رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
  • کد خبر : ۸۷۸۹۶
  • چاپ خبر : انواع کلاهبرداری های اینترنتی

انواع کلاهبرداری های اینترنتی

شهروندان در انواع جرایم و کلاهبرداری های اینترنتی باید با پلیس فتا و در غیر این صورت با پلیس آگاهی شهرستان بافق تماس حاصل نمایند. به گزارش آفتاب بافق؛ در پی افزایش وقوع جرایم سایبری و برداشتهای غیرمجاز اینترنتی در نظر است پلیس فتا در شهرستان بافف افتتاح شود و شهروندان باید بدانند که در […]

شهروندان در انواع جرایم و کلاهبرداری های اینترنتی باید با پلیس فتا و در غیر این صورت با پلیس آگاهی شهرستان بافق تماس حاصل نمایند.

به گزارش آفتاب بافق؛ در پی افزایش وقوع جرایم سایبری و برداشتهای غیرمجاز اینترنتی در نظر است پلیس فتا در شهرستان بافف افتتاح شود و شهروندان باید بدانند که در جرایم اینترنتی باید با پلیس فتا و در غیر اینثورت با پلیس آگاهی شهرستان تماس بگیرند و در جهت رفع مشکل خود اقدام کنند.

کلاهبرداری با روش ارسال پیامک:

کلاهبردارات با ارسال پیامکهایی با محتوی زیر، لینکی را برای ثبت نام معرفی می نمایند که در نهایت به درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) منتهی که پس از ورود اطلاعات بانکی (شماره کارت و  cvv2 و رمز دوم اینترنتی و تاریخ انقضاء کارت بانکی) در آن درگاه اینترنتی کل مبلغ موجود در حساب قربانی به سرقت میرود.

 شگرد ثبت نام سبد کالا

 شگرد قطه رایانه نقدی

 شگرد ثبت نام کارت سوخت

 شگرد بسته حمایت دولت

 شگرد گرفتن وام آسان در کمترین زمان ممکن با عناوین تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات بنیاد شهید و …. و بهره پایین بانکی.

 شگرد برنده شدن کالا در طرح هزاران لبخند همراه اول یا اپراتور مشابه.

 شگرد یافتن سکه و طلا.

 شگرد برنده کالا در نظرسنجی برنامه تلویزیونی.

و اخیراً شگرد بخشش و تخفیف جریمه رانندگی.

کلاهبرداری تلفنی:

کلاهبردران از طریق تماس تلفنی با برخی شهروندان، ضمن معرفی خود به عنوان نماینده شرکت همراه اول، مژده برنده شدن آنها را در قرعه کشی این شرکت با عنوان برنده شدن هزینه سفر به عتبات عالیات و حج را می دهند و در ادامه:

از قربانیان درخواست می کنند برای دریافت جایزه به دستگاه عابر بانک مراجعه نمایند که پس از کشیدن ایشان پای دستگاه عابر بانک با جلب اعتماد آنها با گرفتن اطلاعات کارت بانکی حساب آنها را خالی می کنند.

کلاهبرداران با گرفتن کلیه اطلاعات کارت بانکی و شماره ملی قربانیان، همراه بانک حساب قربانی را برای خود فعال کرده و با جلب اعتماد و با استفاده از شگردهای روحی روانی کد فعال سازی همراه بانک که برای سیم کارت قربانی ارسال شده را گرفته و پس از فعال کردن همراه بانک برای خود، حساب قربانی را خالی می کنند.

(لازم به ذکر است، کلاهبرداران در برخی مواقع برای جلب اعتماد قربانیان در وهله اول مبالغی پول به حساب قربانیان واریز می کنند و پس از جلب اعتماد ایشان مجددا حساب قربانی را خالی می کنند)

کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی و سایتها:

– کلاهبرداران از طریق تبلیغ مواردی از قبیل: شارژ ارزان قیمت، بسته اینترنتی اززان قیمت، اپیلیکیشن های صیغه یابی، همدم یابی، دوستیابی، فیلم لو رفته +۱۸ ، ماهواره جیبی و …. کاربران را به سمت صفحات فیشینک و درگاه جعلی بانکی هدایت می کنند و پس از سرقت

 اطلاعات بانکی قربانی حساب وی را خالی می کنند.

– کلاهبرداران با طراحی سایتهای فروش اجناس ممنوعه(اسلحه و وسایل دفاع شخصی نایاب و کمیاب، ماهواره، لوازم جنسی و …) با هدایت قربانیان به درگاه های جعلی بانکی و سرقت لطلاعات بانکی ایشان اقدام به خالی کردن حساب قربانیان می نمایند.

– کلاهبردار در سایت های مجاز از قبیل دیوار و شیپور و … که کلاهبرداران پس از اخذ بیعانه و یا کل مبلغ کالا دیگر پاسخگو جهت ارسال کالا نیستند.

– توضیح اینکه اکثر کلاهبرداری های متصور در فضای مجازی بر پایه مهندسی اجتماعی (گول زدن افراد در فضای مجازی) بوده و بسیاری از قربانیان حتی کاربر فضای مجازی نیز نمی باشند.

توصیه می شود جهت خریدهای اینترنتی از سایت ها و صفحاتی که دارای نشان نماد الکترونیک می باشند خرید نمایید و جهت خرید در اینترنت از کارت های بانکی استفاده نمایید که موجودی آنها مبلغ پایین باشد.

منبع: خبرنگار پایگاه خبری پلیس

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده