رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
  • کد خبر : ۸۷۳۶۴
  • چاپ خبر : مرکز تعویض پلاک بافق به زودی راه اندازی خواهد شد / اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف طی چند روز آینده / پدر و دختر سارق در بافق غیر بومی بودند
فرمانده انتظامی بافق:

مرکز تعویض پلاک بافق به زودی راه اندازی خواهد شد / اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف طی چند روز آینده / پدر و دختر سارق در بافق غیر بومی بودند

فرمانده انتظامی بافق در بحث را اندازی مجدد مرکز تعویض پلاک در بافق که دغدغه مردم است،گفت: فردی تعیین شده که با گذراندن دوره های آموزشی، این مرکز در مدتی کوتاه مجدد راه اندازی می شود. افرادی که بدون داشتن گواهینامه و بیمه از وسایل نقلیه استفاده می کنند نیز طی چند روز آینده با […]

فرمانده انتظامی بافق در بحث را اندازی مجدد مرکز تعویض پلاک در بافق که دغدغه مردم است،گفت: فردی تعیین شده که با گذراندن دوره های آموزشی، این مرکز در مدتی کوتاه مجدد راه اندازی می شود. افرادی که بدون داشتن گواهینامه و بیمه از وسایل نقلیه استفاده می کنند نیز طی چند روز آینده با اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در شهرستان بافق با آنان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛ نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان بافق با اصحاب رسانه صبح امروز در دفتر فرماندهی انتظامی برگزار شد.

سرگرد شهرام طولابی نژاد فرمانده انتظامی بافق ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای نیروی انتظامی و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری(مدظلة العالی )و خیر مقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به وظیفه خطیر آنان در عرصه اطلاع رسانی بیان کرد: مقام معظم رهبری می فرماید: (( اگر زحمات شما خبرنگاران نباشد،لحظات هرگز ماندگار نخواهد شد. شما آن را حفظ کرده و در اختیار مردم قرار می دهید.))

وی با بیان اینکه اکنون در عصری قرار داریم که اطلاعات در کمترین زمان در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد،افزود: اکنون دیگر نمی توان مخفی کاری کرد، چرا که اطلاعات و خبرها با پیشرفت تکنولوژی و عصر ارتباطات در اختیار همگان قرار می گیرد.

طولابی نژاد با اشاره به برنامه ریزی دشمن و تشکیل اتاق فکرهای متعدد و تلاش بر استفاده از فضای رسانه ای با بهره گیری از امکانات موجود،اظهار داشت: دشمن با ایجاد شبهه و اختلافات قومی و قبیله ای تلاش بر موج سواری دارد و آنچه رسالت خطیر خبرنگاران را بیشتر می کند توجه به حرکات دشمن است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ سدی بین خبرنگاران و ناجا وجود ندارد،گفت: خبرنگاران مشکلات مردم را به ناجا منعکس می کنند و از سویی عملکرد ناجا را به مردم معرفی می کنند و در واقع مکمل یکدیگر هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه امروز کشور ما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیتی مثال زدنی در دنیا دارد،تصریح کرد: این امنیت حاصل خون شهیدان است و اگر آن با پیشرفته ترین کشورها مقایسه کنیم، علیرغم مشکلاتی که می تواند در کشور ما نیز حاکم شود اما به برکت نظام و تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و اتحاد و همدلی نیروهای مسلح و مسئولین شاهد امنیتی مطلوب و پایدار در کشور عزیزمان ایران هستیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مقایسه عملکرد نیروی انتظامی طی چند سال گذشته و اینکه چرا اقتدار نیروی انتظامی بافق نسبت به گذشته در بحث تعداد نیرو و ارائه خدمات ارائه کمرنگ شده است،گفت: علیرغم آنچه بیان شده اکنون فرماندهی انتظامی شهرستان بافق در وضعیت بهتری به جهت تعداد نیرو قرار دارد. شاخصه های اقتدار احساس امنیت در سطح جامعه است و در شهرستان بافق ما با نارضایتی مردم مواجه نبودیم.

فرمانده انتظامی بافق در بحث جرائم با بیان اینکه کنترل شده عمل کرده ایم،افزود: ناجا با روحیه ای جهادی توانسته در مقایسه با دیگر کشورها شاخصه های امنیتی بسیار بالایی را در سطوح مختلف داشته باشد. فرماندهی انتظامی بافق در بحث برگزاری مراسم و انجام ماموریت ها عملکرد موفقی داشته و خوشبختانه مردم از امنیت روانی برخوردار هستند.

وی در بحث نیروها اظهار داشت: علیرغم فراخوان گسترده برای جذب و استخدام نیرو در فرماندهی انتظامی شهرستان بافق اما استقبال چندان زیادی تا کنون نشده است و هنوز نتوانستیم سهمیه ای که به بافق اختصاص یافته است را تکمیل کنیم و یکی از دلایل آن وجود معادن و گرایش جوانان برای استخدام و فعالیت در آنان است.

طولابی نژاد با اشاره به برنامه های خود،مهمترین هدف را به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان بافق اجرای منویات مقام معظم رهبری دانست که از طریق سلسله مراتب به ناجا ابلاغ می شود و افزود: پروسه نیروی انتظامی تعریف شده است نه سلیقه ای و ما در راستای اهداف عمل می کنیم. آنچه برای من مهم است برقراری نظم و توجه به انضباط و حضور میدانی و به موقع نیروی انتظامی در صحنه می باشد.

وی با تاکید بر اهمیت بحث پیشگیری از جرائم و حضور اجتماعی پلیس،آن الویت کار دانست و عنوان کرد: امروز پلیس در کشور ما برخلاف پلیس دنیا که جامعه محور است، دین محور می باشد و بحث پیشگیری بسیار برای ما حائز اهمیت است و امیدواریم بتوانیم در راستای عمل به ماموریت ها موفق باشیم.

پیگیری برای احداث ایستگاه ایست بازرسی در شهرستان با کمک مسئولان و مقابله جدی با ترانزیت مواد مخدر از دیگر الویت هایی بود که طولابی نژاد به آن اشاره داشت.

فرمانده انتظامی بافق در بحث راه اندازی مجدد مرکز تعویض پلاک در بافق که دغدغه مردم است،گفت: یکی از علت ها عدم استقبال شهروندان و ایجاد خلل در روند کار بود و اکنون فردی تعیین شده که با گذراندن دوره های آموزشی ، این مرکز در مدتی کوتاه مجدد راه اندازی می شود.

وی در بحث سرقت از ساختمان های نیمه کاره با بیان اینکه تعداد نیروهای ناجا در کشور به اندازه ای نیست که برای هر ساختمان نیمه کاره یک مامور قرار دهیم،افزود: می توان از موسسات خدمات حفاظتی یا از همیاران پلیس استفاده کرد. علیرغم آنکه طی تعامل با نظام مهندسی،ساختمان های نیمه کاره موظف به داشتن نگهبان هستند که در بافق با توجه به جمعیت تاکنون انجام نشده است اما تلاش نمودیم با گشت های محسوس و نامحسوس این موضوع را رصد کنیم. مالکینی که قصد ساخت ساختمانی را دارند فردی را به عنوان نگهبان به کار گیرند که این سبب اشتغالزایی و کاهش سرقت در این موضوع خواهد شد.

 طولابی نژاد علت بیشتر سرقت ها را عدم رعایت و احساس مسئولیت مالکین ساختمان عنوان کرد و اظهار داشت: در بحث خودرو یا موتورسیکلت، مالک وسیله نقلیه خود را بدون استفاده از وسایل امنیتی چون قفل برای موتورسیکلت یا باز گذاشتن شیشه خودرو رها کرده و این ایجاد انگیزه و سهولت برای سرقت می کند.

این مقام انتظامی در بحث انتشار خبر پدر و دختر سارق در بافق با بیان اینکه این افراد غیربومی بوده،اضافه کرد:  در بحث افراد غیربومی ما تنها می توانیم برای اتباع بیگانه مجوز ورود و خروج به کشور یا شهرستان را صادر کنیم نه برای هموطنان خود،با توجه به مشاغلی که در شهرستان بافق است و گستره کار،پوششی برای نیاز کار وجود ندارد و این منجر به حضور هموطنان از سایر استان ها می شود، اما آنچه مسلم است با اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی تمام بزهکاران با هر قومیتی مورد برخورد قرار می گیرند.

وی در بحث ترافیک شهرستان از مسئولان خواهان همکاری و کمک در این زمینه شد و گفت: کمبودهایی وجود دارد اما بی نظمی خاصی دیده نشده است. می طلبد با نصب دوربین های سرعت سنج در این زمینه موثر عمل کنیم.

طولابی نژاد در پایان سخنان خود خطاب به افرادی که بدون داشتن گواهینامه و بیمه از وسایل نقلیه استفاده می کنند،گفت: طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف را طی چند روز آینده در شهرستان بافق اجرا خواهیم کرد و از مسئولین آموزش و پرورش می خواهیم تا در خصوص آن در مدارس تاکید کنند و از والدین نیز خواهاینم تا مواظب فرزندان خود باشند و با در اختیار قراردادن موتور سیکلت به آنان،جان دیگر شهروندان را به خطر نندازند.

خبر: ن.رادمنش

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده