رفتن به بالا
  • دوشنبه - 15 مهر 1398 - 13:43
  • کد خبر : ۸۶۲۹۵
  • چاپ خبر : قانون جدید مدیریت بحران در برخورد با دستگاه، سازمان یا اداره مکلف به انجام وظیفه / پرداخت خسارات ناشی از سیل سال جاری در حوزه کشاورزی از طریق سامانه سجاد
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:

قانون جدید مدیریت بحران در برخورد با دستگاه، سازمان یا اداره مکلف به انجام وظیفه / پرداخت خسارات ناشی از سیل سال جاری در حوزه کشاورزی از طریق سامانه سجاد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه پرداخت خسارات ناشی از سیل در حوزه کشاورزی از طریق سامانه سجاد انجام می گیرد،افزود: : برای اولین بار این امر از طریق سامانه سجاد در حال انجام است و هر دستگاهی مکلف به شرح گزارشی از خسارات وارد به آن بخش توسط مدیر مربوطه است. به […]

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه پرداخت خسارات ناشی از سیل در حوزه کشاورزی از طریق سامانه سجاد انجام می گیرد،افزود: : برای اولین بار این امر از طریق سامانه سجاد در حال انجام است و هر دستگاهی مکلف به شرح گزارشی از خسارات وارد به آن بخش توسط مدیر مربوطه است.

به گزارش آفتاب بافق؛ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بافق صبح امروز با حضور شاکری شمسی مدیرکل مدیریت بحران استان یزد، فرماندار و بخشدار مرکزی بافق و اعضای این ستاد در محل فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد هدف از حضور خود در این جلسات را فعال کردن ستادها در خصوص بحران های احتمالی در سال جاری عنوان کرد و افزود: با توجه به بارندگی های که در استان به وقع پیوست و سیلاب هایی که در سطح شهرستان جاری شد، با تدابیر خوب استانداری و معاون هماهنگی امور عمرانی و فرمانداران استان با کمترین خسارات ممکن مواجه شدیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های انجام گرفته برای داشتن پاییزی پر بارش در سطح استان تدابیری اتخاذ شده تا اتفاقاتی که در ابتدای سال به وجود آمد کاهش یابد.

شاکری شمسی در بحث تبیین قانون جدید مدیریت بحران کشور که از مرداد ماه سال جاری توسط ریاست جهوری ابلاغ شده است،بیان کرد: یکی از ویژگی های این قانون در بحث پیش بینی و پیشگیری است. اگر در پیشگیری مبالغی را هزینه می کنیم یا تدابیری اتخاذ می شود بسیار کمتر از زمان بعد بحران یا حادثه برای مقابله یا بازسازی است. روی حاکم بر قانون در این زمینه و تمرکز بر آموزش در سطوح مختلف مدیران، کارکنان این بخش و اقشار مختلف مردم است.

وی موضوع دوم در قانون جدید را تفکیک وظایف و تقسیم کار صورت گرفته عنوان کرد و گفت: قانون قبل در این زمینه با مشکلاتی مواجه بود که سبب می شد تا برخی ارگان ها به دلیل شفاف نبودن وظایف کم کاری کنند اما در قانون جدید این واضح است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد بند دیگر در این قانون جدید مدیریت بحران را کوتاهی دستگاه، سازمان یا اداره ای از آنچه قانون به آن مکلف کرده دانست و تصریح کرد: در این موارد شخص وزیر،استاندار و فرمانداران می توانند فرد را به عنوان یک متخلف که نسبت به انجام وظیفه خود کوتاهی کرده به هیئت رسیدگی به کارکنان آن سازمان معرفی کند تا رسیدگی شود.

بحث تمرکز بر بیمه ها از دیگر مواردی بود که شاکری شمس به آن اشاره و توضیح داد: بیمه ها صنعت نوینی است که مورد استفاده بسیاری می باشد و یک اهرم بازدارنده و اطمینان خاطری برای بحران های به وقوع پیوسته است. مجموعه خدمتگزاران در جهاد کشاورزی،دهیاری ها و بخشداری ها و سازمان هایی که به نوعی با امور خدماتی مواجه هستند می توانند به عنوان وظیفه قانونی و اداری مردم را تشویق به بیمه برای جلوگیری از بروز حادثه در بخش های مختلف کنند.

وی آموزش در تمامی سطوح را از موارد مد نظر برای همگان دانست و بیان کرد: سازمان های مردم نهاد و سمن ها می توانند به عنوان اولین کسانی که در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور می یابند، آموزش های لازم را فرا گیرند تا با آمادگی کامل در صحنه حضور یابند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در بحث خسارات به وجود آمده ناشی از سیل سال جاری که پرداخت آن به کندی صورت می گیرد،توضیح داد: برای اولین بار این امر از طریق سامانه سجاد در حال انجام است و هر دستگاهی مکلف به شرح گزارشی از خسارات وارد به آن بخش توسط مدیر مربوطه است که وارد سامانه شود و اطلاعات را کامل کند.

وی ادامه داد: در وهله اول این اطلاعات توسط بخش کشاورزی وارد و مرور مجدد برای اصلاح آن نیز داده شده است. خدمتگزارن در وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی شروع به پرداخت خسارات در بخش کشاورزی نموده که بخشی داده شده و ما بقی در ادامه امر انجام میگیرد.

خبر: ن.رادمنش

 

ارسال دیدگاه