رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
  • کد خبر : ۹۵۹۸۶
  • چاپ خبر : مسئولان در بُعد نظارتی ضعیف عمل کرده اند / اجماع بین مسئولان سبب پیگیری بهتر مسائل استان می شود
صباغیان در نشست شورای اداری استان یزد:

مسئولان در بُعد نظارتی ضعیف عمل کرده اند / اجماع بین مسئولان سبب پیگیری بهتر مسائل استان می شود

صباغیان نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بُعد نظارتی ضعیف است و باید به آن توجه داشت،خطاب به مسئولان گفت: این موضوع نیاز به درآمد و منابعی ندارد، قیمت ها امروز در بازار رها شده و یک جنس با نرخ های متفاوت فروخته می شود و متاسفانه به دلیل نبود نظارت کالاها به هر […]

صباغیان نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بُعد نظارتی ضعیف است و باید به آن توجه داشت،خطاب به مسئولان گفت: این موضوع نیاز به درآمد و منابعی ندارد، قیمت ها امروز در بازار رها شده و یک جنس با نرخ های متفاوت فروخته می شود و متاسفانه به دلیل نبود نظارت کالاها به هر شکل و کیفیتی تولید می شود

به گزارش آفتاب بافق؛ اولین نشست شورای اداری استان یزد در سال 99 و مراسم تجلیل از نمایندگان استان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور مسئولان استان و مدیران شهرستان های یزد در سالن شهید عباس پور برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس آن را روز اعلام همبستگی با آرمان های فلسطین و انزجار از جنایت های اسرائیل و استکبار جهانی دانست و گفت: امسال بدلیل شرایط کشور و درگیری با ویروس کرونا راهپیمایی روز قدس شکل سابق را نخواهد داشت اما این سرمایه اجتماعی که امام راحل(ره) در بین ملت های مسلمان ایجاد نمود در شکل های دیگر می تواند تجلی پیدا کند و اعلام پایبندی به این آرمان بزرگ و زنده نگه داشتن یاد فلسطین و روز قدس کرد.

وی از تلاش ها و فداکاری های کادر بهداشت و درمان استان و همراهی همه دستگاه های و نهاد ها،اصناف و مردم که کمک به مدیریت شرایط بیماری کرونا نمودند،تشکر کرد و افزود: خوشبختانه امروز شرایط تا به اندازه ای مطلوب در استان یزد داریم و توانستیم این جلسه را با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار نماییم.

طالبی از همراهی و همدلی های نمایندگان استان در خصوص مسائل استانی تشکر کرد و آرزوی موفقیت در ادامه مسیر برای خدمت به نظام و مردم کرد.

صباغیان نماینده حوزه انتخابیه مهریز در این مراسم با بیان اینکه وظیفه نمایندگان و مجلس قانون گذاری و نظارت است،گفت: اگر نمایندگان بتوانند این وظایف را به خوبی انجام دهند مشکلات مسئولین بویژه مردم حل می شود و بالعکس بی توجهی به این دو وظیفه مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

وی با توجه به آنکه مسئولین بیشتر تنگناهای قانونی را می دانند و می توانند نمایندگان را در این مسیر کمک کنند،اظهار داشت: هر مسئول اگر یک ایراد قانونی یا پیشنهادی را بصورت مکتوب به نمایندگان ارائه دهد، میتوان با انعکاس آن قانونی جدید ایجاد یا آن را باطل کرد تا راه هموار شود و بیشتر و بهتر به مردم خدمت کرد.

صباغیان با بیان اینکه مردم باید مشکلات را بصورت کتبی با مراجعه به دستگاه مربوطه حل کنند و در صورت عدم رفع آن به فرماندار و در صورت عدم نتیجه به نماینده مراجعه کنند،افزود: اگر این روند انجام گیرد فشار کار بسیاری از دوش مسئولان استان و نمایندگان برداشته می شود اما متاسفانه آموزشی در این زمینه به مردم داده نشده و آنان مستقیم به نماینده یا فرماندار و مسئولان بالاتر مراجعه می کنند.

وی با تاکید بر معین نمودن الویت های مهم هر شهرستان و استان بیان کرد: اگر اجماعی بین مسئولان باشد موارد بهتر پیگیری می شود و هم افزایی و همفکری بیشتر می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بُعد نظارتی ضعیف است و باید به آن توجه داشت،خطاب به مسئولان گفت: این موضوع نیاز به درآمد و منابعی ندارد، قیمت ها امروز در بازار رها شده و یک جنس با نرخ های متفاوت فروخته می شود و متاسفانه به دلیل نبود نظارت کالاها به هر شکل و کیفیتی تولید می شود.

 وی فاصله حقوقی بین قشر کارگر و به کارگیری نیروها بدون نظارت را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: اگر پیگیری و نظارت باشد سوء استفاده مالی کمتر شده و ما شاهد کاهش حجم پرونده های دادگاه ها و فاصله طبقاتی خواهیم بود.

صباغیان در پایان سخنان خود در بحث خط انتقال آب به استان یزد که 28 بار از سمت اصفهان قطع شده است و برخی نیز موافق آن بودند،تصریح کرد: در مجلس این موضوع را با وزیر کشور مطرح کردم که دو خط آب و سنگ آهن یکی 50 سال است از استان می رود و دیگری 15 سال به استان می آید،خط آهن در طول این سالها قطع نشده و امروز تنها گودالی از معادن برده شده باقی مانده است و خط آب هر روز قطع می شود و اگر خط آب امنیت نداشته باشد،خط سنگ آهن نیز امنیت نخواهد داشت. طی جلسه ای که در استان اصفهان برگزار شد، بیان شد اگر به خط آب تعرض شود دیگر با مردم کاری نداشته و طرف حساب شورای تامین استان است.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی و نظارت بسیاری از مشکلات حل می شود، از همه مسئولین استان و شهرستان ها به ویژه همکاری استاندار و معاون وی، مدیران استانی، مجموعه قوه قضاییه، امنیتی و سیاسی تشکر و قدردانی کرد.

در پایان با حضور نماینده ولی فقیه در یزد،استاندار و دیگر مسئولان از خدمات،اقدامات و پیگیری های نمایندگان استان در بحث مسائل استانی تقدیر بعمل آمد.

خبر: ن.رادمنش

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده