رفتن به بالا
  • جمعه - ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
  • کد خبر : ۹۶۴۱۴
  • چاپ خبر : نمایندگان مجلس باید برای حل مشکلات گرانی و معیشت مردم تلاش کنند / حرکت نمایندگان مجلس در راستای گام دوم انقلاب / وظیفه نمایندگان مجلس ریل گذاری برای ادامه حرکت قطار انقلاب است
امام جمعه بافق:

نمایندگان مجلس باید برای حل مشکلات گرانی و معیشت مردم تلاش کنند / حرکت نمایندگان مجلس در راستای گام دوم انقلاب / وظیفه نمایندگان مجلس ریل گذاری برای ادامه حرکت قطار انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان اینکه کشور به لحاظ اقتصاد در بحران بدی قرار دارد و مجلس باید در این زمینه ورود کند تا از برخی مسائل جلوگیری شود،افزود: مجری خود دولت است اما مجلس و نمایندگان قانون گذار هستند و باید در راستای حل مشکلات گرانی و معیشت مردم تلاش کنند، مردم […]

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان اینکه کشور به لحاظ اقتصاد در بحران بدی قرار دارد و مجلس باید در این زمینه ورود کند تا از برخی مسائل جلوگیری شود،افزود: مجری خود دولت است اما مجلس و نمایندگان قانون گذار هستند و باید در راستای حل مشکلات گرانی و معیشت مردم تلاش کنند، مردم با درآمد کم نمی توانند زندگی خود را اداره کنند.

به گزارش آفتاب بافق؛ پس از گذشت سه ماه وقفه به علت شیوع ویروس کرونا، اولین نماز جمعه در سال 99 امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه بافق و با حضور مردم مومن و ولایتمدار این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه اول نماز جمعه ابتدا با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی،با بیان روایتی از رسول اکرم (ص) که می فرماید: (( زمین و قبر ما در هر روز سه ندا بلند می کند و این زنگ خطری برای من و شما است.)) گفت: قبر، مکانی که شما پس از سالها عمر در آن زندگی کنید،خانه تنهایی شما است و سعی کنید در عالم دنیا مونسی را برای درون قبر خود تهیه کنید.

وی در دومین جمله قبر را خانه تاریکی انسان دانست که برای روشن شدن آن باید در دوران زندگی قدمی برداشت و افزود: پیامبر (ص) می فرماید: (( قبر خانه خاکی انسان است پس برای درون قبرت فرشی را آماده کن تا در خاک نباشی. درون قبر حشرات، مار و عقرب به سمت انسان می آید و سمی را آماده کن تا زمانی که به تو حمله می کنند آنان را نابود کنی. انسان درون قبر چیزی جز کفن ندارد پس برای درون قبرت چیزی را بفرست که در آنجا نیازمند نباشی.

امام جمعه بافق در خطبه دوم با اشاره به آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با پیام مقام معظم رهبری (مد ظلة العالی ) بیان کرد: این دوره از مجلس ویژگی هایی دارد که در دوره های قبل نبود و خوشبختانه اغلب نمایندگانی که در سراسر کشور انتخاب شدند افرادی ولایی،متعهد،پاک و پرهیزگار هستند و امید است در این دوره در راستای ارزش های نظام،انقلاب و ولایت گام های موثری را بردارند.

وی در ادامه به بیان ویژگی های نمایندگان مجلس یازدهم پرداخت و با اشاره به چهلمین سالگرد انتخابات مجلس،گفت: اولین دوره از انتخابات مجلس در 7 خرداد ماه 59 برگزار شد و اکنون چهل سال از عمر مجلس می گذرد، انسان 40 ساله فرد کاملی به لحاظ عقلانیت، فکر و اندیشه  و بردباری است و امیدواریم نمایندگان این دوره عقلانیت و رشد فکری خود را به کار ببندند تا مجلسی مورد رضای پروردگار، رهبری و مردم داشته و عملکرد درخشانی ارائه دهند.

 حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با توجه به آغاز گام دوم انقلاب تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید در راستای گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم و اعلام کرده است، گام های موثری بردارند.

وی نقش نمایندگان مجلس این دوره را ریل گذاری برای ادامه حرکت قطار انقلاب دانست و اظهار کرد:  اگر این ریل محکم باشد قطار انقلاب می تواند به خوبی حرکت خود را ادامه دهد و اگر سستی به کار ببندند ضررهای بسیاری به نظام و انقلاب وارد خواهد شد.

امام جمعه بافق با بیان اینکه کشور به لحاظ اقتصاد در بحران بدی قرار دارد و مجلس باید در این زمینه ورود کند تا از برخی مسائل جلوگیری شود،افزود: مجری خود دولت است اما مجلس و نمایندگان قانون گذار هستند و باید در راستای حل مشکلات گرانی و معیشت مردم تلاش کنند، مردم با درآمد کم نمی توانند زندگی خود را اداره کنند.

وی یکی دیگر از مسائلی که کشور با آن مواجه است را مشکل فرهنگی عنوان و تصریح کرد: کشوری انقلابی و اسلامی که آرمان های ارزشی داشته و دارد نباید به لحاظ فرهنگی نارسایی داشته باشد و نمایندگان باید در راستای فرهنگ نظام، انقلاب و اسلام گام های موثر بردارند تا نارسایی های فرهنگی یکی پس از دیگری برطرف شود.

سلیمانی ادامه داد: آسیب های اجتماعی دامن جامعه را فرا گرفته است،در مناطقی که مردم آن متدین هستند این آسیب ها کمتر بوده و مجلس باید با سعی و تلاش از این آسیب ها جلوگیری کند. اگر به توصیه های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری درباره تشکیل مجلس از سال های اول تاکنون توجه کنیم، بسیاری از مسائل در کشور رخ نخواهد داد.

خطیب جمعه بافق در آستانه سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، عقلانیت،معنویت و عدالت را سه شعار امام دانست و گفت: عقلانیت امام(ره) تدوین قانون و حرکت مردم در راستای آن قدم بود، عقلانیت امام(ره) حضور مردم در پای صندوق های رأی و روی کار آمدن فرد منتخب آنان برای راهیابی به مجلس و ریاست جمهوری بود.

وی در بُعد معنویت امام(ره) بیان کرد: ایشان فردی شب زنده دار که همواره تضرع و ارتباط با خدا داشته و متوسل به اهل بیت (ع) می شد. در بُعد عدالت امام(ره) از همان روزهای اول تاکید کرد که به فکر تهی دستان و نیازمندان در جامعه باشید که در این راستا ایشان و سپس مقام معظم رهبری نیز گام های موثری برداشتند.

امام جمعه بافق با اشاره به انتخاب پر افتخار حضرت امام خامنه ای از سوی مجلس خبرنگان به رهبری انقلاب اسلامی بیان کرد: مشکلات بسیاری در این 31 سال رهبری ایشان اعم از داخلی و خارجی وجود داشت اما امام خامنه ای با عنایت و ایمان به پروردگار،درایت و مدیریت و صحیح و آگاهی از مسائل سیاسی دنیا و کشورهای جهان گام های موثری برداشت.

وی ایران را در مقابل آمریکای جنایتکار یک کشور ابر قدرت دانست و بیان کرد: در مقابل تمام تحریم ها و تهدید های دشمنان ما 5 کشتی را وارد آبهای ونزوئلا کشوری آمریکایی کردیم، آنان احتمال سرنگونی کشتی ها را می دادند اما با درایت رهبر انقلاب اسلامی کار انجام شد و نفت ما صادر شد، این اقدام نشان داد که ما میتوانیم در مقابل تمام قدرت ها گام های موثر برداریم.

سلیمانی در آستانه قیام 15 خرداد که امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به تهران بردند و بدنبال این اقدام مردم قیام کردند،اظهار کرد: بسیاری در این حادثه به شهادت رسیدند اما به یاری خدا انقلاب توانست جایگاه خود را پیدا کند.

امام جمعه بافق در پایان سخنان خود در بحث ویروس کرونا و اعلام ضعیت سفید در شهرستان با بیان اینکه تا سبز شدن شرایط باید نکات بهداشتی را رعایت کرد،گفت: بافق اولین شهرستان در استان یزد بود که اعلام وضعیت سفید شد و این نتیجه تلاش مسئولین،کادر درمان و بهداشت و همکاری مردم است و جا دارد از آنان تشکر کنم.

خبر: ن.رادمنش

عکس: عرفان مرشد زاده 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده