدیرعامل وقت شرکت سنگ آهن با هدف رعایت اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری انجام امورمختلف به بخش خصوصی تشکیل شد.

از همان زمان بخش عمده ای از کارهای شرکت سنگ آهن در قالب بخش خصوصی به شرکت معدنچیان واگذارمی شد.

بعد از مدتی شرکتهای قدر و سرمایه دار وارد عرصه رقابت شدند و چون این شرکت توان مالی مقابله با آنها را نداشت کم کم به حاشیه رانده شد که نگرانی مردم به ویژه سهام داران آن را در پی داشت.

سال 94 با این اقدام مفید و به جای مدیرعامل شرکت سنگ آهن و حمایت های مالی، بار دیگر شاهد حرکت نوین ودر راستای شکوفایی تعاونی معدنچیان خواهیم بود.

هم اکنون بیش از دو هزار و 500 نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق ، سهام دار و عضو شرکت تعاونی معدنچیان بافق هستند.

بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری شهر یزد قرار دارد

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده