رفتن به بالا
  • شنبه - ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
  • کد خبر : ۹۳۲۸۱
  • چاپ خبر : پذیرفته شدن مقاله علمی کارشناسان واحد  HSE شرکت سنگ آهن در هشتمین کنفرانس مهندسی معدن به میزبانی دانشگاه بیرجند

پذیرفته شدن مقاله علمی کارشناسان واحد HSE شرکت سنگ آهن در هشتمین کنفرانس مهندسی معدن به میزبانی دانشگاه بیرجند

مقاله علمی کارشناسان واحد HSE شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق آقایان ابراهیم غلامرضاپور،مجتبی مقدسی و محمدرضا سالاری با موضوع ارزیابی اثر بخشی برنامه های آموزش ایمنی،بهداشت و محیط زیست در هشتمین کنفرانس مهندسی معدن به میزبانی دانشگاه بیرجند پذیرفته شد.  به گزارش آفتاب بافق؛ دکتر احمد آریافر دبیر هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران […]

مقاله علمی کارشناسان واحد HSE شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق آقایان ابراهیم غلامرضاپور،مجتبی مقدسی و محمدرضا سالاری با موضوع ارزیابی اثر بخشی برنامه های آموزش ایمنی،بهداشت و محیط زیست در هشتمین کنفرانس مهندسی معدن به میزبانی دانشگاه بیرجند پذیرفته شد.

 به گزارش آفتاب بافق؛ دکتر احمد آریافر دبیر هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران و دانشیار گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند در نشست خبری این کنفرانس نسبت به برگزاری بزرگترین رویداد معدنی ایران با حضور اعضای هیئت علمی ۲۱ دانشگاه،صنایع بزرگ صنعتی و معدنی،محققین و پژوهشگران صاحب نظر در زمینه معدن، ایمنی و محیط زیست به میزبانی خراسان جنوبی تأکید کرد.

آریافر با اشاره به وجود 48 نوع ماده معدنی، 3.7 میلیارد تن ذخیره معدنی و 630 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در خراسان جنوبی و مقایسه آن با شاخص‌های اقتصادی استان، وضعیت را مناسب توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف این همایش کمک به وضعیت اقتصادی استان با استفاده از ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی است.

وی همچنین اعلام کرد: آشنایی بخش خصوصی با یافته‌های جدید علمی معدن از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر همایش مهندسی معدن گروه مهندسی معدن را به عنوان قدیمی ترین گروه کارشناسی دانشکده مهندسی دانست و عنوان کرد: این گروه آموزشی تصمیم گرفت گامی در جهت برگزاری یک رویداد بزرگ معدنی برداشته شود لذا پیگیری‌ها و جلسات متعددی صورت گرفت تا اینکه موافقت برگزاری هشتمین کنفرانس مهندسی معدن را در دانشگاه بیرجند اخذ کردیم. سپس شورای سیاستگذاری را متشکل از فرماندار، رئیس دانشگاه بیرجند، رئیس انجمن مهندسی معدن، معاون پژوهشی دانشگاه و رئیس سازمان سمت تشکیل دادیم که در این شورا اهداف همایش را  آشنایی با یافته‌های جدید علمی معدن، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و افزایش ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در معادن ایران قرار دادیم.

رشد 2.5 برابری مقالات ارسالی به همایش :

دانشیار گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند از حضور 75 عضو هیأت علمی از 21 دانشگاه معتبر کشور در کمیته علمی این همایش خبر داد و افزود: حضور این تعداد عضو هیأت علمی از دانشگاه‌های مطرح کشور نشان دهنده قوت علمی همایش است.

وی از ارسال بیش از 280 مقاله به این کنفرانس خبر داد و بیان داشت: تعداد مقالات ارسال شده به همایش 2.5 برابر مقالات ارسال شده به هفتمین همایش ملی معدن است.

آریافر افزود: از مقالات ارسال شده به دیبیرخانه همایش 101 مقاله در مورد فراوری مواد معدنی، 64 مقاله در مورد اکتشاف معدن، 46 مقاله در مورد استخراج و اقتصاد معدن، 28 مقاله در مورد مکانیک سنگ و 18 مقاله در مورد ایمنی و محیط زیست معدن می باشد که هر مقاله توسط 3 داور مورد بررسی قرار گرفته که از این بین 45 مقاله به صورت سخنرانی، 211 مقاله هم به صورت پوستر برای همایش پذیرفته شد و 21 مقاله نیز مورد تایید دبیرخانه همایش قرار نگرفت.

وی همچنین از  سخنرانی کلیدی توسط مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ،مدیرعامل تهیه و تولید مواد نسوز کشور و یکی از پیشکسوتان فعال استان در روز همایش گفت و با اشاره به حضور برخی از اعضای شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری نشستی تحت عنوان آینده رشته معدن و چالش های این رشته در حاشیه این کنفرانس خبر داد.

دکتر سعید یوسفی دبیر اجرایی هشتمین همایش ملی مهندسی معدن ایران نیز ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران از تشکیل کمیته‌های اجرایی، انتشارات، تدارکات، تشریفات، سمعی بصری و کمیته نمایشگاه برای برگزاری این همایش گفت و از برگزاری نمایشگاهی با حضور شرکت‌های فعال در حوزه معدن  و 5 کارگاه آموزشی در حاشیه کنفرانس ملی مهندسی معدن خبر داد.

وی همچنین از ایجاد فضای مناسب برای دیدار و ارتباط با صاحبان صنعت و بیان ایده‌های معدنی برای اولین بار در این همایش گفت و ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند نقشی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

لازم به ذکر است این کنفرانس تاکنون درتهران برگزار شده است و فقط در سال ۸۸ یزد عهده دار برگزاری این کنفرانس بوده و امسال شاهد برگزاری آن برای نخستین بار در خراسان جنوبی بودیم .

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده