رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر : ۹۶۴۰۸
  • چاپ خبر : نیمی از پرونده های کیفری و حقوقی شهرستان مربوط به مسائل و دعاوی خانوادگی است / دستگاه قضایی باید ملجأ و پناهگاه ستم دیدگان باشد
رئیس کل دادگستری استان یزد:

نیمی از پرونده های کیفری و حقوقی شهرستان مربوط به مسائل و دعاوی خانوادگی است / دستگاه قضایی باید ملجأ و پناهگاه ستم دیدگان باشد

دهشیری با بیان اینکه نیمی از پرونده های کیفری و حقوقی شهرستان مربوط به مسائل و دعاوی خانوادگی است،گفت:  اگر مدیریت در حوزه خانواده باشد بسیاری از مدیریت ها درست می شود ، یکی دیگز از مشکلات جوانانی که پشت خط ازدواج قرار دارند و دشمن نیز در فضای مجازی به این موضوع دامن زده […]

دهشیری با بیان اینکه نیمی از پرونده های کیفری و حقوقی شهرستان مربوط به مسائل و دعاوی خانوادگی است،گفت:  اگر مدیریت در حوزه خانواده باشد بسیاری از مدیریت ها درست می شود ، یکی دیگز از مشکلات جوانانی که پشت خط ازدواج قرار دارند و دشمن نیز در فضای مجازی به این موضوع دامن زده و به جامعه آسیب می زند.

به گزارش آفتاب بافق؛ دهشیری مدیر کل دادگستری استان یزد در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان بافق با بیان روایتی از امام جعفر صادق(ع) امنیت،عدالت و فراوانی نعمت را سه نیاز ضروری جامعه و بشر دانست و گفت: ارزش رابطه دولت و ملت وقتی به یکدیگر وصل می شود در کیفیت و خدمت رسانی است.

وی وظیفه دولت را ایجاد امنیت،عدالت و رفاه برای مردم عنوان کرد و افزود: دولت وقتی همه توان و اقتدار خود را از مردم می گیرد باید از این توان برای خدمت به مردم استفاده کند.

دهشیری خدماتی که به مردم در حوزه های مختلف ارائه می شود را متنوع دانست که یکی از آنان عدالت گستری است و بیان کرد: وظیفه دستگاه قضایی ایجاد عدل  و داد بین مردم است و این از طریق دادگاه ها،دادسرا و ضابطین عام و خاص به مردم ارائه می شود.

وی دستگاه قضایی به عنوان یکی از دستگاه های متولی تحقق عدالت که ضامن حقوق فردی و پشتیبان حقوق اجتماعی است و طبق اصل 105 قانون اساسی است وظایفی بر عهده آن قرار دارد، مهمترین آن را تحقق عدالت در جامعه دانست و افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و استحقاق بالاترین خدمات را دارند. قوه قضاییه علاوه بر قضاوت و تحقق عدل و داد،2 نهاد و سازمان قوی دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل دادگستری استان ادامه داد: قوه قضاییه علاوه بر این وظیفه دیگری در ارتباط با حقوق شهروندان بر عهده دارد که آن احیای حقوق عام،حفظ آزادی های مشروع و پیش گیری از وقوع ظلم است.

وی با اشاره به امید و نشاطی که امروز به مردم با ریاست رئیس قوه قضاییه بازگشته با توجه به برخوردی که با دانه درشت ها در درون و بیرون دستگاه قضایی صورت گرفته ،تصریح کرد: این باعث اعتماد مردم به حاکمیت و ارتقای سرمایه اجتماعی قوه قضاییه شده است که باید آن را حفظ کرد.

دهشیری با بیان اینکه دستگاه قضایی باید مردمی باشد،گفت: قوه قضاییه باید ملجأ و پناهگاه ستم دیدگان باشد و این احساس عدالت باید در دل مردم وجود داشته باشد و این تکلیف قضات و مدیران دستگاه قضایی را سنگین تر می کند و زمانی محقق می شود که به حرف مردم گوش دهیم و دسترسی آسان به خدمات دستگاه قضایی را برای آنان فراهم کنیم.

وی با تاکید به اینکه دستگاه قضایی باید انقلابی باشد و ناممکن ها را ممکن کند،اظهار داشت: در بحث ویروس کرونا اگر ملت به داد دولت نرسیده بود آن هم با تحریم ها و جنگ اقتصادی که با آن مواجه است،معلوم نبود چه بلایی بر سر کشور می آمد اما با حرکت انقلابی و رهبری داعیانه مقام معظم رهبری این قصه محقق شد و ما اکنون به مرز مهار این ویروس رسیده ایم و کشورهای اروپایی که از تمدن سخن می گویند گرفتار این موضوع شده اند و عاجز در حل آن مانده اند.

مدیرکل دادگستری ادامه داد: قوه قضاییه با توصیه های مقام معظم رهبری باید به جایگاهی برسد که ما را به آرمان ترسیم شده برساند و این وظیفه ما را سنگین می کند.

وی ضمن تشکر از خدمات 5 ساله محمد سجاد اعتباری در شهرستان بافق، دهقان شوازی از نیروهای قاطع،متین،باسواد، دلسوز و مسئولیت پذیر معرفی کرد و گفت: وی 4 سال در بهاباد به عنوان دادیار و بازپرس قلم زده و مجدد به بافق بازگشته است تا با روحیه انقلابی،تعامل و انسجام به مردم خدمت کند و بدون شک تجربیات وی در این شهرستان به منصه ظهور خواهد رسید.

دهشیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نیمی از پرونده های کیفری و حقوقی شهرستان مربوط به مسائل و دعاوی خانوادگی است،گفت:  اگر مدیریت در حوزه خانواده باشد بسیاری از مدیریت ها درست می شود ، یکی دیگر از مشکلات جوانانی که پشت خط ازدواج قرار دارند و دشمن نیز در فضای مجازی به این موضوع دامن زده و  به جامعه آسیب می زند.

وی اظهار کرد: باید با کمک سایر نهادهای متولی بنیاد سیانت خانواده را در کنار دادگاه خانواده شکل گیرد تا به مشکلات این حوزه بپردازد.

مدیرکل دادگستری استان مردم بافق را ولایی، بصیر،انقلابی و همیشه در صحنه معرفی کرد و در چند توصیه به رئیس جدید دادگستری بافق بیان کرد: دیدار با امام جمعه و ارائه گزارش های دستگاه قضایی شهرستان، تعامل با شورای تامین و مدیران مرتبط با دستگاه قضایی و غیر آن،مراجع نظامی و امنیتی و اطلاعات و رأس فرماندار که رئیس شورای تامین می باشد، رعایت مردم داری و تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی،برگزاری جلسه با نخبگان،اساتید، دانشجویان و روحانیون و بهره گیری از دیدگاه های آنان در راستای رفع آسیب های اجتماعی به عنوان بدنه موثر جامعه،بازدید از حوزه های صنعتی و حمایت از آنان در سال جهش تولید،شرکت در جلسات اداری که حضور دستگاه قضایی در آن موثر است و مدیریت عاطفی با نیروهای زیر مجموعه.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برخی افراد تحت عنوان مقاصدی مسائلی را در فضای مجازی مطرح می کنند که ممکن است برای آینده این شهرستان زیبنده نباشد،تصریح کرد: این افراد باید مراقب بوده و ایجاد وحدت و انسجام بین مردم و مسئولین کنند، نیاز است پلیس فتا در این شهرستان به منظور رصد و نظارت بر فضای مجازی فعالیت کند که این موضوع را در جلسه با فرمانده انتظامی استان یزد مطرح می کنم و نیز در این خصوص تذکر و توجه به نظارت بیشتر به دادستان شهرستان داده شد.

همچنین در حوزه زمین خواری شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان آن فعالیتی را که باید نداشته و از رئیس دادگستری درخواست کردم فصلی یکبار جلسه شورا با نهادهای متولی در حوزه زمین برگزار شود.

خبر: ن.رادمنش

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده