رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱
  • کد خبر : ۸۶۲۵۴
  • چاپ خبر : امضاء تفاهم نامه ساخت 2 مدرسه در بافق بین شرکت سنگ آهن مرکزی و آموزش و پرورش
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق:

امضاء تفاهم نامه ساخت 2 مدرسه در بافق بین شرکت سنگ آهن مرکزی و آموزش و پرورش

فلاح مبارکه در بحث کمبود فضاهای آموزشی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن در این زمینه از گذشته پیش قدم بوده و کلنگ سه مدرسه خیری توسط محمد جواد عسکری مدیرعامل سابق این مجموعه به زمین خورده،افزود: در این راستا تفاهم نامه احداث 2 مدرسه با مبلغ 1 میلیارد تومان با نام ” فرهیختگان چغارت […]

فلاح مبارکه در بحث کمبود فضاهای آموزشی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن در این زمینه از گذشته پیش قدم بوده و کلنگ سه مدرسه خیری توسط محمد جواد عسکری مدیرعامل سابق این مجموعه به زمین خورده،افزود: در این راستا تفاهم نامه احداث 2 مدرسه با مبلغ 1 میلیارد تومان با نام ” فرهیختگان چغارت ” و ” سازندگان چغارت ” بین شرکت سنگ آهن و اداره آموزش و پرورش بافق امضا می شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ رضا فلاح مبارکه، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق صبح روز یکشنبه چهاردهم مهرماه به همراه حیدری، مدیر دفتر حوزه مدیرعامل ، مهدی طالعی سرپرست مالی و بازرگانی، میرزایی، سرپرست منابع انسانی، فخر مدیر روابط عمومی و کاظمی مدیرعامل باشگاه آهن با رئیس و معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات آموزشی گفتگو کردند.

قاسمزاده رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بافق ضمن خوش آمدگویی به مسئولان حاضر و تشکر از حسن توجه مدیرعامل شرکت به این مجموعه بزرگ آموزشی،با بیان اینکه راه توسعه شهرستان در تمامی ابعاد از آموزش و پرورش می گذرد،افزود: تمامی افراد که در پست های مدیریتی و اجتماعی صاحب جایگاه و مقام هستند،همه از این مجموعه عبور کرده اند.

وی با بیان اینکه هر چه بیشتر به آموزش و پرورش توجه شود رشد و توسعه آن منطقه بیشتر است،گفت: تربیت نیروی انسانی کارامدموجب رشد همه جانبه خواهدشد.

قاسمزاده با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش بافق بیان کرد: این شهرستان دارای 11 هزار نفر دانش آموز است که نسبت به سال گذشته 500 نفر افزایش یافته است که در 70 آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی یکی از مشکلات آموزش و پرورش را کمبود فضاهای آموزشی عنوان کرد که از گذشته تا کنون با آن مواجه هستیم و اظهار کرد: نگاه به سنگ آهن سبب شده تا  خیران شهرستان در این زمینه کمتر وارد شوند و  اقدامات خیری خود را در زمینه های دیگر هدایت نمایند.

،تجهیزات مدارس از دیگر موضوعاتی بود که رئیس آموزش و پرورش بافق به آن اشاره داشت .

وی ادامه داد: بسیاری از فضاهای آموزشی ما در زمین های  وقفی قرار دارد است و در بحث اجاره بها با مشکل مواجه هستیم.

ایجاد حیاط های پویا در مدارس و تجهیزات ورزشی و استفاده از امکانات ورزشی سنگ آهن از دیگر مواردی بود که قاسمزاده به آن اشاره کرد.

سپس یاوری معاون آموزشی  پیرامون مسئله دسترسی دانش آموز به کتاب های کمک آموزشی  با توجه به نظام جدید آموزشی و تغییر کتب و محدودیت در این زمینه،سرانه تشکیل کلاس های جبرانی، تکمیلی و تست و کنکور که نسبت به دیگر مناطق شرایط خوبی ندارد،مطالبی بیان داشت .دسترسی به مشاوران زبده تحصیلی،کمبود تجهیزات آموزشی در هنرستان ها و پیشنهاد تاسیس هنرستان جوار کارخانه ای معدن با توجه به احساس نیاز و تربیت نیروی متخصص از دیگر موضوعات مطرح شده بود.

اغنیایی معاون پشتیبانی  نیز پیرامون کمبود نیروی خدماتی،نامناسب بودن خودروها،نبود دوربین مدار بسته مطالبی را عنوان کرد و خواهان مساعدت شرکت سنگ آهن برای رفع مشکلات شد.

میرجعفری معاون پرورشی  نیز ضمن تشکر از مساعدت های مدیرعامل شرکت سنگ آهن،مهمترین موضوع و نیاز شهرستان را وجود کلینیک مشاوره تحصیلی و تربیتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه فضای مناسبی برای تحقق این امر وجود ندارد و نیازمند مساعدت برای راه اندازی این مجموعه هستیم .

وی برگزاری جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری را یکی از دغدغه های این مجموعه عنوان کرد و افزود: برگزاری این جشنواره نیازمند اساتید و مربیانی است که با هزینه بالا از استان برای آموزش آورده می شود. در سال گذشته اکثر افراد و گروه ها بومی بودند که مورد استقبال دانش آموزان نیز بود و تلاش داریم امسال نیز این امر انجام گیرد.

سپس رضا فلاح مبارکه ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان با اشاره به اهمیت مسئله آموزش و پرورش تاکید کرد : هر فردی باید در این زمینه بر اساس توان خود نقشی داشته باشد.

وی در بحث کمبود فضاهای آموزشی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن در این زمینه از گذشته پیش قدم بوده و کلنگ سه مدرسه خیری توسط محمد جواد عسکری مدیرعامل سابق این مجموعه به زمین خورده،افزود: در این راستا تفاهم نامه احداث 2 مدرسه با مبلغ 1 میلیارد تومان با نام ” فرهیختگان چغارت ” و ” سازندگان چغارت ” بین شرکت سنگ آهن و اداره آموزش و پرورش بافق امضا می شود.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن با اشاره به اهمیت فراهم نمودن محیطی شاد و پر طراوت در مدارس بیان کرد:در زمینه ورزش در آموزش و پرورش مبلغی اختصاص خواهیم داد تا آنچه نیاز است به مدیرعامل باشگاه آهن اعلام و مساعدت گردد.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره شرکت سنگ آهن نیز به زودی در آهنشهر راه اندازی می شود،گفت: میتوان از این مرکز برای خانواده های دانش آموزان و رفع مشکلات روانشناسی و مشاوره ای استفاده کرد.

فلاح مبارکه در بحث کنکور باعلیرغم نتایجی که امسال بدست آمده  باید در این زمینه بیشتر تلاش کرد.

مدیرعامل شرکت در بحث کتب آموزشی و کلاس های جبرانی گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش با توجه به دعوت شرکت سنگ آهن از مشاوران متعدد که توانمند در زمینه تحصیل هستند این کار را انجام خواهیم داد.

وی در بحث تاسیس هنرستان جوار معدنی بیان کرد: باید طرح توجیهی آن مورد بررسی قرار گیرد.

فلاح مبارکه در بحث نیروی خدمات نیز یادآور شد: سیاست ما بازگشت نیروها به مجموعه است و در این راستا عمل خواهیم کرد.

بحث فضای سبز، کلینیک مشاوره تحصیلی،برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری و آموزش هنر بومی شهرستان و برند سازی آن دیگر مواردی بود که فلاح مبارکه به آن اشاره کرد.در پایان تفاهم نامه ساخت دوباب آموزشگاه با مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی به امضا رسید.

لازم بذکر است مدیر عامل شرکت در پایان از مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان، آموزش و پرورش بافق بازدید کرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق
عکس: محمود تقی زاده بافقی 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده