رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر : ۸۶۳۳۰
  • چاپ خبر : مراسم تقدیر از رانندگان نمونه شهرستان بافق برگزار شد

مراسم تقدیر از رانندگان نمونه شهرستان بافق برگزار شد

در ششمین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور فرمانده انتظامی بافق، پلیس راهور شهرستان و مسئولان ادارات از رانندگان نمونه شهرستان تجلیل شد. به گزارش آفتاب بافق؛ سرهنگ محمد کمالی فرمانده انتظامی شهرستان بافق در ششمین روز از هفته نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از رانندگان نمونه شهرستان بافق که در سالن اجتماعات فرمانداری […]

در ششمین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور فرمانده انتظامی بافق، پلیس راهور شهرستان و مسئولان ادارات از رانندگان نمونه شهرستان تجلیل شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ سرهنگ محمد کمالی فرمانده انتظامی شهرستان بافق در ششمین روز از هفته نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از رانندگان نمونه شهرستان بافق که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به آمار کشته شدگان و مجروحان حوادث رانندگی در کشور، بیان داشت: در شهرستان بافق ۲۲ هزار وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو در سطح شهرستان داریم که با توجه به کاهش سن رانندگی، باید دقت داسته باشیم که آمار تصادفات افزایش پیدا نکند.

کمالی افزود: امروزه در جامعه ای زندگی می کنیم که تعداد ترددها در طول شبانه روز زیاد است و با توجه به دوربین های نظارتی در سطح شهر روزانه ۱۴ هزار تردد را ثبت می کنیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دوردور کردن در بافق رو به افزایش است، افزود: دوردور کردن تبعات زیادی دارد و باعث می شود که افراد دیگری نیز به دنبال آنها کشیده شوند و همین امر باعث افزایش جرایم می شود.

وی تصریح کرد: امروزه خوررو با زندگی مردم عجین شده است به طوری که ما در سالجاری بیش از ۹۰۰ وسیله نقلیه را تعویض پلاک کردیم و ۸۰۰ گواهینامه صادر نمودیم.

فرمانده انتظامی بافق ادامه داد: کودکی که از همان ابتدای زندگیش خودرو و موتورسیکلت سوار می شود در بزرگسالی قصد داستن وسیله دیگری من جمله موتورسیکلت سنگین می کند و وسایل نقلیه عمومی برایش عادی است که همین موضوع می تواند معضلات اجتماعی را افزایش دهد بنابراین خانواده ها باید دقت داسته باشند که تا قبل از رسیدن به سن قانونی، فرزندانشان از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند.

ستوانیکم محمود محمدی رئیس پلیس راهور شهرستان بافق نیز با بیان ویژگی های یک راننده خوب گفت: راننده خوب، راننده ای است که در هر موقعیتی امنیت و سلامت افراد را تامین می کند و با همه قوانین آشنایی دارد.

وی افزود: ما از رانندگان انتظار داریم تا به گونه ای عمل کنند که رانندگی آنها سرلوحه کار دیگر رانندگان، جوانان و افراد شهر باشد و این روند ادامه داشته باشد و مختص زمان خاصی نباشد.

تفکری معاون فرماندار نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، با اشاره به سه عامل خودرو، جاده و انسان و نقش آن در تصادفات گفت: باید فرهنگ رانندگی خوب را در جامعه نهادینه کنیم که در این زمینه صدا و سیما قدمهای مثبتی برداشته و در زمینه استفاده از کمربند ایمنی فرهنگ سازی نموده است.

وی  افزود: یک راننده خوب وظایفی دارد و آن این است که باید قبل از استفاده از وسیله نقلیه، از سلامت آن اطمینان داشته باشد و سپس به سلامت خود و طریقه نشستن سرنشینان آن دقت دقت کند، به خصوص آژانس ها و سرویس های مدارس باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشتد که برای دانش آموزان حوادث ناگوار اتفاق نیفتد.

معاون فرماندار ادامه داد: اگر همه رانندگان فرهنگ رانندگی را رعایت کنند ضمن رعایت حقوق خود و دیگران، در کاهش حوادث نیز تاثیر به سزایی دارند.

گفتنی است، در پایان مراسم از رانندگان نمونه شهرستان و مسئولان آموزشگاه های رانندگی با اهداء هدایایی تقدیر  و تشکر شد.

منبع: خبرنگار پایگاه خبری پلیس

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده