رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
  • کد خبر : ۸۹۰
  • چاپ خبر : بازدید فرماندار بافق از ترمینال پسته دستان سبز بافق

بازدید فرماندار بافق از ترمینال پسته دستان سبز بافق

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ با آغاز فصل برداشت پسته فرماندار بافق به همراه بخشدار مرکزی و برخی مسئولین محلی از ترمینال فرآوری پسته در روستای حسن آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بافق بازدید کردند. "سید مهدی طلایی مقدم" پسته را به عنوان یک محصول ملی و صادراتی برای کشور عنوان کرد […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ با آغاز فصل برداشت پسته فرماندار بافق به همراه بخشدار مرکزی و برخی مسئولین محلی از ترمینال فرآوری پسته در روستای حسن آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بافق بازدید کردند.

"سید مهدی طلایی مقدم" پسته را به عنوان یک محصول ملی و صادراتی برای کشور عنوان کرد و  بیان داشت: پسته به عنوان یکی از محصولات مهم در اقتصاد غیر نفتی می‌تواند ارز آوری و راه‌گشای بسیار مهم واقع شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بافق در حوزه کشاورزی (خرما و پسته) از پتانسیل بالایی برخوردار است گفت: با توجه به اهمیت موضوع ، در سند توسعه شهرستان بافق در عرصه کشاورزی حمایت از کشاورزان و تشویق آنان به تولید محصولات با کیفیت و کمیت بالا دیده شده است .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بافق در این بازدید به روند فعالیت ترمینال پسته "دستان سبز" اشاره کرد و گفت: در این ترمینال ها خدماتی از جمله پوست کنی، شستشو، خشک کردن و جداسازی پسته های خندان انجام می شود.

وی افزود: این ترمینال با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد و 400 میلیون ريال توسط بخش خصوص ذر قالب تسهیلات توسعه کشاورزی احداث شده است که زمینه اشتغال 15 نفر را بصورت فصلی فراهم کرده است.

"حمید عسکری" خاطر نشان کرد: این ترمینال پسته با دو خط مجزا با ظرفیت هر خط 2 تن بر ساعت قادر به فرآوری 600 تن پسته در سال می باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان بافق 6 واحد ترمینال صنعتی ضبط و فرآوری پسته دارد، گفت: در ترمینالهای فرآوری پسته توانسته است با ارائه خدمات خود اعتماد باغداران را جلب کند.

رئیس جهاد کشاورزی بافق اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود، امسال 2 هزار تن محصول پسته از باغ‌ها و مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

در پایان این بازدید ذر نشستی که جمعی از کشاورزان منطقه با فرماندار و هیات همراه داشتند در خصوص مشکلات خود از جمله آب آشامیدنی و راه ارتباطی مطالبی را عنوان کردند که فرماندار بافق جهت رفع مشکل کشاورزان این منطقه قول مساعدت و پیگیری تا حصول نتیج را داد.

گفتنی است شهرستان بافق دارای 127 چاه کشاورزی عمیق و نیمه عمیق می باشد که از این تعداد 22 حلقه در روستای حسن آباد می باشد.

New1470 New1464 New1429 New1407 New1446 New1401

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده