رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
  • کد خبر : ۹۶۲۸۲
  • چاپ خبر : بهره برداری از طرح یک میلیون تنی احیا مستقیم مجتمع فولاد بافق در سال 1400 / مجتمع فولاد بافق در تولید میلگرد رتبه سوم کشور را دارد

بهره برداری از طرح یک میلیون تنی احیا مستقیم مجتمع فولاد بافق در سال 1400 / مجتمع فولاد بافق در تولید میلگرد رتبه سوم کشور را دارد

حدادزاده مدیر‌ داخلی مجتمع فولاد بافق گفت:  واحد احیای مستقیم با ظرفیت یک میلیون تن در سال با 74 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد که در حال حاضر پیمانکار فعال است و امیدواریم در عید فطر سال آینده به بهره برداری برسد. به گزارش آفتاب بافق؛ حدادزاده مدیر داخلی مجتمع معدنی و صنعت آهن و […]

حدادزاده مدیر‌ داخلی مجتمع فولاد بافق گفت:  واحد احیای مستقیم با ظرفیت یک میلیون تن در سال با 74 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد که در حال حاضر پیمانکار فعال است و امیدواریم در عید فطر سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش آفتاب بافق؛ حدادزاده مدیر داخلی مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق در بیست و ششمین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با بیان اینکه این مجموعه 5 طرح تکمیلی دارد، گفت: طرح گندله 5 میلیون تنی که مجوز آن دریافت و مطالعات فنی و مهندسی آن انجام گرفته و زمین به آن اختصاص داده شده است. واحد احیای مستقیم با ظرفیت یک میلیون تن در سال با 74 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد که در حال حاضر پیمانکار فعال است و امیدواریم در عید فطر سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: واحد ذوب و ریخته گری با ظرفیت 800 هزار تن در سال که محدوده و اسکوپ کاری آن مشخص شده و آزمایشات فنی و مندسی و مطالعات خاک نیز انجام گرفته و این مجموعه مصمم است تا استارت عملیات ذوب در آینده ای نزدیک انجام گیرد.

واحد نورد میلگرد با ظرفیت 550 هزار تن در سال، دیگر طرحی بود که حدادزاده به آن اشاره کرد و گفت:  حدود 300 نفر در این واحد مشغول به کار هستند که 89 درصد نیروهای داخل  سایت بومی بافق هستند. واحد مقاطع تیرآهن نیز با ظرفیت 550 هزار تن مجوز آن اخذ و کارهای مقدماتی در حال انجام است.

 وی همچنین به احداث واحد خط کلاف اشاره کرد که به زودی استارت خواهد خورد.

حدادزاده با اعلام آماده سازی زیر ساخت ها برای تکمیل و اجرای این 5 طرح افزود: از جمله اقدامات پست برق 400 به 33 با ظرفیت 170 مگاوات، تامین آب نورد احیاء، فرآوری آب با توجه به بالا بودن ای سی آب و انجام خط انتقال گاز با ظرفیت 34 هزار و 500 متر مکعب در ساعت است که این زیر ساخت های سایت برای ادامه طرح های بعدی نیز می باشد.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد بافق در تولید میلگرد رتبه سوم کشور را بعد از فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان دارد، اظهار کرد: این مجموعه استاندارد تولید ملی۳۱۳۲، معیار مصرف انرژی، گواهینامه صادرات به کشورهای اروپایی، ایزو 9001 و گواهینامه مدیریت کیفیت14001 ، گواهینامه مدیریت محیط زیست و گواهینامه مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را کسب کرده است.

مدیر‌ داخلی مجتمع فولاد بافق در بحث جذب نیرو با اشاره به برگزاری آزمون بیان کرد: مراحل استخدام وجذب نفرات طی 2 مرحله قبل و بعد از بهره برداری انجام  شده است که 89 درصد بومی و نیز200 نفر از نیروهای پیمانکاری در حال حاضر مشغول به کار هستند.

حدادزاده در پایان سخنان گفت: مجتمع فولاد بافق در سال جهش تولید در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری اهدافی را برای مجموعه خود در نظر گرفته است که با نگاه به آینده ماننده گذشته با همدلی، بهره وری و توان افزایی شغلی شاهد جهش و ارتقاء جایگاه شرکت در صنعت کشور و شهرستان خواهد بود و موفقیت های جدید را به ارمغان خواهد آورد.

وی همچنین از مسئولین شهرستان و استان که مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق را حمایت کردند، تقدیر و تشکر کرد و از آنان خواست همچون گذشته در جهت پیشبرد اهداف و اجرایی شدن طرحهای تکمیلی مجتمع فولاد بافق را یاری کنند.

خبر: ن.رادمنش

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده