رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
  • کد خبر : ۸۸۹۰۲
  • چاپ خبر : سامانه 1504 شبانه روز آماده دريافت گزارش های مردمی و رسيدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبيعی
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد:

سامانه 1504 شبانه روز آماده دريافت گزارش های مردمی و رسيدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبيعی

مهدی مختومی با بیان اینکه سامانه 1504 شبانه روز آماده دريافت گزارش های مردمی و رسيدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبيعی است،افزود: هم استانی ها و شهروندان عزیز می توانند هر گونه موردی در حیطه منابع طبیعی اعم از گودبرداری،دیوار کشی،حصار کشی و …که نیازمند گزارش دهی است،طی تماس با این شماره […]

مهدی مختومی با بیان اینکه سامانه 1504 شبانه روز آماده دريافت گزارش های مردمی و رسيدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبيعی است،افزود: هم استانی ها و شهروندان عزیز می توانند هر گونه موردی در حیطه منابع طبیعی اعم از گودبرداری،دیوار کشی،حصار کشی و …که نیازمند گزارش دهی است،طی تماس با این شماره اعلام نمایند.

به گزارش آفتاب بافق؛ سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در مراسم آغاز طرح ملی نهضت نهال کاری برای ایرانی سرسبز در منطقه گودگوار بافق،در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آفتاب بافق علت حضور نیروی انتظامی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را اینگونه بیان کرد: در سال 84 طبق دستورالعمل و برنامه توسعه سوم مصوب شد یگان های حفاظتی در ادارات کل به ویژه منابع طبیعی که بحث تصرف در آن است،تشکیل شود.

وی اصلی ترین وظیفه این یگان را حفاظت از عرصه ها عنوان کرد که در صورت دخل و تصرف طبق قانون برخورد خواهد شد و افزود: دلیل حضور نیروی انتظامی حذف واسته ها و کار بصورت مستقیم است تا عوامل منابع طبیعی را به عنوان یکی از ضابطین کمک کار مقامات قضایی یاری کند.

مختومی ادامه داد: در استان یزد بحث حفاظت از عرصه منابع طبیعی اعم از دخل و تصرف،مساعدت و همكاری با عوامل انتظامی محل مأموريت در كشف جرايم (در محدوده استحفاظي)، گشت و مراقبت از عرصه و اعيان منابع طبيعی، جلوگيری از تردد و چرای غيرقانونی دام در عرصه و اعيان منابع طبيعی طبق ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه و … از وظایف این یگان است.

وی یکی دیگر از وظایف یگان حفاظت را مساعدت و همكاری با عوامل ذيربط در اطفای حريق منابع طبيعی و امور امدادی و مردم ياری به هنگام بروز سوانح و حوادث غيرمترقبه در عرصه‌های منابع طبيعی عنوان کرد و اظهار داشت: عمده مشکلات در شهرستان بافق طی چند ماه گذشته آتش سوزی در روستای بیدان پنج بود که با تخصیص اعتبار از سوی فرمانداری تجهیزات لازم تهیه شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه در کل استان مشکلاتی از قبیل زمین خواری به ویژه در شهرستان های تفت و مهریز است،گفت: سودجویان با قصد و نیت اقدام به تصرف زمین می کنند و با استفاده از یکدلی و یک رنگی مردم زمین ها را با قیمت گزاف واگذار می کنند و متاسفانه خریداران پس از گذشت چندسال متوجه می شوند که با چه مشکلاتی مواجه شده اند.

وی از مردم خواستار شد قبل از هر گونه معامله ای به ادارات و مراکز ذیربط در خصوص اصالت زمین مراجعه کنند تا برای هزینه ای که پرداخت می کنند آسوده خاطر باشند.

مختومی با بیان اینکه سامانه 1504 شبانه روز آماده دريافت گزارش های مردمی و رسيدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبيعی است،افزود: هم استانی ها و شهروندان عزیز می توانند هر گونه موردی در حیطه منابع طبیعی اعم از گودبرداری،دیوار کشی،حصار کشی و …که نیازمند گزارش دهی است،طی تماس با این شماره اعلام نمایند و ما نیز به شهرستان ها ابلاغ خواهیم کرد تا ظرف مدت 24 ساعت بررسی و نتیجه به ما اعلام شود.

وی از مردم خواهان شد در روزهای تعطیل که به دامان طبیعت پناه می برند از وسایل پخت و پز گازی مانند پیک نیک استفاده کنند، چرا در استان یزد عرصه منابع طبیعی کم است و اگر بخواهیم به درختی با شکستن شاخه ای آسیب برسانیم،جایگزین کردن آن مشکل است.

خبر: ن.رادمنش

عکس:م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده