رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
  • کد خبر : ۹۰۹۷۸
  • چاپ خبر : اتحاد ملت ها و دولت های منطقه برای نابودی آمریکا / نباید بخاطر یک خطای انسانی خدمات سپاه و نیروهای مسلح را نادیده گرفت و فراموش کرد
امام جمعه بافق:

اتحاد ملت ها و دولت های منطقه برای نابودی آمریکا / نباید بخاطر یک خطای انسانی خدمات سپاه و نیروهای مسلح را نادیده گرفت و فراموش کرد

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی موقعیت کنونی را بهترین فرصت برای اتحاد ملت ها و نابودی آمریکا دانست و تصریح کرد: امنیت امروز کشور ما به برکت سپاه و نیروی های غیور آنان است و برخی سپاه را در حادثه سقوط هواپیمای اکراینی سرزنش می کنند و جایگاه را نمی دادند؛ نباید بخاطر یک خطای […]

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی موقعیت کنونی را بهترین فرصت برای اتحاد ملت ها و نابودی آمریکا دانست و تصریح کرد: امنیت امروز کشور ما به برکت سپاه و نیروی های غیور آنان است و برخی سپاه را در حادثه سقوط هواپیمای اکراینی سرزنش می کنند و جایگاه را نمی دادند؛ نباید بخاطر یک خطای انسانی خدمات سپاه و نیروهای مسلح را نادیده گرفت و فراموش کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی، پیرامون بحث هفته های گذشته درباره نماز و تاکیده ائمه اطهار (ع) به انجام آن،در خصوص ارکان نماز مطالبی را بیان کرد.

وی یکی از ارکان نماز را نیت عنوان کرد و گفت: نیت روح عمل است و اگر نیت خالص و پاک باشد در پیشگاه خداوند متعال پذیرفته می شود لذا دستور داده شده برای اقامه نماز و هر عمل خیری نیت داشته باشیم. نیت روح نماز است که بدون آن عمل ما قبول نخواهد بود.

سلیمانی با اشاره به سخنی از امام صادق (ع) که می فرماید: (( تمام عمل ها و حرکت ما باید با نیت باشد، اگر نیت خالص شد در پیشگاه خداوند ارزش دارد و اگر نیست ناخالص باشد هر عملی را انجام دهیم در قیامت برای ما ارزشمند نخواهد بود.)) افزود: قرآن نیز بیان کرده است: (( ای مردم کار و عمل خود را برای خدا انجام دهید، اگر کار برای خدا شد در نامه عمل شما حساب می شود.))

این روحانی رمز نزدیکی انسان به خداوند متعال را در انجام عمل خالص دانست.

امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه سخنان خود را پیرامون موضوعات اخراج آمریکا از منطقه،سانحه هواپی پرواز هواپیمای اکراینی، وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان،رحلت آیت الله رسولی محلاتی و شهادت فدائیان اسلام بیان کرد.

وی با اشاره به جریانات اخیر کشور و تروریست عنوان شدن آمریکا در دنیا بیان کرد: کشورهای آزادی خواه و ملت ها به ویژه عراق خواهان خروج نظامیان آمریکایی از منطقه شدند. مقام معظم رهبری نیز فرمودند: (( حضور و دخالت آمریکایی ها در غرب آسیا عامل بحران آفرینی، بی ثباتی، ناامنی و اختلاف است و این مسئله با همکاری متقابل ملت ها و دولت های منطقه می تواند پایان بپذیرد.)) متاسفانه برخی دولت ها وابسته به آمریکا هستند و نسبت به انجام این عمل احساس ترس می کنند. اما ملت ایران بی هیچ هراسی گفت که از ملت های لبنان و مردم فلسطین دفاع می کند.

سلیمانی موقعیت کنونی را بهترین فرصت برای نابودی آمریکا دانست و افزود: اکنون موقعیت فراهم است که ملت ها و کشورها با همکاری یکدیگر جلوی آمریکا بایستند و آن را برای همیشه از صحنه خارج کند.

این روحانی با اشاره به سانحه هوایی پرواز هواپیمای اکراینی آن را ضایعه ای بسیار تلخ دانست که قلب ملت ایران را بار دیگر به درد آورد و ضمن تسلیت به خانواده های داغدار این سانحه  به ویژه شهید امیرحسین قربانی بیان کرد: در این سانحه که منجر به شهادت جوانان نخبه و هموطنان ما شد،آنچه مهم بود مردانگی و شجاعت سردار حاجی زاده از فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که واقعیت را بیان و عذرخواهی نمود و تمام مسئولیت این اتفاق را پذیرفت و خود را برای هر گونه تصمیمی از سوی مقامات قضایی تسلیم دانست و قول پیگیری و جلوگیری از این حادثه را داد.

امام جمعه بافق با بیان اینکه امنیت امروز کشور ما به برکت سپاه و نیروی های غیور آنان است،اظهار داشت: برخی سپاه را در این حادثه سرزنش می کنند و جایگاه را نمی دادند؛ نباید بخاطر یک خطای انسانی خدمات سپاه و نیروهای مسلح را نادیده گرفت و فراموش کرد.

سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان آن را ضربه سنگینی برای مردم این منطقه دانست و گفت:  متاسفانه مردم 6 روستا که در دل این حادثه بودند منطقه را ترک کردند. خسارت های بسیاری به خانه ها و اموال مردم وارد شده است،خوشبختانه نیروهای سپاه و ارتش به صحنه آمدند و با مدیریت صحیح شرایط سخت را تحت کنترل در آوردند.

وی کمک های مردمی،هلال احمر و کمیته امداد را بسیار موثر و ارزشمند دانست و از همه مردم خواهان کمک و یاری به هموطنان خود در استان سیستان و بلوچستان شد.

درگذشت مرحوم آیت الله رسولی محلاتی و گرامیداشت سالروز شهادت فدائیان دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره داشت.

خبر: ن.رادمنش

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده