رفتن به بالا
  • جمعه - ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
  • کد خبر : ۸۵۷۸
  • چاپ خبر : اکو توریسم، توریسم مذهبی، ژئو توریسم و توریست سلامت از جاذبه های گردشگری شهرستان بافق میباشد

اکو توریسم، توریسم مذهبی، ژئو توریسم و توریست سلامت از جاذبه های گردشگری شهرستان بافق میباشد

به گزارش آفتاب بافق به نقل از خبرگزاری ایرنا ، گردهمایی تخصصی و همایش مدیران و کارشناسان وابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان یزد روز پنجشنبه در سالن همایش آهن شهر بافق برگزار شد. فرماندار بافق در این همایش فرا رسیدن روز جانباز را تبریک گفت و افزود: شهرستان بافق با هشت هزار و 500 […]

به گزارش آفتاب بافق به نقل از خبرگزاری ایرنا ، گردهمایی تخصصی و همایش مدیران و کارشناسان وابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان یزد روز پنجشنبه در سالن همایش آهن شهر بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در این همایش فرا رسیدن روز جانباز را تبریک گفت و افزود: شهرستان بافق با هشت هزار و 500 کیلو مترمربع وسعت دارای سه دهستان و یک بخش مرکزی و 47 هزار نفر جمعیت است.

سید مهدی طلایی مقدم به سند راهبردی شهرستان بافق و بازنگری آن در سال 93 اشاره کرد و گفت: تکمیل صنایع جوار معدنی، ایجاد صنایع جوار ریلی، توسعه بخش کشاورزی با محوریت نخیلات و پسته و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در این سند منظور شده است.

وی با بیان اینکه شهر بافق بر سر پنج راه ریلی کشور قرار دارد از سرمایه گذاران خواست در این صنعت سرمایه گذاری کنند زیرا صنایع جوار ریلی زود بازده است.

طلایی مقدم، شهرستان بافق را از لحاظ کشاورزی، دامپروری و پرورش ماهی مستعد خواند و بیان کرد: هم اکنون در این شهر کویری ماهی خاویار پرورش داده می شود و سال آینده شاهد تولید خاویار در بافق خواهیم بود.

فرماندار بافق به پرورش ماهی تیلاپیا در سال های گذشته هم اشاره و خاطر نشان کرد: چنانچه محیط زیست و شیلات به توافق برسند پرورش این گونه ارزشمند در بافق از سرگرفته خواهد شد.

وی گفت: همچنین نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان آب شور کشور در بافق فعالیت می کند و تاکنون تحقیقات انجام شده بر روی گونه های خاویار و تیلاپیا نتایج خوبی در پی داشته است.

طلایی مقدم اکو توریسم، توریسم مذهبی، ژئو توریسم و توریست سلامت را از جاذبه های گردشگری شهرستان بافق بر شمرد و یاد آورشد: نوروز امسال با وجودیکه بافق در مسیر شهرستانهای دیگر قرارندارد تعداد گردشگران آن نسبت به پارسال 22 درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده