رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
  • کد خبر : ۸۷۹۵۶
  • چاپ خبر : مهمترین علامت دیابت بی علامتی آن است/ 385 نفر مبتلا به دیابت در کلینیک دیابت بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) تشکیل پرونده شده اند
کارشناس پرستاری کلینیک دیابت ولیعصر(عج) بافق:

مهمترین علامت دیابت بی علامتی آن است/ 385 نفر مبتلا به دیابت در کلینیک دیابت بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) تشکیل پرونده شده اند

معصومه خادم زاده مهمترین علامت دیابت را بی علامتی و بعد آن تکرر ادرار، پرنوشی و تشنگی،کاهش وزن،خستگی،ضعف و بی حالی عنوان کرد و افزود: تاکنون 385 نفر مبتلا به دیابت با همکاری مراکز بهداشت شهرستان در کلینیک دیابت بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) تشکیل پرونده داده اند. به گزارش آفتاب بافق؛ به مناسبت 23 آبانماه […]

معصومه خادم زاده مهمترین علامت دیابت را بی علامتی و بعد آن تکرر ادرار، پرنوشی و تشنگی،کاهش وزن،خستگی،ضعف و بی حالی عنوان کرد و افزود: تاکنون 385 نفر مبتلا به دیابت با همکاری مراکز بهداشت شهرستان در کلینیک دیابت بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) تشکیل پرونده داده اند.

به گزارش آفتاب بافق؛ به مناسبت 23 آبانماه روزی ملی دیابت، بر آن شدیم تا گفتگوی اختصاصی با معصومه خادم زاده بافقی کارشناس پرستاری کلینیک دیابت بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) بافق داشته باشیم. وی در طول 17 سال سابقه کاری خود در بخش های داخلی، اطفال، زنان، جراحی، اورژانس، آی سی یو و کلینیک دیابت فعالیت نموده است. در ادامه شما را دعوت به خواندن این مصاحبه می کنیم.

آفتاب / علت بیماری دیابت چیست؟

دیابت بیماری غددی غیر واگیرداراست که به علت افزایش مزمن قندخون وعدم مصرف قند توسط سلولهای بدن ایجاد می شود. علت افزایش قندخون عدم وجود انسولین یا درست عمل نکردن آن و یا مقاومت سلولهای بدن در برابر انسولین می باشد.

آفتاب/ انواع دیابت و خطرناک ترین آن؟

نوع 1 و 2 و بارداری که هرکدام درمان نشود عوارضی دارد. نوع یک در کودکان و نوجوانان شایعتر است و بدن انسولین تولید نمی کند. نوع دو90 تا 95 درصد افراد بالای 35 سال به آن دچار هستند. نوع بارداری اولین بار در دوران حاملگی ایجاد می شود.

آفتاب/ علائم دیابت ؟

مهمترین علامت بی علامتی و بعد آن تکرر ادرار، پرنوشی و تشنگی،کاهش وزن،خستگی،ضعف و بی حالی می باشد.

چند درصد مردم شهرستان به دیابت مبتلا هستند؟

تاکنون 385 نفر مراجعه نمودند و تعدادی از این بیماران از سطح 1 یعنی مراکز بهداشت به سطح 2 که بیمارستان است، ارجاع داده شده اند و خدمات لازم را دریافت کردند.

عواملی که در کنترل دیابت موثر است؟

عوامل ایجاد این بیماری کم تحرکی، اضافه وزن، استرس، رژیم غذایی و ژنیتیک،عدم فعالیت، بالابودن چربی خون و فشارخون می باشد که با ورزش و پیاده روی، کنترل وزن و اصلاح سبک زندگی میتوان آن را کنترل کرد. بهترین راه تشخیص دیابت آزمایش ساده قند خون است.

کلینیک دیابت بیمارستان ولیعصر(عج) چند سال است فعالیت می کند و چه اقداماتی برای پیشگیری از دیابت انجام می دهد؟

از 4 آبان سال 1395 کلینیک دیابت بیمارستان ولیعصر تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با حضور تیم درمانی دیابت اعم از متخصص داخلی، چشم، قلب و عروق، کارشناس پرستاری و کارشناس تغذیه در حال فعالیت می باشند. در حال حاضر کلینیک روزهای شنبه از ساعت 7 صبح تا 13 دائر است و مراجعین محترم میتوانند از ساعت 14 تا 24 روز قبل جهت رزرو وقت از طریق سامانه نوبت دهی 33172324 و حضور در ساعت مقرر اقدام کنند.

کلام آخر؟

در پایان از سایت آفتاب بافق برای انعکاس برنامه های آموزشی دیابت و اطلاع رسانی گزارش فعالیت های کلینیک نهایت تشکر را دارم.

خبر: ن.رادمنش

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده