رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر : ۹۶۱۵۴
  • چاپ خبر : پایان یک ماه بندگی با طعم شیرین حیات دوباره / اقامه نماز عید فطر در بافق به شکرانه یک ماه روزه داری +تصاویر

پایان یک ماه بندگی با طعم شیرین حیات دوباره / اقامه نماز عید فطر در بافق به شکرانه یک ماه روزه داری +تصاویر

امروز بعد از گذشت سی روز از ماه بندگی خدا ، مردم روزه دار و مومن شهر بافق پس از یک ماه روزه داری با حضور در حسینیه میانگاه بافق و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی نماز عید را به امامت حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی برپا داشتند. به گزارش آفتاب بافق؛ امروز […]

امروز بعد از گذشت سی روز از ماه بندگی خدا ، مردم روزه دار و مومن شهر بافق پس از یک ماه روزه داری با حضور در حسینیه میانگاه بافق و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی نماز عید را به امامت حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی برپا داشتند.

به گزارش آفتاب بافق؛ امروز روز عید فطر است؛ عیدی که زمین و زمان را غرق شادی و سرور کرده است. ساکنان زمین به شکرانه یک ماه عبادت و نیایش، عید گرفته اند و ساکنان آسمان نیز مأمور شده اند که جوایز و پاداش هایی را از سوی عرش الهی برای ساکنان این کره خاکی بیاورند و به راستی که در این روز بزرگ، زمین، زمان و آسمان در جوش و خروش اند.

 از ساعات اولیه صبح مردم مومن و روزه دار شهر بافق خود را به حسینیه میانگاه بافق برای اقامه نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی نماینده ولی فقیه در شهرستان رسانده بودند اما متفاوت تر از سالهای گذشته به علت شیوع کرونا با ماسک و دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، امروز اگر چه بازار روبوسی داغ نبود اما برگزاری مراسم نماز عید در شرایط کنونی کشور، شادی مضاعفی برای مردم رقم زده بود.

امروز بسیاری آمدند تا مزد و پاداش یک ماه روزه داری خود را بگیرند.

نماز عید فطر چشمه جوشان معرفت الهی است که چشم روشنی روزه داران است و پنجره دیگری به سمت ذائقه های خداجو باز می کند تا با اذکار وارد شده پیش و قبل از نماز، عفو و رحمت الهی را بر مسلمانان تمام کند.

با شروع نماز عید تنها یک صداست که شنیده می شود. (( اللهم اهل الکبریاء و العظمه و اهل الجود والجبروت و اهل العفو و الرحمه)) خدایا این دعا و استغاثه ما به درگاه توست…

یادمان نرود؛ماموریت بندگی انسان بعد از ماه مبارک رمضان پایان نمی پذیرد بلکه تنها قالب آن تغییر می کند از این رو ما مسلمانان باید عبادات و اعمالی که در این ماه به آن توجه بیشتری داشته ایم را در برنامه سالیانه خود قرار دهیم.

  عید فطر، روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد. به راستی که فطرت، چه عطر دل انگیز و روح افزایی دارد و زندگی در پرتوی فطرت چه زیباست. عیدفطر، عید زیبایی های معنوی است. عید فطر، عید بشارت و عید سعادت است. این عید سعید، بر تمامی فطرت های بیدار مبارک باد.

 

عکس: علیرضا عبداللهی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده