رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
  • کد خبر : ۸۶۵۱۶
  • چاپ خبر : تجلیل از تلاشگران عرصه دامپزشکی شهرستان بافق + تصاویر

تجلیل از تلاشگران عرصه دامپزشکی شهرستان بافق + تصاویر

طی مراسمی با حضور مسئولان استان و شهرستان،از تلاشگران عرصه دامپزشکی شهرستان در هتل نیکان بافق تجلیل به عمل آمد. به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه دامپزشکی شهرستان بافق ظهر امروز با حضور حداد زاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد، نجفی رئیس نظام دامپزشکی استان،امام جمعه و فرماندار بافق و جمعی دیگر […]

طی مراسمی با حضور مسئولان استان و شهرستان،از تلاشگران عرصه دامپزشکی شهرستان در هتل نیکان بافق تجلیل به عمل آمد.

به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه دامپزشکی شهرستان بافق ظهر امروز با حضور حداد زاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد، نجفی رئیس نظام دامپزشکی استان،امام جمعه و فرماندار بافق و جمعی دیگر از مسئولان استان و شهرستان در هتل نیکان برگزار شد.

حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان یزد  در این مراسم با گرامیداشت ( 13 الی 19 مهرماه )هفته دامپزشکی ،از امام جمعه و حمایت های فرماندار بافق از شبکه دامپزشکی شهرستان و نیز همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی با شبکه دامپزشکی در برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان آنکه بسیاری بر این باورند که کار دامپزشکی درمان دام است،تصریح کرد:  حوزه های بسیار وسیع بهداشتی که در حال فعالیت می باشند با امنیت و سلامت مردم جامعه مرتبط است و هر گونه توسعه در سطح کشور،استان و شهر بدون تلاش همکاران دامپزشکی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به شعار هفته دامپزشکی  با عنوان ” دامپزشکی، امنیت غذایی و رونق تولید ” بیان کرد: امنیت غذایی سرلوحه کار ما است و به معنی تامین غذا،در دسترس بودن آن و پایدار بودن غذا برای مردم است و مجموعه دامپزشکی ارگانی است که کمک به تضمین این موارد می کند.

حدادزاده آنچه در سطح ملی در حال تولید است را بیش از 10 میلیون تن شیر خام مصرفی و 3 میلیون تن گوشت عنوان کرد و اظهار داشت: بدون شک یکی از ارگان هایی که باید تلاش کند تا به برنامه و اهداف تولید بیشتر در این زمینه با توجه به افزایش جمعیت در دنیا برسد، دامپزشکی است.

وی ادامه داد: دامپزشکی علاوه بر آنکه در زمینه توسعه و پشتیبانی توسعه صنایع غذایی و منابع تامین غذا فعالیت می کند در کنار آن در حفظ غذا نیز تلاش می کند. ایجاد زیر ساخت ها ،وسایل حمل فرآورده های خام دامی،کشتارگاه مناسب برای نگهداری غذای سالم و نظارت بر مراکز عرضه به معنای حفظ غذا امی باشد و این کمک به منابع ملی است.

حدادزاده دامپزشکی را همانند آب نیاز هر روز انسان ها دانست و گفت: اگر حضور دامپزشکی در جهت تامین سلامت جامعه به هر شکلی کمرنگ شود سبب بحران های سیاسی،اجتماعی،فرهنگی می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه 60 در صد بیماری ها از دام به انسان منتقل می شود،اضافه کرد: ما با بیماری های نوپدید نیز مواجه هستیم که سبب ایجاد مشکلاتی در تمامی دنیا شده است و هر ویروس می تواند چالشی جدید ایجاد کند.

وی با اشاره به اقدامات بسیار بزرگی که توسط دامپزشکان انجام می گیرد اما بر بسیاری پوشیده است،بیان کرد: امروز در سطح ملی و بین المللی و منطقه ای همه به این جمع بندی رسیده اند که مرزی بین انسان و حیوان در کنترل مسائل بهداشتی نیست.

حدادزاده در پایان از همکاری تمام ادارت و دستگاه ها با شبکه دامپزشکی شهرستان و پرسنل خدوم این مجموعه تشکر و قدردانی کرد.

سپس فرماندار بافق در سخنانی کوتاه با بیان اینکه زمانی توسعه به معنای واقعی کلمه اتفاق میفتد که نگاه ما به این موضوع اکوسیستمی باشد و همه اجزای شهر دیده شود،افزود: باید در ذهن مسئولان ارزش تولید نهادینه شود.

 وی با اشاره به اینکه کشور ایران با داشتن 4 فصل خواستگاه انواع حیوانات اهلی بوده و در کنار صادرات و واردات گوشت باید به لحاظ علمی نیز پیشرفته باشد،تصریح کرد: دامپزشکی نیز به عنوان نهادی که در این زمینه نقش موثری را ایفاء می کند باید در صدر باشد.

زاده رحمانی خاطر نشان کرد: حامی دامپزشکی شهرستان برای قرار گرفتن در جایگاه خود هستیم تا در بحث اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

در پایان این مراسم از سرپرست،پرسنل و بازنشستگان شبکه دامپزشکی شهرستان و نیز 4 متصدی برگزیده واحدهای عرضه فرآورده خام دامی با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل بعمل آمد.

خبر: ن.رادمنش

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده