رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
  • کد خبر : ۸۶۸۵۵
  • چاپ خبر : اجرای تعزیه جابر ابن عبدالله انصاری به مناسبت اربعین حسینی + تصاویر

اجرای تعزیه جابر ابن عبدالله انصاری به مناسبت اربعین حسینی + تصاویر

همزمان با شب اربعین حسینی،تعزیه جابر ابن عبدالله انصاری توسط گروه هنری و تعزیه رسالت بافق در تعزیه خانه زینبیه اجرا شد. به گزارش آفتاب بافق؛ عباس زاده مسئول گروه هنری و تعزیه رسالت بافق در گفتگو با خبرنگار آفتاب بافق با بیان اینکه  حدود 15 سال است که تغزیه جابر ابن عبدالله انصاری به […]

همزمان با شب اربعین حسینی،تعزیه جابر ابن عبدالله انصاری توسط گروه هنری و تعزیه رسالت بافق در تعزیه خانه زینبیه اجرا شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ عباس زاده مسئول گروه هنری و تعزیه رسالت بافق در گفتگو با خبرنگار آفتاب بافق با بیان اینکه  حدود 15 سال است که تغزیه جابر ابن عبدالله انصاری به مناسبت اربعین حسینی اجرا می شود،گفت: به منظور گرامیداشت شهدای کربلا این تغزیه به مدت 2 شب اجرا می شود.

 وی جابر ابن عبدالله انصاری را یکی از شخصیت های بزرگ در اسلام معرفی کرد و افزود: وی یکی از دوستان دوران کودکی امام حسین (ع) بوده که در بیش از 19 جنگ کنار پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) حضور داشته است .

عباس زاده با اشاره به اینکه جابر بن عبدالله انصاری به دلیل نابینایی در جنگ های گذشته،زمان حرکت امام حسین (ع) از مدینه به سمت کربلا نتوانست در کنار ایشان حضور داشته باشد،اظهار کرد: جابر بن عبدالله زمانی که خبر شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش را دریافت کرد همراه با یکی از شاگردان خود به نام عطیه اوفی (روایان بزرگ قرآن) و غلام خود از مدینه به کربلا رفت و پس از غسل در فرات به زیارت قبر مطهر سالار شهیدان آمد و 3 مرتبه ایشان را صدا کرد و بیهوش شد و پس از آن به روضه خوانی برای امام حسین(ع) پرداخت.

مسئول گروه هنری و تعزیه رسالت بافق با بیان اینکه تاریخ اولین روضه خوان امام حسین (ع) را جابر بن عبدالله عنوان کرده،افزود: در این زمان کاروان اهل بیت امام حسین(ع) از شام به کربلا آمده که حضرت سجاد(ع) وقایع عاشورا را برای ایشان بیان می کند. این روایتی است که در این تعزیه اجرا شده است.

گفتنی است، تعزیه جابر ابن عبدالله انصاری از جمعه 98/7/26 لغایت شنبه 98/7/27 ساعت 18:30 به مدت 2 شب در تعزیه خانه زینبیه بافق اجرا می شود.

خبر: ن.رادمنش

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده