رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
  • کد خبر : ۹۴۱۸۷
  • چاپ خبر : ساعت کار شرکت سنگ آهن و شرکتهای پیمانکاری تابعه از شیفت سه جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ به روال عادی باز می گردد

ساعت کار شرکت سنگ آهن و شرکتهای پیمانکاری تابعه از شیفت سه جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ به روال عادی باز می گردد

با توجه به مصوبه شورای معاونین با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق، ساعت کار  کلیه پرسنل شرکت سنگ آهن و شرکتهای پیمانکاری تابعه ، اداری و غیراداری از شیفت سه جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ به روال عادی(قبل از اسفند۹۸) باز می گردد و کلیه پرسنل شرکت موظف به رعایت نکات بهداشتی می باشند. […]

با توجه به مصوبه شورای معاونین با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق، ساعت کار  کلیه پرسنل شرکت سنگ آهن و شرکتهای پیمانکاری تابعه ، اداری و غیراداری از شیفت سه جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ به روال عادی(قبل از اسفند۹۸) باز می گردد و کلیه پرسنل شرکت موظف به رعایت نکات بهداشتی می باشند.

به گزارش آفتاب بافق؛ جلسه شورای معاونین شرکت سنگ آهن مرکزی و رؤسای شرکت های پیمانکاری تابعه صبح امروز با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق در سالن کنفرانس آهنشهرپیرامون شروع به کار این مجموعه و اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته برای مقابله با کرونا ویروس و حفظ سلامت پرسنل شرکت برگزار شد.

غلامرضا پور مدیر HSE درابتدای این جلسه به بیان اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت پرسنل شرکت با شروع کار مجموعه سنگ آهن پرداخت و در خصوص تهیه ماسک،مواد ضدعفونی و نصب دستگاه مایع ریزدر بخش های مختلف شرکت مطالبی را عنوان کرد.

وی به اتخاذ تمهیدات برای جلوگیری از تجمع پرسنل در محل کارت زنی تاکید کرد و گفت: پرسنل هنگام خروج از اتوبوس ها باید متناوب نسبت به انجام این امر اقدام کنند. ورود و خروج پرسنل باید زمانبندی شود تا در بحث تاخیر کارکرد آنان مشکلی به وجود نیاید.

غلامرضا پور با اشاره به اینکه مشکلی در بحث ضدعفونی کردن دفاتر و اتوبوس ها وجود ندارد و تنها نیازمند همکاری همه قسمت ها هستیم،افزود: نمایندگانی که از سوی معاونتهای مختلف به جهت این امر به  HSEمعرفی می شوند باید همکاری لازم را داشته تا این امر مدیریت شود.

وی در بحث آموزش پرسنل نیز بیان کرد: واحد  HSEاین امر را برای پیمانکاران انجام خواهد داد تا اقدامات لازم را در محیط کار مربوطه انجام دهند و این نیازمند همکاری همه پرسنل مجموعه است.

مدیر  HSEشرکت از شرکت های پیمانکار خواست تهیه وسایل حفاظت فردی و مواد ضدعفونی کننده را الویت کار قرار داده و در صورت امکان حتی خریداری کرده تا ضمن حفظ سلامت پرسنل مشکلی در بحث تولید به وجود نیاید.

سپس مدیرعامل شرکت سنگ آهن با توجه به نامگذاری سال 99 به عنوان” سال جهش تولید ” خواهان تلاش بیشتر مجموعه برای رفع دغدغه مقام معظم رهبری (مد ظلة العالی) با تولید بهتر و بیشتر شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت سنگ آهن نهاد عمومی غیردولتی است و برای اطمینان از اهمیت سلامت پرسنل خود برای اولین بار در تاریخ شرکت این مجموعه به مدت 10 روز با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تعطیل شد،افزود: اکنون با تمام ظرفیت کار را آغاز کرده تا هم به فرمایش رهبر معظم انقلاب و دغدغه ایشان در بحث جهش تولید جامه عمل پوشانده و هم با تهیه امکانات اعم از مواد ضدعفونی کننده کار را پیش ببریم.

فلاح تاکید کرد: ادامه این مسیر با تعطیلی امکان پذیر نخواهد بود و با رعایت بهداشت فردی و آموزش به پرسنل میتوان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

وی آگاهی و آموزش به پرسنل را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: همه باید دست در دست یکدیگر دهیم تا زنجیره انتقال قطع شود. امکانات لازم در شرکت وجود دارد و آگاهی و اطلاع رسانی نیز از طریق رسانه ها انجام می گیرد و تنها هر فرد با رعایت آن می تواند کمک به گذر از این مرحله کند.

مدیرعامل شرکت با توجه به شروع کار گندله سازی سه چاهون از 16 فروردین بیان کرد: باید در این زمینه هماهنگی لازم با مدیر طرح برای ورود تدریجی نیروهای پیمانکار انجام گیرد و در محل ورودی نیز تست غربالگری انجام گیرد و تمام مکان های تجمع آنان روزانه توسط واحد  HSE بازدید و گندزدایی شود و با دیدن علائم مشکوک فرد خود را معرفی تا به درمانگاه شرکت ارجاع داده شود و معاینه و خدمات لازم را رایگان دریافت کند.

وی در بحث ورود نیروهای غیربومی با بیان اینکه پیمانکاران باید نیروها را ملزم به بازگشت کار کنند و در قرنطینه قرار گیرند،اظهار کرد: برخی نیروهای غیربومی به همراه خانواده در شهرستان حضور دارند که پیمانکاران باید آن را به مدت 10 روز قرنطینه در منزل قرار دهند و هر صبح با حضور نماینده ای از سوی پیمانکار در محل زندگی آنان حضور افراد ثبت شود تا مجوز ورود به شرکت را دریافت کنند. اما نیروهای غیربومی مجرد که در کمپ های کارگری اسکان دارند باید پیش از ورود نیرو واحد  HSEاقدام به گندزدایی نموده و اطلاع رسانی لازم را در صورت مشاهده علائم در فرد را انجام دهد.

فلاح مبارکه ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد تا تیم مشاوره تلفنی توسط مرکز مشاوره شرکت سنگ آهن برای رفع نگرانی های خانواده های پرسنل شرکت راه اندازی شود.

وی صرف چای و صبحانه بصورت جمعی در بخش های مختلف شرکت را ممنوع عنوان کرد و گفت: آبدارخانه ها نیز تا پایان فروردین تعطیل می باشد و نیروهای خدماتی در اختیار واحد  HSEدر بحث ضدعفونی و گندزدایی خواهند بود.

مدیر عامل شرکت با بیان اینکه ساعت کار جنرال و شیفت یکسان خواهد شد،افزود: در بحث بیماران خاص نیز می توانند با مشخص شدن وضعیت سلامتی،فرد در منزل حضور داشته باشند.

وی با اشاره به آنکه نیروهایی در بخش های مختلف شرکت آموزش های امداد و نجات هلال احمر را گذرانده اند ،گفت: با توجه به شرایط باید این امکان را قرار داد تا  در صورت تقاضای  HSEطی سه ماه آینده این افراد در اختیار آن واحدقرار گیرند.

فلاح مبارکه در بحث ورود افراد به اداره مرکزی با بیان اینکه پرسنل انتظامات و حراست شرکت نباید اجازه آن را تا پایان فروردین دهند ،افزود: تنها پیمانکاران بزرگ به ضرورت می توانند حضور یابند و معاون مالی و بازرگانی نیز شخصاً موظف به رسیدگی مسائل مالی شرکت می باشد.

وی با بیان اینکه پرسنل شرکت آزاد به استفاده از مرخصی و مجوزهای قانونی خود هستند،تصریح کرد: ساعت کار  کلیه پرسنل شرکت سنگ آهن و شرکتهای پیمانکاری تابعه ، اداری و غیراداری از شیفت سه جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ به روال عادی(قبل از اسفند۹۸) باز می گردد و کلیه پرسنل برای ثبت ورود و خروج کارت شناسایی(شیر) خود را همراه داشته باشند..

در ادامه دانشی مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن تشکر از دغدغه ی مدیرعامل شرکت در بحث بهداشت و درمان به بیان وضعیت ویروس کرونا در شهرستان بافق پرداخت و گفت: استان یزد و شهرستان های اردکان و میبد با توجه به رشد سریع بیماری به عنوان مناطق آلوده هستند و خوشبختانه بافق نسبت به جمعیت و نزدیک بودن به استان از وضعیت بهتری برخوردار است و اگر موارد بهداشتی و ماندن در خانه توسط مردم رعایت نشود امکان همه گیر بودن آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه افراد مسن بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند و موارد فوتی در این گروه افراد بیشتر است،گفت: خوشبختانه کودکان خیلی به این بیماری مبتلا نمی شوند.

دانشی تنها راه تشخیص بیماری را نمونه آزمایشی دانست و افزود:  تنها مشکل این بیماری دوران نهفتگی آن است که فرد ممکن است علائمی نداشته و آن را به دیگری منتقل کند.

وی تنها راه ورود افراد به شهرستان  را قرنطینه 14 روزه عنوان کرد و اظهار داشت: زیرا ممکن است  فرد در دوران نهفتگی بوده و علائم بیماری را نداشته باشد مگر دادن تعهد و ماندن در خانه تا جلوگیری از تماس آنان با دیگر افراد شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بافق بیان کرد: کلیه افراد و پرسنل مجموعه باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا جلوگیری از سرایت آن به یکدیگر شوند.

دانشی با بیان اینکه این بیماری حس بویایی و چشایی را تحت تاثیر قرار می دهد،اظهار کرد: در برخی موارد پیش می آید فرد علائمی نداشته اما می گوید حس بویایی و چشایی ندارد و اگرچه مشکلی برای فرد به وجود نمی آورد اما برای اطرافیان آنان خطرناک خواهد بود.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


یک دیدگاه برای “ساعت کار شرکت سنگ آهن و شرکتهای پیمانکاری تابعه از شیفت سه جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ به روال عادی باز می گردد”

  • سلام بسیاری از کارگران شرکت غیر بومی بوده و به محل زندگی خود رفته اند مثلا شمال یا اردکان یا …. شهرهای پرخطر برگشت این ها فاجعه ای برای شهرستان و مردم عادی است شرکت که قصد بازگشایی داشت اصلا تعطیل نمی کرد بافق را اردکان و میبد و … و خطرناک نکنیم

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده