رفتن به بالا
  • شنبه - ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
  • کد خبر : ۹۶۱۱۸
  • چاپ خبر : نامی که در اذهان همیشه خواهد ماند / کلنگ ششمین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی به نام مرحوم فرشید باباییان به زمین زده شد +تصاویر

نامی که در اذهان همیشه خواهد ماند / کلنگ ششمین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی به نام مرحوم فرشید باباییان به زمین زده شد +تصاویر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با بیان اینکه کلنگ ششمین و آخرین ساختمان اورژانس پیش بیمارستانی جاده ای به یاد زنده یاد فرشید باباییان امروز به زمین زده شد،افزود: این پایگاه با اعتبار 3 میلیارد ریال طی یکسال احداث خواهد شد که 50 درصد هزینه آن توسط خیر محترم محسن باباییان و مابقی […]

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با بیان اینکه کلنگ ششمین و آخرین ساختمان اورژانس پیش بیمارستانی جاده ای به یاد زنده یاد فرشید باباییان امروز به زمین زده شد،افزود: این پایگاه با اعتبار 3 میلیارد ریال طی یکسال احداث خواهد شد که 50 درصد هزینه آن توسط خیر محترم محسن باباییان و مابقی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پرداخت خواهد شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ همزمان با اولین سالگرد زنده یاد مرحوم فرشید باباییان،مراسم کلنگ زنی احداث اورژانس پیش بیمارستانی جاده ای در مسیر بافق- نوق – سیریز با حضور امام جمعه بافق،نماینده مجلس شورای اسلامی، دهقان رئیس سازمان اورژانس استان یزد،مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی،رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان،رئیس شبکه بهداشت و درمان،رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس 115 شهرستان،فرمانده انتظامی بافق،خانواده مرحوم باباییان و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

مسعود دانشی رئیس شبکه بهداشت و درمان در این مراسم با بیان اینکه کلنگ ششمین و آخرین ساختمان اورژانس پیش بیمارستانی جاده ای به یاد زنده یاد فرشید باباییان امروز به زمین زده شد،افزود: این پایگاه با اعتبار 3 میلیارد ریال طی یکسال احداث خواهد شد که که 50 درصد هزینه آن توسط خیر محترم محسن باباییان و مابقی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بافق در حال حاضر 5 پایگاه اورژانس دارد،گفت: پایگاه اورژانس شهری،مسجد ابوالفضل(ع)، کوشک، روستای مبارکه و بساب 5 پایگاه شهرستان بافق است که با افتتاح این پایگاه در مسیر بافق- نوق – سیریز ششمین پایگاه اورژانس در برنامه ششم توسعه دولت در شهرستان احداث و طی یکسال افتتاح خواهد شد.

سپس صباغیان نماینده مجلس شورای اسلامی اقدام خانواده مرحوم باباییان را بسیار نیک و باقیات الصالحاتی تا ابد ماندگار دانست و گفت: این امر خداپسندانه سلامت جامعه و دیگر افراد را تضمین می کند. ممکن است در مسیری تصادفاتی رخ دهد که بدلیل نبود اورژانس مصدومین جان خود را از دست دهند و چنین اقدام نیکی اجر و ثوابی بی پایان دارد.

در ادامه دهقان رئیس سازمان اورژانس استان اقدام خانواده باباییان را آن هم در حوزه سلامت بسیار باارزش دانست و گفت: اگرچه مرحوم فرشید باباییان زود از جمع خانواده و دوستان خود رفت اما با این اقدام نام و یاد او سالیان سال در ذهن مردم شهرستان بافق خواهد ماند.

وی حوزه سلامت را بسیار حائز اهمیت است و با اشاره به نقش مهم پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی جاده ای آن را آرامشی برای مسافران و رانندگان دانست و افزود: امیدوارم این مکان محلی برای توسعه کارهای بین جاده ای اعم از پمپ بنزین،رستوران ها و دیگر امکانات رفاهی باشد.

دهقان با بیان اینکه در برنامه توسعه ششم دولت حدود 95 پایگاه اورژانس را باید در استان پیش بینی کنیم که یکی از آنان پایگاه دوراهی بافق – سیریز است و به عنوان آخرین پایگاه در برنامه ششم توسعه دولت در شهرستان بافق پیش بینی شده بود،عنوان کرد: محور سیریز – نوق- بافق یکی از محورهایی است که طی 2 سال اخیر به دلیل تردد زیاد نیاز به پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در این نقطه داشت و امیدواریم طی یکسال به بهره برداری برسد.

وی آخرین پایگاه اورژانس شهرستان بافق را پنجاه و نهمین پایگاه اورژانس استان دانست و که یک کد آمبولانس به روز و مجهز بویژه در مدیریت حوادث ترافیکی خواهد شد و 24 ساعته در خدمت امدادخواهان و مردم است.

سپس محسن باباییان هدف از این امر را ادامه راه فرزند خود برای خدمت به مردم با نشاندن لبخند بر لبان دیگران عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به آنکه فرزندم در این جاده دچار سانحه شد، با احداث ساختمانی در حوزه سلامت خواستم لبخند را بر لبان خانواده های مصدومین بیاورم و امیدوارم این امر مورد رضایت پروردگار قرار گیرد.

وی از مسئولین خواهان کمک و همکاری برای افتتاح هر چه زودتر این پایگاه شد.

خبر: ن.رادمنش

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده