رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
  • کد خبر : ۹۴۲۵۱
  • چاپ خبر : برای غلبه ی نهایی بر کرونا راههای خروجی را نیز ببندیم
همزمان با 6 فروردین؛ روز شادباش نویسی و امید

برای غلبه ی نهایی بر کرونا راههای خروجی را نیز ببندیم

به قلم: ” احمد برزگری بافقی؛ عضو انجمن اهل قلم شهرستان بافق “ آفتاب بافق؛ از ابتدای اسفند تاکنون و شاید کمی پیشتر که صدای پای منحوس ویروس کرونا به ایران باز شد پزشکان و پرستاران و گویندگان و نویسندگان در مذّمت این میهمان ناخوانده بسیار گفتند و نوشتند و آموزش دادند و مردم نیز […]

به قلم: ” احمد برزگری بافقی؛ عضو انجمن اهل قلم شهرستان بافق “

آفتاب بافق؛ از ابتدای اسفند تاکنون و شاید کمی پیشتر که صدای پای منحوس ویروس کرونا به ایران باز شد پزشکان و پرستاران و گویندگان و نویسندگان در مذّمت این میهمان ناخوانده بسیار گفتند و نوشتند و آموزش دادند و مردم نیز به تبع دولتمردان و گاهی بسیار جلوتر از آنها شرایط و ضوابط رودررو شدن با این ریزندیده چینی را فرا گرفتند و کسب و کار و آداب و مناسک عمومی خویش را تعطیل کردند و به خانه ها پناه بردند تا جائیکه هر روز بیشتر به پویش #در_خانه_بمانیم پیوستند و با رعایت بهداشت فردی ویروس زدایی را از خانه هایشان شروع کردند و با سلاح ماسک و دستکش  مگر به ضرورت در اجتماع ظاهر نشدند.

هرچند بازار و بازاریان تا ساعات پایانی مقاومت کردند که بعد از یکسال چشم انتظاری درب مغازه ها و صنوف مختلف به روی مشتریان شب عید باز باشد که آنهم وقتی به وعده های انجام نشده ی دولتیها برای پرداخت تسهیلات یا تعویق بدهی ها و معوقات شغلی و حساب و کتاب آنها رجوع میکردیم گلایه حق به جانبی داشتند که می بایست همچون اداری ها و کارکنان سازمانها به این قشر و همراهان همیشگی نظام نیز توجه لازم و کافی میشد و خواسته های آنان نیز مدنظر قرار میگرفت.

ولی به هر حال وقتی صدای غرّش  کرونا جهان را درهم نوردید و به فرموده مقام معظم رهبری عمل به توصیه متخصصان و عالمان پزشکی مهمتر از برگزاری مراسم مذهبی و آئین های جماعتی و مستحبات دینی می باشد دیگر هیچ شک و شبهه ای باقی نمی ماند حتی اگر زیارت حرم امامان معصوم (ع) نیز برای مدتی آنهم بدون سابقه در قرن های گذشته به تعویق بیفتد.

در اینجا لازمست یکبار دیگر به نقش بی بدیل سفید جامگان دست از جان شسته در خط مقدم درمان و بهداشت که شبانه روز در اتاق های عمل و بیمارستان ها و مراکز درمانی با چیزی جنگیدند که او را ندیدند ولی هر آن احتمال آنست که وجودشان را تسخیر کند و راه زندگی و نفس شان را ببندد.

اینان فرشتگانی هستند که با دم مسیحایشان از مرکز فرماندهی اشان در مسیح دانشوری تهران تا زابل و سیستان و تبریز و سرخس و بوشهر و اصفهان و فارس به بیماران و مبتلایان کرونا و تنگی نفس روح زندگی و امیّدواری دمیدند تا ما و شما در خانه بمانیم و پشتیبان واقعی آنان و کاهش دهنده آلام و رنج و تعب آنان باشیم.

کوتاه سخن اینکه کرونا خوب یا بد می رود و باز هم در خانه می مانیم تا یاد بگیریم که به تاسی از  پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سوم فروردین به موارد ذیل بیش از پیش اهمیت بدهیم.

1- امروز قدرت در فضای مجازی است. به علم روز و مقتضیات آن آشنا شویم و راه ارتباط و کسب درآمد را بخصوص برای بازاریان و اصناف مختلف از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی بیاموزیم.

2- همانگونه که برای مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا از حضور در اجتماع و دید و بازدیدهای دسته جمعی و گروهی در مراکز خرید و گردشگردی و مسافرت پرهیز نمودیم و مسیرهای ورودی ویروس کرونا به شهر و خانه هایمان را کنترل نمودیم نیاز است برای بیرون رفتن و خارج شدن از شهر و خانه هایمان نیز برنامه ریزی و مدیریت صحیح داشته باشیم تا خدای ناخواسته حامل و ناقل نادانسته ی کرونا نباشیم

3- تاکید مجدد برای خودمان و نزدیکان مان اینست که بازهم قدردان زحمات تلاشگران و پیگیران اصلی کرونا باشیم و با توکل به الطاف الهی امید به آینده و زندگی بهتر و سالمتر را برای خودمان و فرزندان مان به ارمغان بیاوریم و حافظ نسل های گذشته و آئین های نیکویشان باشیم.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده